Je vergeet voor mijn gevoel 1 optie TDMdR.
Als je op rijstrook 1 en/of 2 in fend-off staat met je neus naar de vluchtstrook staat dan ziet het tegemoet rijdend verkeer
je frontflisters niet maar hooguit het verkeer wat over rijstrook 3 en/of 4 en dan nog alleen maar in het passeren in de linker
zijde van het voertuig wat voor mijn gevoel geen hinder zal opleveren.
Vaak staat het voertuig op rijstrook 2 in fend-off al richting tegemoetkomend verkeer. Op veel plaatsen hebben we nl. maar
2 rijstroken in ons kikkerlandje. Daarnaast wordt de richtlijn erg omslachtig als je afhankelijk van de richting waarin je neus staat
en op welke rijstrook je staat je wel of niet de frontflitsers moet uitschakelen.
In sommige gevallen kunnen ingeschakelde frontflitsers hinder voor het overige verkeer veroorzaken, het is geen meerwaarde
om ze in fend-off ingeschakeld te hebben dus zodra een voertuig in fend-off wordt gezet gaan de frontflitsers uit.
Hoe dit technisch geregeld kan of moet worden is mijns inziens niet zo belangrijk. Ik ben van mening dat een bestuurder van
een hv-voertuig moet weten hoe zijn materiaal werkt en op welke manier hij zijn frontflitsers kan uitschakelen. Dat er eenvoudige (handrem)
en omslachtige (3 keer naar links knipperen, twee rondjes om de auto rennen en dan de het dashboardkastje open zetten bij wijze van spreken) manieren zijn om de frontflitsers uit te schakelen doet daar niets aan af.
Daarnaast blijft het IM verhaal een richtlijn. Als de frontflitsers een keer aan blijven staan omdat de situatie daar om vraagt of de situatie zo hectisch is dat ze worden vergeten uit te schakelen dan is er volgens mij geen man overboord.