Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1238037 keer)

0 gebruikers (en 98 gasten bekijken dit topic.

Glenn2

• Gast
Reactie #590 Gepost op: 8 december 2008, 19:34:08
De genoemde problemen kunnen ook voor wat veiligheidsproblemen zorgen als ik dat zo lees... :|

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #591 Gepost op: 8 december 2008, 19:39:17
De genoemde problemen kunnen ook voor wat veiligheidsproblemen zorgen als ik dat zo lees... :|

Ik heb het zelf een keer zien gebeuren... noodhulpauto met zwaailichten (geen sirene) nadert een grote kruising, maar de zwaailichten stoppen steeds 1 à 2 seconden. Automobilisten die spiegelden wisten even niet goed wat ze moesten, zet die agent z'n zwaailampen nou uit, of toch niet?
De politieauto kwam uiteindelijk ongeschonden de kruising over, maar verwarrend voor het overige verkeer was het wel.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #592 Gepost op: 8 december 2008, 19:55:49
Het kán komen doordat de trafo onder een stoel gemonteerd zit en zodoende niet genoeg koeling krijgt (oververhit raakt). Mocht dit het geval zijn, dan kunnen ze net als met de (inmiddels) ex Vectra van de Haarlemmermeer de trafo verplaatsen (of als je ergens langdurig stilstaat, je airco op voetstand zetten).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #593 Gepost op: 8 december 2008, 20:09:34
Het kán komen doordat de trafo onder een stoel gemonteerd zit en zodoende niet genoeg koeling krijgt (oververhit raakt). Mocht dit het geval zijn, dan kunnen ze net als met de (inmiddels) ex Vectra van de Haarlemmermeer de trafo verplaatsen (of als je ergens langdurig stilstaat, je airco op voetstand zetten).

Trafo? Of aansturingskast? Want lijkt me stug dat dat ding een tranfsormator nodig heeft, een lichtbak werkt al op 12vDC

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #594 Gepost op: 8 december 2008, 20:15:02
Het kán komen doordat de trafo onder een stoel gemonteerd zit en zodoende niet genoeg koeling krijgt (oververhit raakt).

Als het voortdurend bij één bepaalde collega voorkomt, zit ie kennelijk te lang op die stoel dus  ;D
greetz,  Enrique

Gast

• Gast
Reactie #595 Gepost op: 8 december 2008, 21:50:58
Problemen met licht, dus stroom naar de dakset toe, moet in het electrische circuit, of de bedienunit zitten. Een balk heeft geen trafo, inderdaad, maar het kan wel zijn dat de centrale controller wat "issues" heeft van binnen.
Voor wat betreft geluid is het een ander verhaal, als je wel een 2-toon hoort maar niet over je speaker dan is je speaker waarschijnlijk defect, óf wederom in je centrale controller iets niet helemaal lekker. Uit de lichtbalk zelf kan geen geluid komen, daar zit geen speaker in.
Ik zou TM-CS direct even bellen, laat ze maar nakijken die hap, ding zit er net een week op joh!

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #596 Gepost op: 9 december 2008, 18:26:41
Ik zou TM-CS direct even bellen, laat ze maar nakijken die hap, ding zit er net een week op joh!

Heeft even geen meerwaarde meer, onze Touran is vannacht half ontploft geloof ik :) In ieder geval leek het op een motorbrand en is ie vandaag afgesleept door de sleper naar de garage  :-\ :-\ :-\

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #597 Gepost op: 9 december 2008, 22:58:11
Trafo? Of aansturingskast? Want lijkt me stug dat dat ding een tranfsormator nodig heeft, een lichtbak werkt al op 12vDC

Er zit / zat een kast onder de bij-rijders stoel, die pittig warm werd. Wat voor kast dat was weet ik niet  ;)

Heeft even geen meerwaarde meer, onze Touran is vannacht half ontploft geloof ik :) In ieder geval leek het op een motorbrand en is ie vandaag afgesleept door de sleper naar de garage  :-\ :-\ :-\

Klinkt als het bekende probleem,(koelvloeistof door de olie maar geen gescheurde koppakking ??  :D Dat is namelijk al vaker voor gekomen in de eerste weken van in dienst stelling )
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Hans Kret

• Gast
Reactie #598 Gepost op: 10 december 2008, 11:44:34
Even een reactie van Federal Signal op het onderstaande probleem met Vista:
Bij de opel vectra heeft dit te maken met de dynamo van het voertuig. De dynamo heeft te weinig capaciteit om de tweede accu te laden en door te lage voltage in de tweede accu krijg je dit soort problemen. Inmiddels is de tweede accu anders geschakeld bij de vectra en komt het niet meer voor. Tenzij in dit geval er bij Kennermerland nog niets aan gedaan is en de klacht ook nog niet bij het fac. bedrijf is gemeld. Onze vertegenwoordiging TM-CS zal Kennermerland op de hoogte stellen. Hans Kret, Federal Signal.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #599 Gepost op: 10 december 2008, 11:58:52
Beste Hans,

Verklaart dat ook de problemen met onze Touran? Kun je mij toevallig meteen vertellen waar 't tweede sirenegeluid dan vandaan komt?