Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212657 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #4110 Gepost op: 2 juli 2014, 10:08:32
Citaat van: DiNozzo link=msg=1259058 date=1397679943
Die extra 400 units gaan dan in plaats van de takedown lampen dus dat zie ik liever niet. Wel hebben we rondom groen zitten, wat enorm fel is en in een eigen patroon mee knippert. Daar zou je best blauw van mogen maken wat mij part  O0

Zelfde verhaal met de anpr, hebben ze camera's op de plaats van de takedown lampen gemonteerd... Niet slim bij een uitpraatprocedure moet je het hebben van het groot licht van de auto...
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4111 Gepost op: 2 juli 2014, 15:46:53
Dit vind ik een mooi patroon voor de koplampen.
http://www.youtube.com/watch?v=g0-MF6EMynM#ws
user: forumlid LSV

http://www.youtube.com/watch?v=7D_DCQZzEJ4#ws
Eeneentwee Stein


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #4112 Gepost op: 2 juli 2014, 17:55:34
Citaat van: Sylvester link=msg=1281500 date=1404308813
Dit vind ik een mooi patroon voor de koplampen.
http://www.youtube.com/watch?v=g0-MF6EMynM#ws
user: forumlid LSV

http://www.youtube.com/watch?v=7D_DCQZzEJ4#ws
Eeneentwee Stein

Mee eens, mooi en opvallend echter niet toegestaan binnen de huidige regels.  ::)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4113 Gepost op: 2 juli 2014, 18:05:22
Citaat van: RS6 link=msg=1281539 date=1404316534
echter niet toegestaan binnen de huidige regels.  ::)
Helaas niet nee :'(


verbeekrik

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #4114 Gepost op: 2 juli 2014, 22:09:47
Goedenavond mede forumleden,

Ik was benieuwd of er toevallig ook mensen zijn die verstand hebben van het zwaailicht van een ambulance.
Het is een balk die van een Amsterdamse ambu afkomt, compleet en werkend met alles inbegrepen zoals dat hoort (draailampen flitsers knipperlicht sirene en versneller)
Nu gaat het mij om de flitsers die in de balk zitten.
In de balk zit een door een vriend gemonteerde voeding, deze voeding is gewoon aan te sluiten aan het stopcontact thuis en stuurt dus alles in de balk aan.
Nou zijn we er al achter dat alles in de balk 12 volt is, behalve (waarschijnlijk dan) de flitsers.
Op het lampje kunnen we niks vinden over het aantal volt, en we weten ook niet of er nog een schakelkastje of dergelijke bijhoort die de lampjes laten flitsen.
Ik weet namelijk dat er lampen zijn waar een flitspatroon in zit als deze ingeschakeld word.
We durven dus niet zomaar te gokken dat de flitsers ook 12 volt zijn, en ik hoop dus dat er iemand hier meer duidelijkheid kan geven.
Voor de duidelijkheid heb ik een foto van de balk waar het om gaat bijgevoegd.
Zoals op deze foto ook te zien is zitten de flitsers naast de sirenes in de blauwe kap.

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,
Rik




Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #4115 Gepost op: 2 juli 2014, 23:13:53
De flitsers die in de balk zitten zijn strobe flitsers, deze hebben een power supply nodig om stroom op te kunnen slaan en dan in een keer vrij te kunnen geven.
Vandaar ook de felle flits! waarschijnlijk hebben de flitsers extern gekoppelt gezeten op zo`n power supply en zit deze nog in het voertuig.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4116 Gepost op: 2 juli 2014, 23:47:10
Klopt. elk van de lampen heeft een condensator.


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #4117 Gepost op: 2 juli 2014, 23:57:38
Ik weet wel zeker dat die power supply extern zit, daar ik dit ook heb in ons dienstvoertuig. de Powersupply zit in het dak van de wagen, bij alle andere besturingssystemen van het voertuig(op de sirene na, die zit inderdaad in de dakset)

ik zal komend weekend even in de technische ruimte van de auto kijken voor het merk en type ;)


Gast

  • Gast
Reactie #4118 Gepost op: 3 juli 2014, 00:58:53
 Afgaande op de TOPAS balken in mijn collectie is het een Code3 power supply geweest, jawel, een Code3 ;) Dit omdat Wandel&Golterman hier nog een stapel van had liggen waarschijnlijk toen ze de TOPAS-sen maakten. Overigens heeft mijn ex Marine ambu TOPAS de PS ín de balk zitten.


Gast

  • Gast
Reactie #4119 Gepost op: 3 juli 2014, 12:42:42
De strobes die W&G gebruikte in zowel de MX7000 ambu balken als de Topas zijn géén Whelen strobes maar lijken er wel heel veel op. Zeg maar dat ze op Vama lijken.. kuch.
De strobes hebben een power supply nodig, deze geeft de stroom en ontladingsspanning naar de strobes zelf toe. Heb je 2 strobes is een 2 uitgangs power supply voldoende in principe, je kunt ook een 4-uitgangs PS erin zetten en dan heb je 2 extra uitgangen over, leuk voor later, handig voor thuis.
De volgorde van plus/min/ontlading (trigger)-pinnen in de 3-pins plug verschillen wel per leverancier, ook om te voorkomen dat je hun spullen kruislings gaat gebruiken. Niets waar een handige klusser met mini-schroevedraaiertje niet tegen opgewassen is, pinnetjes zijn zo gewisseld.