Het feit dat er in deze Golfjes een dashflitser wordt geplaatst biedt mijn inziens de mogelijkheid om ze iig ook in de Volvo te kunnen gaan plaatsen. Weet hier iemand de (officiele) motivatie om de Golf ermee uit te gaan rusten ?
De Golf hatchback is een afwijking uit de aanbesteding. Je moet dan als district een motivatie aandragen waarom jij de auto uit de aanbesteding niet werkbaar vind. Vervolgens mag je dus afwijken van die aanbesteding (met dien verstande dat er wordt aanbevolen om bij de aanbestede merken en leverancier's te blijven).
Aangezien de Golf zowiezo al afwijkt van de reguliere voertuigen hoef je volgens mij ook niet aan die signalerings set-up te voldoen.
Dat verklaard ook waarom er op de afwijkende kavels nagenoeg allemaal Whelen ION's in de grill worden geplaatst, terwijl de voertuigen uit de aanbesteding met de TIR-6 blijven rondrijden.
Als je een dashbordflitser in een aanbestede Volvo of Touran gaat zetten wijk je dus af van de aanbesteding én de uniforme uitstraling (de ene Volvo wel, de andere Volvo niet).
Dit is in ieder geval hoe het mij verteld is door iemand uit de landelijke commissie...
Hoe district Zaanstreek dat voor elkaar gekregen heeft met die warmtebeeldcamera's (ook weer op een nieuwe Touran) is mij niet bekend...