Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212873 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #4410 Gepost op: 13 juni 2015, 18:43:50
Citaat van: cavia link=msg=1355602 date=1434125152
Op een site van een andere leverancier: Iets meer dan 966,- per stuk

http://www.stroomzat.nl/verlichting-/zwaailampen-/whelen-hbc2-combilamp-amberblauw
Of 800 euro - ik neem aan dat Politie Nederland BV geen btw betaald?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #4411 Gepost op: 13 juni 2015, 20:59:16
Citaat van: Haageneesch link=msg=1355733 date=1434213830
Of 800 euro - ik neem aan dat Politie Nederland BV geen btw betaald?
Levert de Nederlandse Politie een product dat direct zichtbaar en tastbaar is ( uitleg van mijn opleider financieel lang geleden ) zoals een aannemer die een weg aanlegt?
Nee, dat betekend dat de Nederlandse Politie gewoon BTW moet betalen want de verkoper mag de BTW in dat geval niet verleggen.
In deze gaat het niet om de kopende partij maar wat de verkopende partij mag.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #4412 Gepost op: 14 juni 2015, 00:44:58
Kan melden dat de prijs van de hänsch comet bij mij aanmerkelijk lager ligt.
Ongeveer 50 procent van die modifast (ik blijf ze zo noemen :-) )

De prijzen van de boys uit Apeldoorn zijn gewoon absurd.
Ze snappen niet dat ze meer zouden kunnen verkopen als ze de woodway adviesprijzen zouden hanteren.
Maar goed als je een klant als de politie hebt, en ze kopen ongeacht je vraagprijs...waarom zou je je dan nog druk maken? 😉


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #4413 Gepost op: 14 juni 2015, 10:27:31
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1355808 date=1434235498
.
Maar goed als je een klant als de politie hebt, en ze kopen ongeacht je vraagprijs...waarom zou je je dan nog druk maken?
Dat geldt voor bijna alle leveringen naar de overheid.
En dat zal niet verbeteren met de aanbesteding van totaal producten.
Het los aanbesteden levert vaak een goedkoper product maar daar is ter controle een extra FTE voor nodig.
En politiek is beter uit te leggen a) dat het uiteindelijke product ( zie de touran ) duurder is dan b) een goedkoper product ( de Mercedes van Den Haag ) maar wel een extra FTE ook al is optie b in zijn geheel goedkoper.

Uiteindelijk over de hele inzetbaarheid blijkt de Touran nu achteraf duurder dan in de aanbesteding is gesuggereerd, mede door aanvullende eisen ( waar veel voor moest worden bijbetaald ) dan de Mercedes van Den Haag die in tussentijd nog is voorzien van nieuwe signalering. Cijfers staan gewoon online in de jaarverslagen.

Iets met politiek en bezuinigingen........... alleen zie ik de bezuiniging niet.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #4414 Gepost op: 14 juni 2015, 11:23:39
Citaat van: cavia link=msg=1355456 date=1434061948
Ik denk dat de prijs bij modiforce voor de 2 lampen best wat hoger is. De 'eigen' honac pit kost al meer als 1000,-;) ik gok dat je prijstechnisch net zo goed voor de balk kan gaan.

Het doel van de 2 losse pitten ipv de balk is de  zichtbaarheid. We staan met het betreffende voertuig wel is in de fend off en in het kader van de veiligheid denk ik dat een lamp voor en achterop het voertuig hier een positieve bijdrage aan levert. Als dit dan ook nog goedkoper is dan de balk was dit ook wat makkelijker te verkopen richting de persoon die er over beslist ;)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #4415 Gepost op: 29 juni 2015, 14:14:06
Lijkt me handig als je ook eens vergelijkende offertes opvraagt.
Politie rent normaalgesproken op "automatische piloot" naar Modifast....ehr Modiforce...terwijl er andere bedrijven zijn die het voor een betere prijs kunnen bieden.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #4416 Gepost op: 14 juli 2015, 09:24:43
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1361172 date=1436443656
http://www.youtube.com/watch?v=JSORPV1c45o

Video: Ambulanceblog

http://www.ambulanceblog.nl/rav-gooi-en-vechtstreek-start-proef-met-luchthoorn/

Citaat van:  Ambulanceblog.nl
De RAV Gooi en Vechtstreek heeft altijd investeert in goede akoestische en felle optische signalering.
Op één van de drie nieuw afgeleverde Mercedes benz Sprinters is daarom, als proef, een viertal luchthoorns, type Martin hoorn gemonteerd.

Deze installatie werkt op een speciaal ingebouwde luchtcompressor en wordt naast de elektronische sirene gevoerd wanneer de versneller wordt geactiveerd.
De elektrische sirene bestaat uit een bas-speaker en een hoge tonen-speaker en produceert 114 Decibel, de vier Martin Hoorns 117 Decibel. Doordat deze luchthoorns twee x twee fase geschakeld zijn ontstaat er een zeer breed geluidsspectrum, waarbij het geluidsvolume in de cabine niet boven de 80 Decibel komt.

In dit project hebben wij zeer nauw samengewerkt met de importeur van Martin Hoorns, W en G te Maarssen en Visser ambulance uit Leeuwarden. Groot struikelblok was de lengte van de hoorns. Er was helaas geen andere plek te vinden aan de voorzijde dan onder de voorbumper, hoe kwetsbaar deze plaats zal zijn moet blijken uit de proef.

Ook heeft het voertuig oranje LED-units in de gril, zodat er veiliger over de vluchtstrook gereden kan worden. Sinds er een algemene ontheffing van toepassing is vanaf november 2014, wordt er significant meer gebruikt gemaakt van deze optie.

De eerste ervaringen van ambulanceteams zijn erg positief, hopelijk resulteert dit in een bredere toepassing op meer ambulances binnen de RAV Gooi en Vechtstreek.
Het heeft meegeholpen deze proef te starten doordat de directeur van RAV Gooi en Vechtstreek zelf jarenlang als verpleegkundige op de ambulance heeft gewerkt en nostalgische gevoelens aan de goede oude tijd heeft overgehouden toen er nog rode Fiamm drietoon-luchthoorns op de ambulances zaten.




RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #4417 Gepost op: 14 juli 2015, 12:07:43
Citaat van: Venture link=msg=1361874 date=1436858683
http://www.ambulanceblog.nl/rav-gooi-en-vechtstreek-start-proef-met-luchthoorn/




 O0 + 10!
Hopelijk blijft het heel onder aan de bumper...  :-\


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #4418 Gepost op: 14 juli 2015, 12:28:42
Citaat van: RS6 link=msg=1361912 date=1436868463
O0 + 10!
Hopelijk blijft het heel onder aan de bumper...  :-\

lol.. ik dacht hetzelfde.

hopelijk niet te hoge drempels voor de mooie hoorns.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4419 Gepost op: 16 juli 2015, 13:18:40
Valt goed op.
! No longer available
https://www.youtube.com/watch?v=yDdorvooERA
[ssa0089] - Emergency vehicle videos