Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212276 keer)

0 gebruikers (en 55 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2790 Gepost op: 4 juni 2012, 15:52:55
Ja, inderdaad.
Er is ook nog een 3e mogelijkheid...


Gast

  • Gast
Reactie #2791 Gepost op: 4 juni 2012, 15:54:25
Ja, inderdaad.
Er is ook nog een 3e mogelijkheid...


Dit zijn de modellen nog van vóór de TIR technologie, leuk als kerstverlichting maar niet meer echt geschikt ;) ;) 5mm LED's zijn leuk als nostalgisch verzamelobject  >:D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2792 Gepost op: 4 juni 2012, 15:58:30
Ik zocht inderdaad naar de term TIR en LIN, dan was het direct duidelijker geweest. e050
Citaat van: Caprice
Als Dashlight zou ik persoonlijk een dubbele TIR verkiezen.
Zoals een Whelen SlimLighter Super-LED bijvoorbeeld?


Gast

  • Gast
Reactie #2793 Gepost op: 4 juni 2012, 16:02:59
Ik zocht inderdaad naar de term TIR en LIN, dan was het direct duidelijker geweest. e050Zoals een Whelen SlimLighter Super-LED bijvoorbeeld?

Ja, de Slimlighter Super-LED (het model met de 2 TIR6 achtige units erin) blijft mijn favoriet. Simpelweg ook omdat LED in een TIR-model beter door getinte ramen heen penetreren dan een LIN model.
Alhoewel een mooie dubbele Whelen Talon ook niet verkeerd is. De LIN modellen zijn fel omdat ze breed zijn met 6 of 9 LED erin, een TIR model knalt zijn licht er heel directioneel uit, recht naar voren.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2794 Gepost op: 4 juni 2012, 16:06:11
Wat zit er bij jou voor de ramen in de Caprice btw?


Gast

  • Gast
Reactie #2795 Gepost op: 4 juni 2012, 16:08:29
Bovenin een Whelen SpecTIR8 (4blauw/4rood in één blok naast elkaar) en onderin een Sho-Me 5mm blue/red model  e050 was het enige model in mijn collectie wat daar pastte vóór mijn ontwasemings-ventilatierooster  ;D


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2796 Gepost op: 4 juni 2012, 16:11:46
hahaha fantastisch! Mooi voorbeeld: "ik weet niet wat ik moet doen...optrekken, stilstaan nee toch maar optrekken...nee stilstaan of ja nu ik maar weer optrekken...oo ik rij REMMEN!"
en idd stond die motormuis niet echt handig... maar ja verkeer begeleiden is lastig
Wat wel heel mooi is in dit filmpje: de rust momentjes als er politie voertuigen in beeld zijn. Door die weinige blauwe lampjes kunnen de ogen even bijkomen van al dat blauw op de ambu's e.d.

Je hebt gelijk dat begeleiding lastig zijn. Maar van een KMar motormuis mag je toch wel meer verwachten. In de voortgezette rijopleiding (VPV-A) zat voorheen (zo'n 5 jaar geleden) standaard een stukje over begeleidingen. Ik weet niet of dit inmiddels veranderd is. Dit omdat het begeleiden een grote taak van de KMar is.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2797 Gepost op: 4 juni 2012, 16:14:08
Dit blijft ook wel mooi.
Ik kwam vanwege de topic: Favoriete signalering de onderstaande lichtjes tegen. ;D
PowerArc Oscillating LED DL12 Dash Light


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #2798 Gepost op: 4 juni 2012, 21:47:30
Je hebt gelijk dat begeleiding lastig zijn. Maar van een KMar motormuis mag je toch wel meer verwachten. In de voortgezette rijopleiding (VPV-A) zat voorheen (zo'n 5 jaar geleden) standaard een stukje over begeleidingen. Ik weet niet of dit inmiddels veranderd is. Dit omdat het begeleiden een grote taak van de KMar is.

Het gedeelte van de begeleidingen (speciaal transport & VIP-begeleiding) is uit de VPV-A verdwenen ivm het "verzekeringtechnische" gedeelte. Weet dat de motorrijders van Schiphol de VTB volgen bij Kennermerland en indien je werkzaam bent in één van de weinige motorpools een "interne" opleiding krijgt. Het aantal begeleidingen binnen de KMar neemt steeds meer af, de bekendste begeleiders van de KMar; 103 zijn al opgeheven. Ook worden alle bepaalde begeleidingen "intern" gedaan bij Defensie.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2799 Gepost op: 5 juni 2012, 00:03:30
Het gedeelte van de begeleidingen (speciaal transport & VIP-begeleiding) is uit de VPV-A verdwenen ivm het "verzekeringtechnische" gedeelte. Weet dat de motorrijders van Schiphol de VTB volgen bij Kennermerland en indien je werkzaam bent in één van de weinige motorpools een "interne" opleiding krijgt. Het aantal begeleidingen binnen de KMar neemt steeds meer af, de bekendste begeleiders van de KMar; 103 zijn al opgeheven. Ook worden alle bepaalde begeleidingen "intern" gedaan bij Defensie.

Bedankt voor je uitleg. Zoals ik al zei, voor mij is het alweer een aardige tijd geleden dat ik zag rijden en wat ik hoorde van collega's. Wat kan er veel veranderen in 5 jaar qua rijopleidingen. Wel zonde, want de KMar stond altijd bekend om hun kwaliteiten voor wat betreft begeleidingen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.