Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211856 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3280 Gepost op: 3 februari 2013, 12:54:11
Ik had er ooit om gevraagd bij onze voertuigenman, wat nou de reden was om deze weg te laten. Ze vertelden dat dit volgens de landelijke aanbesteding was. Ik wist toevallig dat dit niet zo was omdat dit nog handgeschakelde bakken waren. Maar erg belangrijk vind niemand het helaas. hoe hoog ik ook in de boom klim. Dan krijg ik als reactie terug: "ja, jij verzamelt die zooi, dus er kan volgens jou niet genoeg verlichting op" :-X Natuurlijk vind ik dat, maar mijn collectie heeft niets te maken met het feit dat 2 streepjes blauw licht door een transparante bak onvoldoende licht uitstraalt op een zonnige dag, en dat grille lampen weldegelijk opvallen. In de modeo's zaten zelfs flitsers in de kofferbak.

Hetzelfde geld voor ons onopvallend voertuig. Deze worden standaard ook niet uitgerust met blauw, wel met stopborden. Ik heb zelf een blauwe tir6 in een dashboardbehuizing gefabriekt voor op het dashboard en 2 whelen innerbeams op de hoedenplank. niet conform enige eis, maar verrekte effectief.  8)

van de week heb ik bij de dealer al wel 3 nieuwe T5's en golfjes gezien. volgens de "Rotterdamse" opbouw met traffic advisor. best wel mooi eigenlijk.
(en ik heb inderdaad te horen gekregen dat alles van de LAPV gewoon is voorzien van bumperflitsers. 098uo)

Klopt, alles is voorzien van bumperflitsers, zelfs de 'boodschappen' auto's. Kontflitsers hadden wij ook, die zijn wij inderdaad ook kwijt nu. Al zitten er wel flitsers in de achterklep, die je uitsluitend ziet als de klep open is.

Bij de Tourans is dat alleen amber, bij de Transporters is het amber & blauw.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3281 Gepost op: 3 februari 2013, 12:57:55
Klopt, alles is voorzien van bumperflitsers, zelfs de 'boodschappen' auto's. Kontflitsers hadden wij ook, die zijn wij inderdaad ook kwijt nu. Al zitten er wel flitsers in de achterklep, die je uitsluitend ziet als de klep open is.

Bij de Tourans is dat alleen amber, bij de Transporters is het amber & blauw.
Heel praktisch, vooral omdat je zoveel mogelijk je klep dicht moet houden...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3282 Gepost op: 3 februari 2013, 13:00:07
Heel praktisch, vooral omdat je zoveel mogelijk je klep dicht moet houden...

Toch vind ik het prettig dat het erop zit. Daarnaast hebben de bussen (zijn geen noodhulp uitvoeringen) bij ons met de 'Rotterdamse"  opbouw (dakset achter, 2 pitten+zoeklicht voor) striping op de kast in de achterbak. Dus met de klep open is er nog steeds striping.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3283 Gepost op: 3 februari 2013, 13:03:01
Toch vind ik het prettig dat het erop zit. Daarnaast hebben de bussen (zijn geen noodhulp uitvoeringen) bij ons met de 'Rotterdamse"  opbouw (dakset achter, 2 pitten+zoeklicht voor) striping op de kast in de achterbak. Dus met de klep open is er nog steeds striping.
Het gaat erom dat je wil dat, mocht je van achteren worden aangereden je niet geraakt wordt door een koevoet of een ander stuk rondvliegend gereedschap
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3284 Gepost op: 3 februari 2013, 13:04:48
Het gaat erom dat je wil dat, mocht je van achteren worden aangereden je niet geraakt wordt door een koevoet of een ander stuk rondvliegend gereedschap

En wat heeft dat te maken met een open of gesloten achterklep?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3285 Gepost op: 3 februari 2013, 14:13:31
En wat heeft dat te maken met een open of gesloten achterklep?
Heel veel. Als je de klep dicht houdt dan zorg je er ook voor dat mocht je worden aangereden dat de gevolgen kleiner blijven. Je moet dus nooit de klep open laten staan maar altijd sluiten nadat je iets gepakt hebt.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #3286 Gepost op: 3 februari 2013, 14:16:01
En wat heeft dat te maken met een open of gesloten achterklep?

Misschien dat het breekijzer of de AED er niet uitvliegt en bij jezelf of een ander voor het gezicht terecht komt.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3287 Gepost op: 3 februari 2013, 14:34:20
No offence... maar ik noem dat "zoeken"... :-X
Van de week werd een Touran op de snelweg in fend-off waarvan alles dicht was vol geramd en je wilt niet weten hoeveel onderdelen er van die wagen door de lucht vlogen...


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3288 Gepost op: 3 februari 2013, 15:38:46
No offence... maar ik noem dat "zoeken"... :-X
Van de week werd een Touran op de snelweg in fend-off waarvan alles dicht was vol geramd en je wilt niet weten hoeveel onderdelen er van die wagen door de lucht vlogen...
Dat is een beetje de redenatie, als ik geen kogelwerend vest draag ga ik dood, als ik er wel één draag niet. Het gaat niet om dat er dan geen ravage is, het gaat erom dat de ravage minder zal zijn.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #3289 Gepost op: 3 februari 2013, 16:12:04
En wat heeft dat te maken met een open of gesloten achterklep?

Ik denk dat Kaasje in de veronderstelling is dat jij de klep bedoelt van de verkeerskist. Dus als je de klep van de verkeerkist niet afsluit en je crasht dan heb je inderdaad dat de spullen uit de verkeerskist de auto door worden geslingerd.

En ik denk dat jij, Venture, juist de striping op de verkeerskist bedoelt. Die je juist ziet als je juist de klep van het voertuig open laat staan. Daarbij zijn de flitsers in de klep van de Trapo inderdaad een goede aanvulling, want met geopende achterklep is de lampenbalk op het voertuig erg slecht zichtbaar van achteren gezien.