Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1224257 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #510 Gepost op: 24 september 2008, 17:18:21
Nee, de alleylight zit er ook nog in, zie mijn andere foto's een pagina of 2 terug... Ik weet nog niet wat deze LED unit naast de alleylight doet, ik denk dat 't een onderdeel is van de Traffic Advisor..

Is het niet één van de oranje units, als onderdeel van de "360 rondom zichbaar" kleur?

Correct  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #511 Gepost op: 14 oktober 2008, 19:05:34
Afgelopen 10 dagen op stage geweest in het buitenland (London) en diverse diensten met de MetPol meegedraaid ( :D )! Prachtige tijd gehad en ook nog een paar kiekjes gemaakt van lichtbakjes...

De VisionAlert en de 911EP Galaxy LED (Die laatste is LIEF! we konden er erg praktisch mee werken, zoals bij een voertuigstop de voorzijde van de bar uitzetten zodat je zelf niet blind wordt maar de achterzijde aanlaten zodat het achteropkomende verkeer je wel ziet staan...)



Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #512 Gepost op: 20 oktober 2008, 07:52:39
Uit de Korpskrant Haaglanden:

Tijdens een surveillance op 2 oktober reden (...) van bureau Westland op de Koningin Julianaweg in 's Gravenzande toen zij opeens een enorme klap hoorden, die leek te komen vanaf het dak van hun Volkswagen Touran. Vervolgens zag het tweetal dat de dakinstallatie op de weg lag, deze was blijkbaar van het voertuig gevallen. Gezien het tijdstip, rond 02.00 uur 's nachts, was het rustig op de weg waardoor schade aan achteropkomend verkeer uitbleef. Hoe de installatie eraf kon vallen is onduidelijk: (...) reden tussen de zestig en zeventig kilometer per uur, met daarbij weliswaar een (te?) krachtige wind...
greetz,  Enrique


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #513 Gepost op: 20 oktober 2008, 08:04:03
Uit de Korpskrant Haaglanden:

Tijdens een surveillance op 2 oktober reden (...) van bureau Westland op de Koningin Julianaweg in 's Gravenzande toen zij opeens een enorme klap hoorden, die leek te komen vanaf het dak van hun Volkswagen Touran. Vervolgens zag het tweetal dat de dakinstallatie op de weg lag, deze was blijkbaar van het voertuig gevallen. Gezien het tijdstip, rond 02.00 uur 's nachts, was het rustig op de weg waardoor schade aan achteropkomend verkeer uitbleef. Hoe de installatie eraf kon vallen is onduidelijk: (...) reden tussen de zestig en zeventig kilometer per uur, met daarbij weliswaar een (te?) krachtige wind...

Heb ik ook een keer gehad, (ook?) een Vista maar dan de halogeen versie. Betrof echter alleen de blauwe bovenkappen, maar wel alle2 tegelijk. Was op de snelweg A15, met ruim 140 km/u tijdens een prio 1 rit. Later teruggegaan en inderdaad, de hele snelweg bezaaid met plastic scherven...


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #514 Gepost op: 20 oktober 2008, 18:32:14
Heb ik ook een keer gehad, (ook?) een Vista maar dan de halogeen versie. Betrof echter alleen de blauwe bovenkappen, maar wel alle2 tegelijk. Was op de snelweg A15, met ruim 140 km/u tijdens een prio 1 rit. Later teruggegaan en inderdaad, de hele snelweg bezaaid met plastic scherven...

haha is maar goed dat de modelbouwers onder ons dat niet hebben geweten, want het schijnt dat scherven van blauwe kappen erg mooi zijn om blauwe lampen in 1:87 van te maken (volgens kenners op het hulpdiensten-modelbouwforum)  ;D
greetz,  Enrique


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #515 Gepost op: 21 oktober 2008, 17:40:59
Nieuwe berichtgeving over de Regeling Optische Geluidssignalen voor 1 januari 2009.

http://www.brandweer.nl/flevoland/actueel/nieuws/?ActItmIdt=3097

Samengevat vernomen dat eea gaat betekenen:

- Geen blauwe flitsers meer achter ruiten van auto's.
- Geen blauwe flitsers aan de achterzijde van voertuigen
- Allemaal verplicht oranje verlichting
- Flitsers aan voorzijde in grill op standaard hoogte
- Nacht en dagstand op geluidssignalen
- Knipper installatie voor groot licht (zoals ambulances nu hebben)
- Geen onopvallende voertuigen met O&G meer toegestaan (uitzondering voor OT, AT en VROS) alleen voorangsvoertuig met striping.

