Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212130 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2560 Gepost op: 5 maart 2012, 19:36:12
Ik ben benieuwd naar de inzet van de discussie, die jij eerder aangaf te hebben met iemand. Waarom zou een burger überhaupt naar achteren toe "AFSTAND HOUDEN" willen tonen? Tenzij degene niet al te zeker is van zijn eigen rij-kwaliteiten  ;D  ;D
Ging over bumperklevers en wat te doen met ze. Hij had het een idee om zo'n LED bordje "AFSTAND HOUDEN" aan te zetten, leek mij niet zo slim omdat het niet mag.

Heb er persoonlijk ook een hekel aan, wie niet? , maar met mijn motor zoek ik dan wel een fijner plekje uit om te rijden. ;)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2561 Gepost op: 5 maart 2012, 19:40:19
Hoop niet dat we te ver offtopic gaan met mijn vragen, maar toch, in hoeverre is een stop / volgen / afstanden houden LED matrix bord een transparant? Bij een verlichte transparant denk ik zelf meer aan zo'n verlichte taxi bak?
Een verlichte taxi bak of iets dergelijks is ook een verlicht transparant inderdaad. Daar gelden ook wat specifieke regels voor het gebruik (alleen indien leeg, of iets dergelijks). Een LED matrix bordje is een verlicht transparant, en ook een autodrip op een voertuig van RWS is een verlicht transparant.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2562 Gepost op: 5 maart 2012, 19:42:50
Een verlichte taxi bak of iets dergelijks is ook een verlicht transparant inderdaad. Daar gelden ook wat specifieke regels voor het gebruik (alleen indien leeg, of iets dergelijks). Een LED matrix bordje is een verlicht transparant, en ook een autodrip op een voertuig van RWS is een verlicht transparant.
Ik zeg niks meer en win een discussie.  O0

Virtueel drankje voor jullie.  O0


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #2563 Gepost op: 5 maart 2012, 20:13:26
Een verlichte taxi bak of iets dergelijks is ook een verlicht transparant inderdaad. Daar gelden ook wat specifieke regels voor het gebruik (alleen indien leeg, of iets dergelijks). Een LED matrix bordje is een verlicht transparant, en ook een autodrip op een voertuig van RWS is een verlicht transparant.

Volgens mij krijgen de heren in het blauw in Rotterdam het nog druk dan, zie de taxi in onderstaand video:

http://www.youtube.com/watch?v=_b0BL9Ouzx0

Op 0:16 verspringt de tekst van het telefoonnummer naar het www adres.

En deze is niet op zichzelfstaand, ik heb er al meer zien rijden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2564 Gepost op: 5 maart 2012, 22:04:44
Volgens mij krijgen de heren in het blauw in Rotterdam het nog druk dan, zie de taxi in onderstaand video:

http://www.youtube.com/watch?v=_b0BL9Ouzx0

Op 0:16 verspringt de tekst van het telefoonnummer naar het www adres.

En deze is niet op zichzelfstaand, ik heb er al meer zien rijden.

Denk dat het wel mee zal vallen HIT.
Dat het niet op zichzelfstaand is kan kloppen want de bedoeling is dat alle 500 taxi's van de RTC deze taxidaklichten krijgen.
Hierop kan men o.a. teksten laten zien als OVERVAL en BEL 112 tevens zitten er camera's in de daklichten om ook rondom
de taxi te kunnen filmen.

Rotterdamse taxi's uitgerust met camera-daklicht
maandag 15 augustus 2011 11:08

Alle 500 taxi’s van de Rotterdamse Taxi Centrale (RTC) worden met een taxi-daklicht met twee 160-gradencamera’s en een LED-lichtkrant uitgerust in de strijd tegen overvalcriminaliteit. Op maandag 15 augustus 2011 overhandigde burgemeester Aboutaleb het eerste vernieuwde taxi-daklicht aan de directeur van de RTC, de heer De Winter. Hiermee introduceert burgemeester Aboutaleb, in zijn rol van voorzitter van de landelijke Taskforce Overvalcriminaliteit, een nieuw middel in de strijd tegen overvallen. De gemeente Rotterdam heeft de kosten voor de eerste 20 daklichten op zich genomen.

