Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1235397 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2730 Gepost op: 6 mei 2012, 14:57:46
Aanschouw O0
03/05/12 PRIMEUR - Ambulance 17-140 met spoed naar Hekelingen
03/05/12 PRIMEUR! Ambulance 17-140 met spoed naar melding in Hekelingen

Sinds 3 mei 2012 is de nieuwste Ambulance van de BIOS groep Rotterdam Rijnmond in dienst gekomen. Toevallig kwam deze Ambulance naar de post in Spijkenisse waar ik vandaag ook stond, waar hij aan zijn allereerste dienst begon. Zijn eerste rit en dus ook primeur heb ik weten vast te leggen.
http://www.youtube.com/watch?v=4oaiaobdkL4#ws


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #2731 Gepost op: 6 mei 2012, 15:01:58
De nieuwe ambulances van Gelderland-Midden hebben ook allemaal bi-xenon knipperende koplampen. Dat zie je erg goed :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #2732 Gepost op: 6 mei 2012, 15:22:41
Hoezo overdreven. ;D

Hinton Rescue Recovery van with 16 led dash light, 60cm lightbar and 4x4 combo grille lights
cotswoldav
Man, man als ge die tegekomt hebt ge koppijn en  :'( in de ogen... :o
Gauw de  8) zonnebril opzetten..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2733 Gepost op: 6 mei 2012, 18:53:46
Waarin verschilt de LFL Liberty van de LFL Patriot?


Gast

  • Gast
Reactie #2734 Gepost op: 6 mei 2012, 18:55:31
Een LFL Patriot is het strobe-model. Dit was de opvolger van de Edge modellen, met een lager profiel dus minder luchtweerstand en het was het vertrouwde beeld van Whelen, smaller en toch met alle typische Edge kenmerken.
Met de intrede van de eerste LED modules werd de Patriot vaak een gemengd strobe/LED model (zoals de UK police modellen met Whelen 500 5mm LED's) en als logische opvolger, een geheel LED model, kwam de LFL Liberty daarna op de markt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2735 Gepost op: 6 mei 2012, 18:56:24
Duidelijk. O0


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #2736 Gepost op: 7 mei 2012, 18:16:07
Aanschouw O0http://www.youtube.com/watch?v=4oaiaobdkL4#ws

Wel netjes al die extra leds op ooghoogte O0 Alleen om toch iets te zeuren te hebben lijken die aan de zijkant wel erg witjes ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2737 Gepost op: 8 mei 2012, 21:10:18
dat nieuwe signaleringsverhaal. max 2 lampjes in de grill en 2 op het dak voor 360 graden zichtbaarheid... geldt dat alleen voor politie ofzo?
met deze ambu tel ik er 14 volgens mij.
heb zelfs ambu's gezien met 32 blauwe lampen.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2738 Gepost op: 8 mei 2012, 22:35:31
dat nieuwe signaleringsverhaal. max 2 lampjes in de grill en 2 op het dak voor 360 graden zichtbaarheid... geldt dat alleen voor politie ofzo?
met deze ambu tel ik er 14 volgens mij.
heb zelfs ambu's gezien met 32 blauwe lampen.

Nee dat geldt voor alle hulpdiensten, maar volgens mij wordt het alleen bij de politie strak uitgevoerd/gecontroleerd door vtspn.


Gast

  • Gast
Reactie #2739 Gepost op: 8 mei 2012, 22:40:30
Hoeveel lampen er in een dakset zitten om die 360 graden rondom te realiseren is volgens mij níet vastgelegd. Of je nu, zoals in de Freedom 2 links 2 rechts, hebt voor een 360 graden coverage of dat je in een Legend (of ander merk) meerdere LEDs links en rechts hebt voor die 360graden coverage; het gaat erom dat een dakset of systeem gekeurd is als systeem en daarmee mogen ze dan voertuigen opbouwen.

De Freedom in de basis uitvoering heeft links 2x blauw, rechts 2x blauw maar er zijn ook Freedom's waarbij extra blauwe units ingebouwd zijn en dan nóg is het volgens de eisen. Het hele verhaal qua gekeurd volgens bepaalde eisen wil ik niet eens meer op ingaan, daar kan kennelijk elk bedrijf op zijn eigen manier een invulling aan geven (getuige de Premier Hazard Optimax balken met LED's erin die niet links/rechts maar geheel aan/uit knippert)

Wie gaat nu wie controleren? .....