Zal wel wat wijzigingen gaan opleveren.

Ga eens informeren bij enkele bronnen hoe het binnen enkele korpsen is weggezet.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #516 Gepost op: 21 oktober 2008, 18:06:01
Nieuwe berichtgeving over de Regeling Optische Geluidssignalen voor 1 januari 2009.

http://www.brandweer.nl/flevoland/actueel/nieuws/?ActItmIdt=3097

Samengevat vernomen dat eea gaat betekenen:
- Geen onopvallende voertuigen met O&G meer toegestaan (uitzondering voor OT, AT en VROS) alleen voorangsvoertuig met striping.

Waar haal je dit nou weer vandaan? Niet uit de tekst van de link waarnaar je verwijst. Als jij het op deze zin baseert, dan ben je niet volledig in je informatie:

'De nieuwe regeling is duidelijk over de eisen waaraan een voertuig moet voldoen om als voorrangsvoertuig te worden aangemerkt. Voertuigen van de drie ‘grootgebruikers’ van zwaailichten en sirenes (politie, brandweer, ambulance/GHOR), moeten zijn voorzien van de standaard striping èn van een gecertificeerde set optische en geluidssignalen.'

Dit zal niet het geval zijn voor onopvallende burgervoertuigen/onopvallende surveillance van de politie, anders valt een heel belangrijk middel weg en dat zou Bzk niet willen! Kijk uit met dit soort eigen interpretaties die je zo stellig levert!

gr. Michel


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #517 Gepost op: 21 oktober 2008, 19:29:22
Tevens zullen er toch gewoon flitsers achter ruiten gemonteerd blijven worden  ;)
Zeker voorlopig
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #518 Gepost op: 21 oktober 2008, 19:32:44
Waar haal je dit nou weer vandaan? Niet uit de tekst van de link waarnaar je verwijst. Als jij het op deze zin baseert, dan ben je niet volledig in je informatie:

'De nieuwe regeling is duidelijk over de eisen waaraan een voertuig moet voldoen om als voorrangsvoertuig te worden aangemerkt. Voertuigen van de drie ‘grootgebruikers’ van zwaailichten en sirenes (politie, brandweer, ambulance/GHOR), moeten zijn voorzien van de standaard striping èn van een gecertificeerde set optische en geluidssignalen.'

Dit zal niet het geval zijn voor onopvallende burgervoertuigen/onopvallende surveillance van de politie, anders valt een heel belangrijk middel weg en dat zou Bzk niet willen! Kijk uit met dit soort eigen interpretaties die je zo stellig levert!

gr. Michel

Zojuist vernomen dat dit binnen het KLPD ook is gecommuniceerd. Alleen nog maar OT, AT en VROS auto's en geen normale onopvallende auto's met O&G meer. Dus zoals het vermeld staat in de berichtgeving uit de link klopt het dus wel.

Verder schijnen bij het KLPD de V50 Volvo's reeds uitgerust met een Dag en Nacht schakelaar voor geluidssignalen en met het om de beurt knipperen van het groot licht (links-rechts). Echter in de afgeleverde voertuigen staat deze optie nog uitgeschakeld.
Verder zouden er bij Volvo in Beesd ongeveer 45 V50-tigs D5 staan te wachten op ombouw, ze zijn alleen in afwachting van een flitsbak keuze (met Amber verlichting). De keuze schijnt nogal lang op zich te laten wachten.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #519 Gepost op: 21 oktober 2008, 19:33:58
Tevens zullen er toch gewoon flitsers achter ruiten gemonteerd blijven worden  ;)
Zeker voorlopig

Dan zal ik toch maar eens de nieuwe V50tigs bestuderen, er is er geen een meer met een flitser achter de voorruit. Alleen nog maar in de grill.