Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212543 keer)

0 gebruikers (en 37 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3930 Gepost op: 16 december 2013, 22:14:40
Jeetje hij drukte wat knopjes tegelijk in.  :o :o En rijdt even met een blauwe flitser.....eigen topic?  98uiye

Even normaal blijven doen. Reacties hierop worden verwijderd.


Gast

  • Gast
Reactie #3931 Gepost op: 16 december 2013, 22:29:29
Een feitelijke reactie wordt hopelijk niet verwijderd; Sylvester heeft wel degelijk gelijk. Hij valt mijns inziens ook niet het knopjes-gedrag van de bestuurder aan, het is maar net hoe je zijn vraag leest.

Inderdaad zou secundaire verlichting NIET aan te schakelen mogen zijn indien de primaire verlichting niet meer brandt. Dit zou inderdaad, volgens de nieuwe regels, een afhankelijke schakeling moeten zijn, op het moment dat de primaire OGS uit gaat mogen de secundaire verlichting en koplamp-knipperaar niet meer blijven functioneren. Je ziet ook de grille-flitsers uit gaan zodra de lichtbalk uit gaat. De dashflitser is dus of een aparte unit (niet gekoppeld) of niet goed aangesloten. Een bijzonder correcte observering van Sylvester.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3932 Gepost op: 16 december 2013, 22:34:02
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1229098 date=1387229369
Een feitelijke reactie wordt hopelijk niet verwijderd; Sylvester heeft wel degelijk gelijk. Hij valt mijns inziens ook niet het knopjes-gedrag van de bestuurder aan, het is maar net hoe je zijn vraag leest.

Inderdaad zou secundaire verlichting NIET aan te schakelen mogen zijn indien de primaire verlichting niet meer brandt. Dit zou inderdaad, volgens de nieuwe regels, een afhankelijke schakeling moeten zijn, op het moment dat de primaire OGS uit gaat mogen de secundaire verlichting en koplamp-knipperaar niet meer blijven functioneren. Je ziet ook de grille-flitsers uit gaan zodra de lichtbalk uit gaat. De dashflitser is dus of een aparte unit (niet gekoppeld) of niet goed aangesloten. Een bijzonder correcte observering van Sylvester.

Citaat
Mag je volgens de nieuwe signaleringseisen alleen een dashboardflitser aan hebben?

Dan beantwoorden we deze vraag toch even, een vraag van iemand die dagelijks door de zwaailichten topics rondzwerft.  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3933 Gepost op: 16 december 2013, 22:38:41
Beetje flauwe reactie Dinges, maar goed ik heb mijn antwoord bedankt Caprice O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3934 Gepost op: 16 december 2013, 22:39:52
Wat luidt dan het antwoord op je vraag?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3935 Gepost op: 16 december 2013, 22:43:42
Lees het antwoord van Caprice maar. O0


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #3936 Gepost op: 16 december 2013, 22:44:31
Citaat van: Dinges link=msg=1229102 date=1387229992
Wat luidt dan het antwoord op je vraag?
Het antwoord luidt "Nee", aangezien de dashboardsflitser niet mag branden, zonder dat de primaire verlichting aan is. Wel goed lezen Dinges!
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3937 Gepost op: 16 december 2013, 22:55:08
Maar dat deed het flitsertje stiekem wel...en nou? Brief naar de opbouwer dan maar?  98uiye

De oorspronkelijke vraag is, van Sylvester: Mag je enkel een dashboardflitser voeren volgens de nieuwe signaleringseisen?
Dit naar aanleiding van een geplaatst filmpje met een wat ouder busje waarbij e.e.a. los te schakelen is, qua feestverlichting.
Die vraag is nog steeds niet beantwoord. Uiteraard: blauw en herrie = voorrang verlenen.

Dan zal ik de vraag maar beantwoorden: ja, het busje mag enkel blauw voeren, maar moet zich ervan bewust zijn dat het op dat moment geen voorrangsvoertuig is.


Gast

  • Gast
Reactie #3938 Gepost op: 16 december 2013, 22:58:42
Citaat van: Dinges link=msg=1229108 date=1387230908
Maar dat deed het flitsertje stiekem wel...en nou? Brief naar de opbouwer dan maar?  98uiye

Ja, of naar de instantie die gaat toezien op de correcte werking van OGS, aangezien iemand het ZO belangrijk vond dat die nieuwe regels er kwamen, laten we ze dan naleven ook, of niet dan?
Wetten dienen gevolgd te worden, regelgeving nu ineens niet? Rare redenatie, als je het mij vraagt. Laat ik er nog eentje toevoegen aan Sylvester's observatie "meer dan één set secundaire signalering", mag ook niet.
Allemaal correcte waarnemingen. Laten we dat nu dan niet ineens afdoen als kinderachtig gejank met overgave vlaggetjes om dat te versterken. 140 rijden mag ook niet, niet-correcte OGS mag ook niet. Simpel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3939 Gepost op: 16 december 2013, 23:09:07
Goed we hebben nog altijd te maken met een ''overgang''. Oude / nieuwe voertuigen.

En help me even, waar mag 140 rijden niet? Blijkbaar heb ik nieuwe richtlijnen gemist.