Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1224137 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #4470 Gepost op: 3 januari 2016, 11:16:28
Citaat van: Venture link=msg=1396374 date=1451734682
Gelukkig geen INTAV zoeklicht meer, al ken ik deze Whelen natuurlijk niet.. Iemand enig idee of dit op de Transporters ook toegepast gaat worden? Of blijven daar de INTAV's op geplaatst worden?

Pan & Tilt™ Super-LED® Spotlight PT360P
http://www.whelen.com/auto/product.php?head_id=12&cat_id=74&prod_id=486



Als de leds vergelijkbaar zijn als de high intensity takedowns dan moet dat wel goed komen. Is denk ik dan een mooie vervanging op de 9 witte leds naar voren en de 3 naar opzij.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4471 Gepost op: 3 januari 2016, 12:05:42
Afneembaar voor de wasstraat?


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #4472 Gepost op: 3 januari 2016, 21:05:45
Citaat van: Venture link=msg=1396374 date=1451734682
Iemand enig idee of dit op de Transporters ook toegepast gaat worden?

Pan & Tilt™ Super-LED® Spotlight PT360P
http://www.whelen.com/auto/product.php?head_id=12&cat_id=74&prod_id=486



Nee, men is nu druk bezig met de aanpassingen aan de Liberty II en Freedom IV naar Nederlandse maatstaf. Het is de bedoeling dat deze daksets geďntroduceerd gaan worden komende zomer als ook de eerste voertuigen uit de nieuwe aanbesteding rollen. Mits Honac de opbouw daarvan mag doen uiteraard. Ik verwacht dat dan ook overwogen gaat worden om wel of niet de door te gaan met de halogen Intav's. (deze zijn er trouwens ook in LED uitvoering)


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #4473 Gepost op: 3 januari 2016, 21:43:55
Citaat van: blauwblauw link=msg=1396734 date=1451851545
Nee, men is nu druk bezig met de aanpassingen aan de Liberty II en Freedom IV naar Nederlandse maatstaf. Het is de bedoeling dat deze daksets geďntroduceerd gaan worden komende zomer als ook de eerste voertuigen uit de nieuwe aanbesteding rollen. Mits Honac de opbouw daarvan mag doen uiteraard. Ik verwacht dat dan ook overwogen gaat worden om wel of niet de door te gaan met de halogen Intav's. (deze zijn er trouwens ook in LED uitvoering)

Ik hoop van harte dat het een verbetering is met MEER blauw en amber...  8)
Weet jij waar de aanpassingen uit bestaan?
Ben benieuwd naar het eind resultaat.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #4474 Gepost op: 3 januari 2016, 22:34:02
Citaat van: RS6 link=msg=1396742 date=1451853835
Weet jij waar de aanpassingen uit bestaan?

Ja stopbordjes erin blauw eruit  :(


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #4475 Gepost op: 3 januari 2016, 22:42:23
Citaat van: blauwblauw link=msg=1396751 date=1451856842
Ja stopbordjes erin blauw eruit  :(

Daar was ik al bang voor.  :'(


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4476 Gepost op: 3 januari 2016, 23:45:54
Ik snap nog steeds niet waarom die stopborden persé in de dakset moeten en niet gewoon in de zonneklep/achterbank zoals in de burger uitvoeringen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #4477 Gepost op: 4 januari 2016, 11:23:02
Merken jullie in de praktijk een verschil in hoe snel mensen een stopteken doorhebben als deze in het dak of in de zonneklep zit? Want ik kan mij voorstellen dat als je een stopteken geeft met een stopbord in de dakset, dat je dan meer afstand moet houden tot de auto voor je omdat hij het anders mogelijk niet ziet vanwege zichtlijnen enzo).


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #4478 Gepost op: 4 januari 2016, 11:34:10
In de zonneklep kan de zon/spiegeling er voor zorgen dat het stopteken minder goed te zien is. Daar komt ook bij, hoe is de stand van de klep? Te scheef zorgt er ook voor dat het teken niet goed te zien is.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4479 Gepost op: 4 januari 2016, 13:44:58
In de zonneklep kan de zon/spiegeling er voor zorgen dat het stopteken minder goed te zien is. Daar komt ook bij, hoe is de stand van de klep? Te scheef zorgt er ook voor dat het teken niet goed te zien is.
Het eerste valt mee. Het tweede klopt wel. Ik zie vaak collegas die niet snappen hoe het ding het beste werkt en klappen hem inderdaad helemaal tegen de voorruit. Te schuin. Waardoor slechter zichtbaar.