Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211862 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3290 Gepost op: 3 februari 2013, 18:23:12
Kontflitsers hadden wij ook, die zijn wij inderdaad ook kwijt nu. Al zitten er wel flitsers in de achterklep, die je uitsluitend ziet als de klep open is.

Dat vind ik eerlijk gezegd zo onpraktisch :-X Als je die flitsers nou gewoon in het voertuig monteert (tegen het plafond of op de hoofdsteunen van de achterstoelen) zie je ze zowel met de klep dicht als de klep open. Heb je dus altijd plezier van. Alleen bij een sedan werkt dat niet, omdat dan de klep het zicht op de achterruit wegneemt. Maar sedans zitten niet in de LAPV ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3291 Gepost op: 3 februari 2013, 18:52:23
Alleen bij een sedan werkt dat niet, omdat dan de klep het zicht op de achterruit wegneemt. Maar sedans zitten niet in de LAPV ;)

Bij een van de voormalige BVOM Audi's werkte dat wel. Die flitsers zaten zo gemonteerd dat, indien de klep open stond, ze precies onder de kier door flitsten.  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3292 Gepost op: 3 februari 2013, 20:58:57
Dat vind ik eerlijk gezegd zo onpraktisch :-X Als je die flitsers nou gewoon in het voertuig monteert (tegen het plafond of op de hoofdsteunen van de achterstoelen) zie je ze zowel met de klep dicht als de klep open. Heb je dus altijd plezier van. Alleen bij een sedan werkt dat niet, omdat dan de klep het zicht op de achterruit wegneemt. Maar sedans zitten niet in de LAPV ;)

En daar kan ik niets anders dan jou gelijk in geven. Maar waarom daarvoor niet gekozen is? Geen idee.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3293 Gepost op: 3 februari 2013, 23:22:06
En daar kan ik niets anders dan jou gelijk in geven. Maar waarom daarvoor niet gekozen is? Geen idee.

Dat geeft teveel licht, en dat is niet conform de eis.... Op Middelburg staat een nieuwe (niet LAPV dus oude) transporter met amber voor de achterruit. We dachten dat het kapot was, totdat ik de klep opende. Het was alleen amber, want zeg nou zelf... dat blauw is ook zoooo 2001


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3294 Gepost op: 4 februari 2013, 18:00:23
D-Tech lichtbalk op de 1e wagen?
Pumper 204 Rescue Truck 401 and Tanker 303 responding Code 3.
Emtfirefighter4life1


Gast

  • Gast
Reactie #3295 Gepost op: 4 februari 2013, 18:17:36
Lijkt inderdaad red/clear D-tech te zijn ja. Apart!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3296 Gepost op: 5 februari 2013, 22:41:19

Vandaag kwam ik een soortgelijke ambulance tegen op de A7, toen deze wegreed had de ambulance alleen het midden stukje aan. Dus de flitser onder 02142, is dit een speciale functie op de ambulance?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3297 Gepost op: 6 februari 2013, 10:16:23


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3299 Gepost op: 6 februari 2013, 11:07:12
Maar dan ook een heel heel klein beetje hé >:D