Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212321 keer)

0 gebruikers (en 60 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2510 Gepost op: 24 februari 2012, 23:34:11
Dat het irritant is heb ik een tijdje geleden nog ondervonden, toen kon ik niet 1,2,3 uitwijken, maar de ambulance had wel mooi Wig/Wag aan.
Zwaar irritant.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2511 Gepost op: 25 februari 2012, 00:51:28
Er zijn sensoren op de markt die het knipperend grootlicht uitschakelen in het donker.
Ik zie echter tóch in de praktijk dat mensen (alleen) blauw licht slecht zien en (véél) sneller reageren op knipperend groot licht.
Helaas hebben wij geen automatische knipperende koplampen maar gaat dat handmatig.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2512 Gepost op: 25 februari 2012, 17:12:13
Bij ons hebben de dienstauto's een stickertje bij de knop voor knipperend groot licht: Alleen overdag.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2513 Gepost op: 26 februari 2012, 01:39:42
Bij ons hebben de dienstauto's een stickertje bij de knop voor knipperend groot licht: Alleen overdag.

De VD Amsterdam moet handmatig de wig/wag aanschakelen bij gebruik van OGS. Als tweede voertuig schakel je 'm in principe niet aan. In de nacht is het vrije keus. Ik doe het niet als het rustig is, maar ja ieder voor zich want er zijn genoeg weg gebruikers die ook de wig/wag niet (willen) zien..... 8)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2514 Gepost op: 27 februari 2012, 19:16:11
Hier staat een 2005 Mercedes-Benz Vito 111 CDI (parket politie) met een Blauw zwaailicht op het dak, wat voor zwaailicht is dit?
Ik zag een tijdje geleden deze wagen met de signalering aan en vond de kwaliteit zo slecht, dat ik eerst dacht aan een Bart Smit lampje. :-X


Gast

  • Gast
Reactie #2515 Gepost op: 27 februari 2012, 19:27:51
Het LIJKT op een vaste montage Vama LR135.. maar daar komt normaal wel een puist licht vanaf dus ik twijfel dan of het dat wel is.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2516 Gepost op: 27 februari 2012, 19:32:00
Ik stond er +/- 10 meter vanaf en ik moest toch echt goed kijken of de zwaailicht aan stond.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2517 Gepost op: 27 februari 2012, 21:07:30
We hebben hier iemand die mee leest van Amstra en die deze vragen dus waarschijnlijk wel kan beantwoorden.
In mijn opinie toch een leuke (test) variant voor het KLPD en aangrenzende verkeersdiensten.

Idd. Stop transparant in de zonneklap, transparant achter, op de achterruit en invoeren maar!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2518 Gepost op: 27 februari 2012, 22:09:23
Ik stond er +/- 10 meter vanaf en ik moest toch echt goed kijken of de zwaailicht aan stond.

Zeker als die Vama pitjes wat ouder worden, worden ze erg snel dof en gekrast. Wij hebben dat ook op een van de dienstmotoren gehad. Lensje is eigenlijk te donker, lichterblauw zou misschien beter zijn.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #2519 Gepost op: 27 februari 2012, 22:11:50
Die donkerblauwe lensjes waren uit de eerste ECE blauw-eisen (kennen we de bijna paarsblauwe Edge-lenzen nog??  ;D ) Die lichtblauwe VAMA lensjes zaten alleen op de strobe-versies meen ik!
Een beetje Commandant 4 doet wonderen trouwens met doffe lensjes....