Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1194004 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #920 Gepost op: 25 oktober 2009, 11:37:17
De LED Vista van Federal Signal ;)

Joost


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #921 Gepost op: 25 oktober 2009, 13:40:14
Toch bestaan stop/volgen matrixen wel degelijk, maar dat was 'vroega'

Dat dacht ik inderdaad ook. Die tekstbordjes hebben alleen leds die nodig zijn voor de woorden STOP, VOLGEN en POLITIE.

Dit bordje in een oude KLPD V70 bijvoorbeeld. Deze heeft weiliswaar iets meer mogelijkheden dan dat, maar is ook geen full led.

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #922 Gepost op: 25 oktober 2009, 13:49:52
In de aflevering van Veilig op 20 oktober 2009 komt aan het einde een VW T5 (DHV Rotterdam) in beeld waarvan ze het stop bord gebruiken als een soort arrow stick.
Is dit iets nieuws?

Rotterdam-Rijnmond rijdt inmiddels een aantal jaar rond met dit soort bordjes, waarop verschillende teksten voorgeprogrammeerd staan. Onder andere:
ALCOHOL CONTROLE
ONGEVAL >>>>>>>
ONGEVAL <<<<<<<
STOP POLITIE
VOLGEN POLITIE

Er zijn vast wel twee of drie leden die precies weten te vertellen wat er allemaal op kan... ::) ;)

Prachtig voertuig met prachtige signalering. Dit mag van mij de standaard worden voor heel NL!

Dat ben ik helemaal met je eens :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #923 Gepost op: 25 oktober 2009, 14:00:40

Er zijn vast wel twee of drie leden die precies weten te vertellen wat er allemaal op kan... ::) ;)


Ik heb hier een HONAC bordje waar 15 teksten in passen (als hij het nog doet want de laatste keer deed ik plus en min verkeerd....) met bijpassend bedienkastje waarop de teksten staan die erin zitten. Hierbij zijn verder geen programmeermogelijkheden. Ik zal hem nog eens testen en dan, uiteraard, een filmpje maken.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #924 Gepost op: 25 oktober 2009, 15:09:02
Toch apart dat ze daarvoor de matrix gebruiken bij de DHV uit rotjeknor, terwijl er ook gewoon een in de balk zit.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #925 Gepost op: 25 oktober 2009, 15:30:13


Merk Voertuig: Volkswagen T5
Roepnummer: 10-109
Regio: West-Friesland
Dienst: Veiligheidsregio Noord-Holland Noord


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #926 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:14:01
Toch apart dat ze daarvoor de matrix gebruiken bij de DHV uit rotjeknor, terwijl er ook gewoon een in de balk zit.

Het wordt dan ook veelal in combinatie gebruikt. Beter een pijltje teveel dan te weinig toch ;)
(tot op zekere hoogte natuurlijk)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #927 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:43:17
De LED Vista van Federal Signal ;)

Joost

Om heel volledig te zijn: de Federal Signal VAMA Vista LED (sputnik)

Gisteren ff geprobeerd ;)
Werkt alleen maar icm blauw blauw.

Geloof me, hij kan het wel. Maar het mag niet, bij wijze van storing is het me nu meermalen overkomen. Voor zover ik het probleem kan 'herleiden'  gebeurd het 't meest als je de balk met vrij veel aan hebt staan (OGS bijv.) en je zet 'm met de 'hardwarematige' aan/uit knop uit. Als je 'm daarna weer aanzet gebeurd er bij ons nog niets maar zodra je dan een tiptoets aanraakt gaat er een sirene aan. Voorheen alleen als je ' blauw ' aanzette zonder sirene (liet hij dus toch ongevraagd een tweetoon horen, overigens NIET de politie versie) maar vorige week zette ik een stopbord *uit* en toen ging ook die rare tweetoon af... Dus .. :)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #928 Gepost op: 25 oktober 2009, 17:13:20
Dat dacht ik inderdaad ook. Die tekstbordjes hebben alleen leds die nodig zijn voor de woorden STOP, VOLGEN en POLITIE.

Dit bordje in een oude KLPD V70 bijvoorbeeld. Deze heeft weiliswaar iets meer mogelijkheden dan dat, maar is ook geen full led.



dit noemen we dus geen matrix-bord maar een tekstbord, een matrix is dus een vol led bord.
Nemo me impune lacessit


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #929 Gepost op: 25 oktober 2009, 17:15:23
dit noemen we dus geen matrix-bord maar een tekstbord, een matrix is dus een vol led bord.

Oké, dan was dat dus de spraakverwarring. Thanks, het is me nu helder :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s