Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212546 keer)

0 gebruikers (en 35 gasten bekijken dit topic.

guest14264

  • Gast
Reactie #3920 Gepost op: 16 december 2013, 15:31:37
@moppersmurf

Ik kan er helemaal bij in komen, burgers moeten gewoon niet zo miepen. Ik woon dichtbij een brandweerkazerne en ambulancepost nu hebben wellicht in Eindhoven een stuk minderdruk dan in Amsterdam, echter als ze hier met met spoed voorbij racen, voor wat voor melding dan ook (even erbuiten gelaten dat ik bij een melding zelf ook al onderweg ben, neem als voorbeeld even een oms) draai ik me gewoon om en slaap ik verder.
Daarbij woon ik nog aan een doorgaande weg, net niet in de bocht bij een drempel en T-splitsing dus vaak rijden ze hier ook nog net wat langzamer dan anders.
Gewoon gaan met die banaan, er is spoed er heeft iets of iemand hulp nodig gas op die lolly.

Een circus zoals in Amerika is wellicht ook wat overdreven, maar als ik dan zo'n volvo zie met een pitje op het dak op de snelweg, denk ik echt "is dat alles wat hem moet waarschuwen voor een ongeval?"

Ik wil trouwens niet weten wat dat aan OV-Chipkaart kosten en abonnementen mee gaat brengen als iedere HV'er met het OV moet reizen. ;)

Citaat van: 7131 link=msg=1228914 date=1387189936
Ik vind dit het meest achterlijke idee wat ze ooit hebben verzonnen mbt dit soort armaturen en zal er dan ook NOOIT maar dan ook NOOIT gebruik van maken zolang het nog manueel in en uit te schakelen is.

Enne Mopper; hij is niet eerder, maar juist later met pensioen gegaan. Hij vond het zo leuk bij ons en vond dat wij niet zonder zijn enorme expertise konden  :o

Daar kan ik zeker mee inkomen! Echter heb ik een paar keer het verschil gezien tussen nacht en dag stand in de nacht, dan is nachtstand fijner als je op ooghoogte zit van de signalering. Nogmaals dat is het geen wat gewoon prettiger kijkt.

Maar dat even weer terzijde, ik heb regelmatig dat ik schrik van die xenon lampen en als er vervolgens een HV-voertuig aan komt moet ik 3x kijken of ik in de verte wel goed zie of het blauwblauw is.

Net wat 'Andre Welten' zegt hoever moeten we gaan bezuinigen voordat het op niveau Rusland gaat komen? (Overdreven statement)

PS. Als de zinnen niet kloppen, heb niet geslapen vannacht dus erg moe.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3921 Gepost op: 16 december 2013, 16:05:58
Nu nog een hele berg Touran's en Volvo's kapot laten rijden op de snelweg omdat ze fend off stonden met een enkel blauw zichtbaar lichtje... Dan verandert er heus wel wat...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3922 Gepost op: 16 december 2013, 16:15:12
Citaat van: CopVR3 link=msg=1228980 date=1387206358
Nu nog een hele berg Touran's en Volvo's kapot laten rijden op de snelweg omdat ze fend off stonden met een enkel blauw zichtbaar lichtje... Dan verandert er heus wel wat...

Wat denk jezelf.......


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3923 Gepost op: 16 december 2013, 16:16:41
Ja misschien heb je gelijk... gaan ze vast een brancherichtlijn schrijven voor stilstaan. Das goedkoper. 98uiye


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3924 Gepost op: 16 december 2013, 16:45:58
Citaat van: CopVR3 link=msg=1228980 date=1387206358
Nu nog een hele berg Touran's en Volvo's kapot laten rijden op de snelweg omdat ze fend off stonden met een enkel blauw zichtbaar lichtje... Dan verandert er heus wel wat...
Ik hoor de opmerkingen al: "waarom stonden jullie fend-off, daar is de WIS van RWS toch voor". Moet zelf wel zeggen dat er af en toe wel een overwinning word gehaald (schoelschijf welke absoluut overdag niet zichtbaar was, heb dat zelf mogen ervaren  :'(). Maar ik ken ook de opmerkingen dat er niet gezeurd moet worden want hij doet het toch.

Nu weet ik niet hoe het bij jullie zit, en of jullie ervaringen worden gedragen door het hele land (van de a'dammers weet ik het wel  998765). Maar bij een soort gelijke discussie kreeg men bij ons gewoon te horen dat wij de enige waren met het probleem. Wij zijn nu elke keer aan het bij houden als wij in de problemen komen waardoor wij dadelijk een leuk boekwerk hebben waarmee er geslagen kan worden. Is dit misschien ook iets voor jullie? Gaat vrees ik dan wel weer een 2e muisarm opleveren, maar het is voor de goede zaak moet je maar denken  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3925 Gepost op: 16 december 2013, 20:25:09
Citaat van: CopVR3 link=msg=1228980 date=1387206358
Nu nog een hele berg Touran's en Volvo's kapot laten rijden op de snelweg omdat ze fend off stonden met een enkel blauw zichtbaar lichtje... Dan verandert er heus wel wat...

Och och ik stond van de week bij een pech gevalletje (langs een IM-weg) met een voertuig dat je ECHT niet over het hoofd kan zien! Na een paar minuten besloten we de voertuigen te wisselen: een Vulva is goedkoper in aanschaf  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3926 Gepost op: 16 december 2013, 21:09:36
Citaat van: moppersmurf link=msg=1229055 date=1387221909
Och och ik stond van de week bij een pech gevalletje (langs een IM-weg) met een voertuig dat je ECHT niet over het hoofd kan zien! Na een paar minuten besloten we de voertuigen te wisselen: een Vulva is goedkoper in aanschaf  :'(
Je stond toch niet in het licht te turen van onze vriend HIT? Want daar kan niemand tegenop  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3927 Gepost op: 16 december 2013, 21:18:05
Citaat van: moppersmurf link=msg=1229055 date=1387221909
Och och ik stond van de week bij een pech gevalletje (langs een IM-weg) met een voertuig dat je ECHT niet over het hoofd kan zien! Na een paar minuten besloten we de voertuigen te wisselen: een Vulva is goedkoper in aanschaf  :'(

Dan moet je ook niet "onze" alcoholbus in fend-off gaan zetten, terwijl ik er naast sta met een Vulva.  >:D >:D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3928 Gepost op: 16 december 2013, 22:05:06
Mag je volgens de nieuwe signaleringseisen alleen een dashboardflitser aan hebben?
*PRIMEUR* A1 HAP 15-711 VERSPRONCKSTRAAT DEN HAAG
Nathan Bayne


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3929 Gepost op: 16 december 2013, 22:08:19
Beste Sylvester, jij zal als fervent lezer van dit topic toch wel weten wat de signaleringseisen zeggen en dan vooral over het 360 graden verhaal?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein