Afgelopen week het volgende mee gemaakt in een VW Golf met nieuwe LED-bak.
Op het STOP bord werd niet gereageerd door een voertuig welke we wilden controleren, hierna werd groot licht en enkel blauw-blauw ingedrukt. Ook werd hier niet op gereageerd. Vervolgens werd er tegelijkertijd op het bedieningskastje en de claxon gedruk teneinde de sirene even te activeren. Gevolg:
Eerst het geluid van een electronische brandweersirene, volgens mij 2x gevolgd door een engelse wail ( het geluid wat ook de Ambu van UMCG Leeuwarden heeft, filmpje staat hier ook ergens) en daarna kwam het geluid van een NL motor-sirene 1x voorbij. Zeer appart allemaal.
Hierna nog een paar keer hetzelfde gedaan helaas kwam nu enkel de NL sirene.
Toen afgelopen week de monteur kwam voor de lichtbak ( hij was na 4 pitritten al weer defect) hem gevraagd hoe dit kon.
Blijkt dat er allerlei verschillende soorten sirene`s ingeprogrameerd staan. De NL sirene staat echter voorgeprogrameerd, als er echter te weinig stroom door de accu word geleverd kan hij van slag raken en dus andere geluidjes gaan produceren. Er zou eigenlijk een 2e accupakket in de VW moeten zitten. Best appart moet ik zeggen.
Betreft een LED Vista balk, volgens mij heeft Venture ook zulk soort problemen gehad.