Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212241 keer)

0 gebruikers (en 61 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2800 Gepost op: 10 juni 2012, 18:48:10
Lichtbalk aanbesteding politievoertuigen met ANPR.



Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2801 Gepost op: 12 juni 2012, 22:50:58
Ik zit net een item te bekijken op de lokale omroep over een groep basisschoolleerlingen die een rondleiding krijgen op het politiebureau. Te zien is onder andere dat de geluidssignalen van een surveillanceauto worden ingeschakeld. Op het filmpje is duidelijk te zien dat de optische signalen op dat moment uitgeschakeld zijn (ik heb ook niet het idee dat de sirene 'onder het filmpje is geplakt'). Ik weet niet precies hoe ik erbij kom, maar ik was altijd in de veronderstelling dat geluidssignalen alleen werken als ook de optische signalen zijn ingeschakeld.

Wie-o-wie weet hier meer over? Is dit een foutje, een korpskeuze of is het standaard?

Link naar het item: http://d-tv.nl/index.php/nieuws/10746-kinderen-in-osse-cel-video.html
Vanaf ongeveer 0:25.
Senior GGP / Oost-Brabant


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #2802 Gepost op: 12 juni 2012, 23:11:22
Dat ligt helemaal aan de aansturingsset. Bij de kasten van Honac bijvoorbeeld is het volgensmij niet mogelijk om alleen de sirene aan te hebben.
In sommige gevallen worden optische en geluidssignalen door twee verschillende aansturingskastjes bediend, of dit hier het geval is of dat het een functie is van de Federal Signal set weet ik niet, en het is ook niet echt goed uit het filmpje te halen.
Hoe het hier dus precies zit moet ik je schuldig blijven, maar dit zijn dus de mogelijke verklaringen  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2803 Gepost op: 12 juni 2012, 23:54:53
Volgens mij is dit de (inmiddels beruchte) storing  ;) Geluid gaat een aantal riedeltjes terwijl je het niet uit kunt zetten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2804 Gepost op: 12 juni 2012, 23:57:41
Aha bedankt heren!
Jerommeke, ik neem dus aan dat het normaal niet mogelijk is om het geluid aan te hebben zonder het blauw blauw?
Senior GGP / Oost-Brabant


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2805 Gepost op: 13 juni 2012, 00:41:17
Klopt. De Federal Signal balken hebben een ''bekend'' probleem, wat veelal ontstaat bij het (kortstondig) in & uit schakelen van de blauwe verlichting. Als je vervolgens de blauwe verlichting uit zet en op het muzieksleuteltje drukt hoort blauw én herrie aan te gaan. Het kan echter voorkomen dat ie een riedeltje in een andere toonsoort weergeeft zonder dat blauw aan staat.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2806 Gepost op: 13 juni 2012, 15:16:05
Klopt. De Federal Signal balken hebben een ''bekend'' probleem, wat veelal ontstaat bij het (kortstondig) in & uit schakelen van de blauwe verlichting. Als je vervolgens de blauwe verlichting uit zet en op het muzieksleuteltje drukt hoort blauw én herrie aan te gaan. Het kan echter voorkomen dat ie een riedeltje in een andere toonsoort weergeeft zonder dat blauw aan staat.

Bedankt voor je toelichting :)
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2807 Gepost op: 15 juni 2012, 00:15:10
Grillflitser krijgt een andere betekenis. ;D
(1:08)
==============
東京消防庁救急車到着
sandabee


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #2808 Gepost op: 15 juni 2012, 19:58:40
Lichtbalk aanbesteding politievoertuigen met ANPR.


Staatie op Haarlem?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2809 Gepost op: 16 juni 2012, 00:04:18
Staatie op Haarlem?

Nee, is een nieuwe auto van Amsterdam. De ANPR van Kennemerland is nog steeds de Astra. Nog geen nieuws over vervanging.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !