Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1225708 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #730 Gepost op: 22 mei 2009, 17:33:24
Heeft iemand wellicht interieurfoto's van de FedSig Vama VISTA LED? Kan het online in ieder geval niet vinden. En dan interieurfoto's zonder kappen bij voorkeur :) Ben namelijk erg benieuwd hoe dit balkje van binnen is opgebouwd. Het viel me laatst op dat de relais schakelen ín de balk, dus kennelijk zit er een bussysteem van de bediening naar de balk. Ook hoorde ik een koeler-fan aanspringen toen ik de Traffic Advisor aanzette.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #731 Gepost op: 23 mei 2009, 17:56:19
Is er vandaag de dag een 'beste' (zichtbaarheid, opvallendheid) lichtbak op de markt of maakt het allemaal niet zoveel uit? :)

112RW

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #732 Gepost op: 24 mei 2009, 21:06:00
Ik heb wel een filmpje maar kan je het niet zo goed opzien :(
ik zal proberen nog een keer een filmpje te maken dan hoor je het ;)

Ik zie het helaas niet. Ben benieuwd naar een nieuw filmpje.
Zou ook weer 1 van de eerste auto's zijn die dit hebben. Voorheen had het KLPD en OT/AT het wel. Ook de oudere auto's van Brabant-Noord hadden het.
Na 1999 is dat ineens allemaal verdwenen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #733 Gepost op: 24 mei 2009, 23:34:44
Ik zie het helaas niet. Ben benieuwd naar een nieuw filmpje.
Zou ook weer 1 van de eerste auto's zijn die dit hebben. Voorheen had het KLPD en OT/AT het wel. Ook de oudere auto's van Brabant-Noord hadden het.
Na 1999 is dat ineens allemaal verdwenen.

Negatief ...

KLPD heeft op diverse Volvo V70´ers hadden het wel, evenals enkele voertuigen van A.T Noord en Oost Nederland, Noord West Nederland en Midden Nederland. (Enkele van deze AT voertuigen is er nog mee uitgerust echter door de komst van het Xenon is dit wel minder geworden). Tevens zijn bijna alle VROS voertuigen van BVOM er mee uitgerust ;)

Maar goed, is volgens mij niet zo spannend om te zien ... gewoon groot licht wat aan en uit gaat
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #734 Gepost op: 24 mei 2009, 23:45:48
Negatief ...

KLPD heeft op diverse Volvo V70´ers hadden het wel, evenals enkele voertuigen van A.T Noord en Oost Nederland, Noord West Nederland en Midden Nederland. (Enkele van deze AT voertuigen is er nog mee uitgerust echter door de komst van het Xenon is dit wel minder geworden). Tevens zijn bijna alle VROS voertuigen van BVOM er mee uitgerust ;)

Maar goed, is volgens mij niet zo spannend om te zien ... gewoon groot licht wat aan en uit gaat

Laatst wel een AMBU zien rijden binnen mijn parochie met (tegelijk) flitsend groot licht...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #735 Gepost op: 24 mei 2009, 23:51:21
Laatst wel een AMBU zien rijden binnen mijn parochie met (tegelijk) flitsend groot licht...

Ik weet niet hoe het in andere regio´s geregeld is, maar bij de VZA is het zo, dat op sommige voertuigen geschakeld kan worden tussen tegelijk of het patroon Li-Re-Li-Re-Li-Re - Tegelijk - Tegelijk.

Overigens vind ik het patroon opvallender .... ::)

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #736 Gepost op: 27 mei 2009, 13:16:25
Afhankelijk van de versie kun je inderdaad een patroon kiezen. Dit is te wisselen tussen simultaan, alternerend of een combi van beiden.

Groeten, Ruud

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #737 Gepost op: 31 mei 2009, 20:42:36

W&G

Gast

• Gast
Reactie #738 Gepost op: 1 juni 2009, 05:04:44
Om het compleet te maken, de Excalibur van Code3 PSE. De opvolger van de MX7000 (zelfde bovenlenzen om het makkelijk te maken) met de nieuw model "Freeform" rotators erin. Plastic reflectors met optiek ín de reflector t.o.v. de half ronde metalen rotators die daarvoor gebruikt werden. De LED modules onderin, de LEDX, werden ook in de MX7000 gebruikt maar dan in de dubbele uitvoering. De Excalibur is eigenlijk niks anders dan het "magere", ergo minder hoge, zusje van een succes-ontwerp van Code3 PSE
Zo, wat extra info ;)

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #739 Gepost op: 1 juni 2009, 05:18:03
Om het compleet te maken, de Excalibur van Code3 PSE. De opvolger van de MX7000 (zelfde bovenlenzen om het makkelijk te maken) met de nieuw model "Freeform" rotators erin. Plastic reflectors met optiek ín de reflector t.o.v. de half ronde metalen rotators die daarvoor gebruikt werden. De LED modules onderin, de LEDX, werden ook in de MX7000 gebruikt maar dan in de dubbele uitvoering. De Excalibur is eigenlijk niks anders dan het "magere", ergo minder hoge, zusje van een succes-ontwerp van Code3 PSE
Zo, wat extra info ;)

Was 't zo rustig? :)