Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1194027 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #420 Gepost op: 30 april 2008, 19:21:01
De optie dat een sirene kan versnellen was destijds, toen deze generatie werd ontwikkeld, een EIS van de Politie Amsterdam, dus deze zit er echt wel op. Als hij het niet doet zal hij wel kapot zijn of wordt niet goed bediend, dat gaat namelijk niet via de bedienkast.

Hehe, nou, de enige manier waarop ik weet dat ik 'm aan het versnellen kan krijgen is meppen op 't stuur; ofwel: claxoneren.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #421 Gepost op: 30 april 2008, 21:28:21
Ligt aan de uitvoering die erin zit.

Honac heeft een deel zelfgeproduceerd materiaal (o.a. de oude WS350, de WS2000 etc) of ze gebruiken gewoon amerikaanse sirenes die geprogrammeerd staan op EU 2 toon (Scanlockfunctie op de WS295 serie o.a.)

Als een amerikaans basismodel wordt gebruikt, werkt voor zover ik weet de versneller niet, enkel de Honac producten, of producten waarvan printplaten zijn vervangen door Honac printplaten hebben de versnellerfunctie.

Hij wordt geactiveerd door 1 weerstand op de printplaat te overbruggen waardoor de 2 toon sneller afloopt. Die schakeling is meestal doorgelust op interdaad de claxon.

We hebben op het werk nu ook een voertuig gekregen met Whelen/Honac pakket, ik zal even kijken of ik daar binnenkort de specs van kan vinden van de sirene die ingebouwd is.


Groeten, Ruud


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #422 Gepost op: 1 mei 2008, 16:41:41
Ligt aan de uitvoering die erin zit.

Honac heeft een deel zelfgeproduceerd materiaal (o.a. de oude WS350, de WS2000 etc) of ze gebruiken gewoon amerikaanse sirenes die geprogrammeerd staan op EU 2 toon (Scanlockfunctie op de WS295 serie o.a.)

Als een amerikaans basismodel wordt gebruikt, werkt voor zover ik weet de versneller niet, enkel de Honac producten, of producten waarvan printplaten zijn vervangen door Honac printplaten hebben de versnellerfunctie.

Hij wordt geactiveerd door 1 weerstand op de printplaat te overbruggen waardoor de 2 toon sneller afloopt. Die schakeling is meestal doorgelust op interdaad de claxon.

We hebben op het werk nu ook een voertuig gekregen met Whelen/Honac pakket, ik zal even kijken of ik daar binnenkort de specs van kan vinden van de sirene die ingebouwd is.


Groeten, Ruud



voor de sirenes gebruikt honac hoofdzakelijk voor Honac zelf geproduceerde sirenes en deze hebben allen een claxonring functie en dus versneller, maar veel voertuigen wordt de claxonring functie gewoon niet aangesloten omdat het versnellen tot de laatste aanpassing van het RVV (jan/feb.2008) gewoon verboden was.

het amerikaanse basis model is dus sinds 2001 vrijwel niet meer toegepast, en zeker de laatste jaren niet meer.

in het ''honac'' model zitten geen te overbruggen weerstanden (wel in de oude amerikaanse WS2000) en wordt de instelling bepaald door een intern jumpertje, je weet wel die dingen die je op het moederboard van een computer ook terug vindt.

overigens heeft honac in de laatste sirenes 3 klank varianten die bepaald worden door een microprocessor te wisselen, bovendien heeft ieder ander type luidspreker weer een andere klank.
Nemo me impune lacessit


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #423 Gepost op: 26 mei 2008, 14:42:04
Ik kwam vanmiddag een bijzonder voertuig tegen uit Spanje hier in Hardenberg.
Het betrof een Nissan Navara als demo voertuig van de firma cell2solutions. Achterzijde zat vol met LED's.

Hun site is zeker de moeite waard eens te bekijken. Veel bewegende beelden van hun spullen.
http://www.cell2solutions.com/en/home.php

Iemand bekend met deze firma?


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #424 Gepost op: 26 mei 2008, 14:56:26
Ik kwam vanmiddag een bijzonder voertuig tegen uit Spanje hier in Hardenberg.
Het betrof een Nissan Navara als demo voertuig van de firma cell2solutions. Achterzijde zat vol met LED's.

Hun site is zeker de moeite waard eens te bekijken. Veel bewegende beelden van hun spullen.
http://www.cell2solutions.com/en/home.php

Iemand bekend met deze firma?

Misschien iets te maken met die brandweerbeurs?


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #425 Gepost op: 26 mei 2008, 17:03:06
Misschien iets te maken met die brandweerbeurs?

Daar ga ik heen woensdag :D ... ik zal er eens op letten :)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #426 Gepost op: 26 mei 2008, 17:55:48
Cell2 Solutions is me bekend. Doen in NL (nog) niet bijster veel, maar hebben wel mooi equipment.

Ze hebben een combinatie van D&R engineering (= Canadees bij mijn weten) en stuk Haztec en een soort "budget" merk wat ze inkopen, volgens mij via Onus in Engeland. Budgetmerk ben ik minder van gecharmeerd.

Wel mooi dat er eens een nieuwe speler op de markt komt, ook al ben ik zelf meer een Whelen fanaat



Groeten, Ruud


Gast

  • Gast
Reactie #427 Gepost op: 27 mei 2008, 00:28:29
Cell2solutions is begonnen in Spanje als een soort Brookstone / Weltronic met de Taiwaneze/Chineze productenlijn. Via contacten in de USA is hij zich meer op duurzamere kwaliteit gaan richten!
Inderdaad leuk dat er een serieuze nieuwe speler op de markt hier komt!


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #428 Gepost op: 30 mei 2008, 17:14:33
Ze hebben wel hele mooie spullen moet ik zeggenhoor.


rzandstra

  • Medisch Assisterend Technicus Interventiecardiologie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • I'll try to be nicer, if you try to be smarter.
Reactie #429 Gepost op: 17 juni 2008, 19:48:12
Hoi,

Ik ben bezig om een PIC (elektronische bouwsteen) te programmeren (voor mijn zoon zijn speelgoed hulpverleningsvoertuigen) die blauwe led's aanstuurt in een enigzins realistisch patroon. Heb er nu de action flash van whelen inzitten (3x 4flits links/rechts dan 6x enkelflits links/rechts etc.) maar vraag me af of er nog andere patronen zijn die veel gebruikt worden?


Groet,

Rob
Eerste Hulpverlener LOTUS