Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1224143 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #4480 Gepost op: 4 januari 2016, 18:11:28
Op de dakset heb je juist weer meer afstand nodig tov het voertuig voor je, anders is hij te hoog en valt hij buiten de spiegels ;).

In de praktijk merk ik weinig verschil tussen welke ik gebruik.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4481 Gepost op: 4 januari 2016, 18:25:14
Op de dakset heb je juist weer meer afstand nodig tov het voertuig voor je, anders is hij te hoog en valt hij buiten de spiegels ;).

In de praktijk merk ik weinig verschil tussen welke ik gebruik.
Ik gebruik bij niet reageren heel kort de rode knop. Werkt altijd.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #4482 Gepost op: 4 januari 2016, 22:46:14
Citaat van: CopVR3 link=msg=1397058 date=1451928314
Ik gebruik bij niet reageren heel kort de rode knop. Werkt altijd.
Klopt. Ik rij wel eens 's nachts rond waarbij ik langs Tourans rij die net klaar (lijken te) zijn met een alcohol controle, en 'de volgende' (in dat geval mij) even stoppen en laten blazen.

En ja, ik merk als 'burgah' het verschil tussen een dakset of een stopteken op de zonneklep. De eerste is gewoon niet te zien als ze achter je rijden, tenzij je een auto rijdt met een hoge instap, formaat busje. En ja dan gaan de blauwe lampen aan en de vraag 'zag je het niet?' Nou, nee.

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #4483 Gepost op: 5 januari 2016, 20:08:52
Citaat van: Jerommeke link=msg=588901 date=1218403210
Hierbij een aantal close-upjes van een VZA Chevy, met de ''nieuwste'' signalering binnen de VZA.

De balk (incl. de groene lampen en blauwe led's)

De achter(led)flitser

Weet iemand het merk & type van de blauwe led flitsers, en groene flitsers in bovenstaande balk?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4484 Gepost op: 6 januari 2016, 21:36:05
De blauwe leds in de balk waren volgens mij gewone Whelen TIR3.
De groene verlichtig was het zelfde als de amber knipperlichten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #4485 Gepost op: 7 januari 2016, 11:02:45
Nee duidelijk geen tir3 van whelen. Hele andere lens. Ik zal eens kijken of ik er achter kan komen. De groene halogeen units zijn de standaard halogeen units uit deze balken. Blauwe ledflitsee van achter heb ik nog liggen hier. Is een tomar lamp.

lc martin

• Forum gebruiker
Reactie #4486 Gepost op: 5 februari 2016, 11:38:49
las in het topic aanbesteding politievoertuigen 2016,dat modiforce bezig was de Liberty2 om te bouwen naar Nederlandse eisen.Wordt de Freedom niet meer geleverd?Wordt het een dual color of komt er een beacon bovenop? ook het stopbord kan niet meer gecentreerd geplaatst worden vanwege het feit dat de sluiting v.d balk in het midden zit of is dat geen probleem?

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #4487 Gepost op: 5 februari 2016, 12:30:12
Citaat van: lc martin link=msg=1404185 date=1454668729
las in het topic aanbesteding politievoertuigen 2016,dat modiforce bezig was de Liberty2 om te bouwen naar Nederlandse eisen.Wordt de Freedom niet meer geleverd?Wordt het een dual color of komt er een beacon bovenop? ook het stopbord kan niet meer gecentreerd geplaatst worden vanwege het feit dat de sluiting v.d balk in het midden zit of is dat geen probleem?
De freedom gaat er vanuit de fabriek geheel uit en wordt vervangen door de nieuwe freedom. Volgens mij in nl dus ook. Dit ivm de hoogte die de politie zou willen voor de stop transparanten.
De seal in het midden gaat aangepast worden. Ik heb al een versie in de vs gezien met 2 seals, dus niet meer in het midden.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #4488 Gepost op: 5 februari 2016, 12:35:57
Volgens mijn laatste informatie willen ze er dus de nieuwe freedom op gaan zetten.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4489 Gepost op: 5 februari 2016, 12:58:37
Ik wil niet weer zo'n oude ge-upgrade Liberty.

Ik wil de stopbordjes in de zonneklep en een platte Legacy op dak.

Of de dakset van de nieuwe rotterdamse brandweer. Mag ook.  8)