Deze nieuwe generatie daklichten kan, door de camera’s met een vergrote reikwijdte, overvallers makkelijker en zekerder in beeld krijgen. Ook andere vergrijpen, zoals bedreigingen en mishandelingen kunnen op deze wijze in beeld worden gebracht. Naast de daklichten zijn ook alle taxi’s uitgerust met een terminal voor pin-betalingen. Door het aantal contante betalingen terug te dringen, verkleint de kans op een overval.
 
BRON: http://www.rbenw.nl/cameratoezicht/1427-rotterdamse-taxis-uitgerust-met-camera-daklicht

Verder is er op onderstaande link een korte reportage vanaf 11:27 tot 13:09 te zien.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1064003
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2565 Gepost op: 8 maart 2012, 01:43:13
Aparte (D-Tech?) lichtbalk.
MX7000 D-Tech
DodgeMonaco1978


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #2566 Gepost op: 8 maart 2012, 07:01:21
Denk dat het wel mee zal vallen HIT.
Dat het niet op zichzelfstaand is kan kloppen want de bedoeling is dat alle 500 taxi's van de RTC deze taxidaklichten krijgen.
Hierop kan men o.a. teksten laten zien als OVERVAL en BEL 112 tevens zitten er camera's in de daklichten om ook rondom
de taxi te kunnen filmen.

Rotterdamse taxi's uitgerust met camera-daklicht
maandag 15 augustus 2011 11:08

Alle 500 taxi’s van de Rotterdamse Taxi Centrale (RTC) worden met een taxi-daklicht met twee 160-gradencamera’s en een LED-lichtkrant uitgerust in de strijd tegen overvalcriminaliteit. Op maandag 15 augustus 2011 overhandigde burgemeester Aboutaleb het eerste vernieuwde taxi-daklicht aan de directeur van de RTC, de heer De Winter. Hiermee introduceert burgemeester Aboutaleb, in zijn rol van voorzitter van de landelijke Taskforce Overvalcriminaliteit, een nieuw middel in de strijd tegen overvallen. De gemeente Rotterdam heeft de kosten voor de eerste 20 daklichten op zich genomen.

Deze nieuwe generatie daklichten kan, door de camera’s met een vergrote reikwijdte, overvallers makkelijker en zekerder in beeld krijgen. Ook andere vergrijpen, zoals bedreigingen en mishandelingen kunnen op deze wijze in beeld worden gebracht. Naast de daklichten zijn ook alle taxi’s uitgerust met een terminal voor pin-betalingen. Door het aantal contante betalingen terug te dringen, verkleint de kans op een overval.
 
BRON: http://www.rbenw.nl/cameratoezicht/1427-rotterdamse-taxis-uitgerust-met-camera-daklicht

Verder is er op onderstaande link een korte reportage vanaf 11:27 tot 13:09 te zien.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1064003

Ik snap de gedachte erachter, echter hier wordt hij gebruikt als reclame tijdens het rijden. Dus het is een extra manier om op te vallen terwijl het verkeer daar niet voor bedoeld is. Hetzelfde vind ik ook van VZA met haar nieuwe Ambulance's. En eigenlijk ook onwenselijk, je wilt dat mensen zich concentreren op de weg niet op het dak van een taxi of in de spiegel blijven kijken naar wat de text nou is die tussen de zwaailichten van een ambulance.

Deze bordjes hebben we toch ingevoerd om gevaar of aanwijzingen aan te geven?
Dat er onder het rijden een text als "overval", "gijzeling", oid in kan staan is alleen maar beter voor de opsporing, en toe te juichen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2567 Gepost op: 8 maart 2012, 09:12:21
@HIT
Daar heb je gelijk in en zo had ik het nog niet bekeken. Nu dan de hamvraag gaat hier nog iets aan veranderen ?
Ik vermoed van niet maar de tijd zal het leren.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Reactie #2568 Gepost op: 8 maart 2012, 09:57:53
Aparte (D-Tech?) lichtbalk.
MX7000 D-Tech
DodgeMonaco1978

D-tech, nooit echt doorgebroken als lichttechniek, maar het idee was wel leuk. De rotators waren er in blauw/rood en in blauw/amber.
Een soort van doorzichtige lensjes die aan de binnenkant fungeerde als reflector en aan de buitenzijde de kleur doorliet. Ik heb zelf 2 soorten (de oude en nieuwe versie) in de collectie, daar zal ik een leuk fotootje en filmpje van maken.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2569 Gepost op: 8 maart 2012, 10:25:33
Weer wat geleerd, want D-Tech kende ik niet. Ik ben wel nieuwsgierig naar close-up foto's.