Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1194023 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #450 Gepost op: 21 juli 2008, 19:44:16
Even op Marktplaats.nl gekeken. Er staan zat flitsers, zwaaillampen en lichtbalken te koop aangeboden, die je zo in je auto kan monteren.
Stel, je bent agent; Je haalt diegene meteen van de weg, maar wat doe je dan? Auto in beslag, of alleen de apparatuur?


Gast

  • Gast
Reactie #451 Gepost op: 21 juli 2008, 20:00:38
Ligt eraan of het aangesloten is of niet, en ís het aangesloten of het "gevoerd' is of niet.

Daar zijn de nodige leuke stukjes over terug te vinden hier op het forum, qua wetgeving, voeren, aangesloten hebben etc etc.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #452 Gepost op: 21 juli 2008, 20:28:34
Neen, duidelijk een van de verkeersdienst KLPD (zichtbaar door het bekende autosnelweg embleem, het betrof de omgeving Utrecht waar ik hem zag.

Had namelijk ook vernomen dat er een soort test gedaan werd. Mijns inziens was de lichtbak in een soort V-vorm en erg plat.

De test die het KLPD een tijdje terug aangaf in een politieblad (cq. in een intern bericht) is afgerond en er zou toen geen vervolg test komen op korte termijn. Ik heb verders niets vernomen van een nieuwe test.

Misschien weten andere leden meer? Ben wel benieuwd eigenlijk.

P.s, dat autosnelwegen embleem gebruik Zeeland ook  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #453 Gepost op: 31 juli 2008, 18:50:06
Balkje van de Douane, ik had deze versie nog niet eerder gezien (wel met de twee flitsers, niet met dit patroon).

Het bekende Whelen patroon maar nu buitenste lamp - binnenste lamp

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #454 Gepost op: 31 juli 2008, 19:16:07
ik heb weer een Youtube filmpje geplaatst van een balk uit mijn collectie. Deze keer een politie Edge.

http://nl.youtube.com/watch?v=5squMhxPxkc


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #455 Gepost op: 1 augustus 2008, 11:48:36
De test die het KLPD een tijdje terug aangaf in een politieblad (cq. in een intern bericht) is afgerond en er zou toen geen vervolg test komen op korte termijn. Ik heb verders niets vernomen van een nieuwe test.

Misschien weten andere leden meer? Ben wel benieuwd eigenlijk.

P.s, dat autosnelwegen embleem gebruik Zeeland ook  8)

Weet nu waar het bericht vandaan komt, per oktober gaat er namelijk een nieuwe/vernieuwde regeling Optische en Geluidssignalen in. Het schijnt zo te zijn dat een conformering daaraan een volledige lichtbalk oplevert.... en dan zullen alle KLPD voertuigen voorzien worden van volledige balken.

We wachten dus nog maar even rustig af maar grote kans dat de enkele pitjes verdwijnen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #456 Gepost op: 9 augustus 2008, 13:28:32
Weet nu waar het bericht vandaan komt, per oktober gaat er namelijk een nieuwe/vernieuwde regeling Optische en Geluidssignalen in. Het schijnt zo te zijn dat een conformering daaraan een volledige lichtbalk oplevert.... en dan zullen alle KLPD voertuigen voorzien worden van volledige balken.

We wachten dus nog maar even rustig af maar grote kans dat de enkele pitjes verdwijnen.

Die kans is er inderdaad, maar daar het KLPD vaak als ´´fend-off'' staat, kan het ook zomaar zijn dat ze gewoon een oranjemagneet lamp er op zetten of gaan werken met oranje en blauwe flitsers achter de ramen (zolang het maar rond om zichtbaar is).

Hierbij een foto van een full-text matrix in een verkeersregelaarvoertuig

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #457 Gepost op: 9 augustus 2008, 13:49:57
Hey! eindelijk een Vista met full-text matrix. Gewoon opgesplitst dus in segmenten en de onderlinge compartimenten heeft men met rust gelaten :)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #458 Gepost op: 9 augustus 2008, 16:54:08
Da's een bekend voertuig....vermoedelijk gefotografeerd in Vlissingen?


Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #459 Gepost op: 9 augustus 2008, 19:16:18
Correct, het is me *(nog)* niet gelukt om een blauwe variant op deze wijze op de foto te krijgen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !