Zal wel een Fedsig Vama kast geweest zijn denk ik....
De sirene wordt er in geprogrammeerd met behulp van een losse programmer. Het is eigenlijk een sirene met wail, yelp, priority en hi low, die voor de NL markt met een 2 toon uitgerust wordt of voor de Duitse markt met Stadt/Landsignal.
Moet persoonlijk zeggen dat Honac het dan beter voor mekaar heeft dan TMCS. Met Honac sirenes heb ik namelijk nooit problemen. De WS350 en de WS2000 ben ik zeer tevreden over en zitten ook heel robuust in elkaar.
Met de huidige producten van Honac heb ik op dit moment alleen indirect mee te maken. 1 wagen bij ons in het korps is ermee uitgerust (brandweerkant dan), politie rijdt hier in het zuiden uitsluiten met Honac.
Bedieningspanneel in het dak met achtergrond verlichting vind ik een erg mooie oplossing, zeker gezien het feit dat de dashboards steeds voller worden met MDT's en mobilofoons....
Maar zal wel persoonlijke keuze zijn. Ik zie liever een Edge, een Freedom of een Liberty op een auto, dan zo'n enorm grote doos (Vista)
Daarnaast worden de sirene modules bij Honac specifiek voor de NL markt gemaakt en niet als uitvoering van de USA markt, die "omgebouwd" worden naar de NL markt. Er zijn mensen op dit forum die vast meer kunnen vertellen over dat ontwerp....
Als Leverancier meng ik me niet echt actief op de Nederlandse blauwe markt, maar heb wel lering getrokken uit het Fedsig/Vama verhaal en enkele aanwijzingen gegegeven aan de R&D afdeling mbt sirenes. En nee, ik werk zelf niet voor Honac.
Wat ik aan blauw/blauw doe is maar heel kleinschalig. Ik vind het wel interessant om de ontwikkelingen te volgen en wat "specials" te bouwen, maar ambieer niet een grote speler op blauwe markt te worden.
Groeten, Ruud