Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212018 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #3270 Gepost op: 2 februari 2013, 13:05:59
Abiom als opbouwer koos dan soms ook voor geheel eigen werkwijzes en koppelde zonder veel poespas een Whelen LFL Liberty aan een VAMA AS422 set.
Niet onmogelijk maar om het onder het mom van "we hebben het nog liggen en ach, ze zijn gewend aan die AS422 handsets..."

Een grille-flitser die uit zichzelf op steadyburn gaat, dat is gewoon een slechte unit. Kan gebeuren.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3271 Gepost op: 2 februari 2013, 20:21:03
De storing-pieptoon komen voor op zowel LAPV Tourans als Transporters. En het gebeurt best vaak. Eea is heel gevoelig. Led gebruikt maar weinig stroom. Als er 1 ledje al kapot is signaleert het apparaatje al een foutje. Ook al lijkt het alsof alles het goed doet.
Verder ervaren we veel vocht in de signalering. En dan metname in de fronters en de stopbak voor. Ook de sirenespeaker begeeft het nogal eens... Het vochtprobleem in de daksets was een hardnekkig probleem vanuit de fabriek van die dingen maar Honac scheen een oplossing te hebben welke de fabrikant heeft overgenomen  :-X... dit probleem is nu volgens mij dan ook opgelost.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3272 Gepost op: 3 februari 2013, 01:07:01
Zo hebben ze ons probleem met de frontflitsers opgelost door...... ze er maar helemaal uit te halen.. 98uiye :(


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3273 Gepost op: 3 februari 2013, 01:49:45
Ook in de LAPV Tourans? Ik wist dat ze in Zeeland niet op de oudere voertuigen halen maar om ze ook uit een standaard opgebouwd voertuig te halen.. Zou toch eens de vakbond bellen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3274 Gepost op: 3 februari 2013, 10:35:20
Verder ervaren we veel vocht in de signalering. En dan metname in de fronters en de stopbak voor. Ook de sirenespeaker begeeft het nogal eens...

Vocht in de frontflashers hebben we alleen op de bus en niet op de Touran.. Zou het liggen aan de wijze van montage ofzo? Op de Touran zitten ze (meen ik) in zo'n Whelen houder, in de bus in een custom made framepje. Verder heeft inderdaad onze sirene het laatst wel een x begeven maar die is dezelfde dag nog gerepareerd.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3275 Gepost op: 3 februari 2013, 10:58:33
Ook in de LAPV Tourans? Ik wist dat ze in Zeeland niet op de oudere voertuigen halen maar om ze ook uit een standaard opgebouwd voertuig te halen.. Zou toch eens de vakbond bellen.

We hebben nog geen LAPV auto's rijden. Maar we hopen dat ze daar weer in zitten. Helaas is het vaak "ons bin zuunig" we gaan wel samen met brabant, maar toch niet helemaal.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3276 Gepost op: 3 februari 2013, 11:56:48
We hebben nog geen LAPV auto's rijden. Maar we hopen dat ze daar weer in zitten. Helaas is het vaak "ons bin zuunig" we gaan wel samen met brabant, maar toch niet helemaal.

Daar hoef je niet op te hopen... Auto's worden gewoon kant & klaar afgeleverd met alles dr op en dr aan. Zelfs de reflecterende kegels liggen er in.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3277 Gepost op: 3 februari 2013, 11:58:50
Daar hoef je niet op te hopen... Auto's worden gewoon kant & klaar afgeleverd met alles dr op en dr aan. Zelfs de reflecterende kegels liggen er in.

Ben ik niet helemaal met je eens. In Amsterdam komen nu nog steeds "kale" vtgn binnen. Dan zit er alleen een lichtbak op en de stickers liggen in de kofferbak.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3279 Gepost op: 3 februari 2013, 12:27:30
Ik had er ooit om gevraagd bij onze voertuigenman, wat nou de reden was om deze weg te laten. Ze vertelden dat dit volgens de landelijke aanbesteding was. Ik wist toevallig dat dit niet zo was omdat dit nog handgeschakelde bakken waren. Maar erg belangrijk vind niemand het helaas. hoe hoog ik ook in de boom klim. Dan krijg ik als reactie terug: "ja, jij verzamelt die zooi, dus er kan volgens jou niet genoeg verlichting op" :-X Natuurlijk vind ik dat, maar mijn collectie heeft niets te maken met het feit dat 2 streepjes blauw licht door een transparante bak onvoldoende licht uitstraalt op een zonnige dag, en dat grille lampen weldegelijk opvallen. In de modeo's zaten zelfs flitsers in de kofferbak.

Hetzelfde geld voor ons onopvallend voertuig. Deze worden standaard ook niet uitgerust met blauw, wel met stopborden. Ik heb zelf een blauwe tir6 in een dashboardbehuizing gefabriekt voor op het dashboard en 2 whelen innerbeams op de hoedenplank. niet conform enige eis, maar verrekte effectief.  8)

van de week heb ik bij de dealer al wel 3 nieuwe T5's en golfjes gezien. volgens de "Rotterdamse" opbouw met traffic advisor. best wel mooi eigenlijk.
(en ik heb inderdaad te horen gekregen dat alles van de LAPV gewoon is voorzien van bumperflitsers. 098uo)