Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211850 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3310 Gepost op: 8 februari 2013, 14:28:13
Mis alleen dan nog de knopjes voor de groene verlichting en de stop/volgen bordjes bij de politievtgn.

Niet te fanatiek worden he, die mogen best weer weg. Kunnen jullie weer gaan oefenen met de pannekoek (of spiegelei ). e050 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3311 Gepost op: 8 februari 2013, 18:43:55
Niet te fanatiek worden he, die mogen best weer weg. Kunnen jullie weer gaan oefenen met de pannekoek (of spiegelei ). e050 0098

groen werkt heel goed als feestverlichting bij de lokale kroeg.


Dakset bedieningspaneel

Nieuwe poging tot NL bedieningspanneel. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Het systeem heeft meerdere mogelijkheden. Standaard achtergrondverlichting:

Blauw zwaailicht (blauw verlicht))
Blauwe grille lampen (blauw verlicht)
Sirene (rood verlicht)
Nachstand (wit)
Oranje signalering (oranje verlicht)

De grote brede knop aan de onderzijde is een combinatieknop.

Er kan dus worden gekozen om alles los in te schakelen, of via de combinatieknop.

1x drukken: Knop wordt blauw. Sirene gaat aan, grille lampen aan, daklampen aan.
Nogmaals drukken (ter plaatse), alle blauwe verlichting gaat uit, sirene gaat uit, oranje verlichting schakelt in (op keypad verandert de knop ook van kleur)

De programmering ben ik nog een beetje mee aan het stoeien...
Nogmaals drukken: alle functies uit

als je nog een testauto zoekt?? de sirene van onze jeep is gesneuveld.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3312 Gepost op: 9 februari 2013, 10:47:42
Stopborden waren niet echt voorzien bij dit systeem (is bedoeld voor ambulances en brandweerwagens), maar het kan wel verder uitgebreid worden.
De eerste 6 brandweerwagens worden vanaf 18 Feb gerealiseerd met dit systeem.

Groene lamp kan wel geïntegreerd worden. Koplampknipperfunctie kan of groene signaalverlichting kan gerealiseerd worden (er is nog een functie vrij).
Voor de eerste voertuigen heb ik 1 aparte knop voor de nachtstand gemaakt. Normaal beschik ik over een timer en GPS module om de dag/nachtstand automatisch te laten verlopen.

Groeten, Ruud


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #3313 Gepost op: 14 februari 2013, 18:14:33
Op het werk hebben we een nieuwe duikwagen voor brandweer Antwerpen staan, zie ook:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7094.msg1128254#msg1128254

Voor mijn gevoel zit daar niet veel blauw op. Voor volle lengte balk, echter alleen flitsers in de uiteinden. En achterop 2x4 led flitsers. De leds op de bumper zijn dacht ik amber, gelijke set achterop. Achter boven op de hoeken extra led achterlichten geplaatst, die trouwens wel erg goed opvallen.

Maar vooral aan de voorzijde lijkt me alleen die paar flitsers in de balk niet overdreven veel. Wat denken jullie?

PS: Zou trouwens kunnen zijn dat er nog ergens iets goed weg gebouwd zit, heb niet heel veel tijd gehad om hem te bewonderen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3314 Gepost op: 14 februari 2013, 18:25:58
Zitten over de balk niet nog 4 voorwaarts gerichte flitsers? Of zie ik dat verkeerd?


Gast

  • Gast
Reactie #3315 Gepost op: 14 februari 2013, 19:07:36
vooral aan de voorzijde lijkt me alleen die paar flitsers in de balk niet overdreven veel. Wat denken jullie?

Dat is, voor Belgische maatstaven, niet heel veel nee
Zou best wat meer in mogen.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #3316 Gepost op: 14 februari 2013, 19:19:23
Zitten over de balk niet nog 4 voorwaarts gerichte flitsers? Of zie ik dat verkeerd?

Op foto niet heel duidelijk te zien, maar ik meen dat dat soort van koppelstukjes zijn. Zal morgen nog eens kijken, en zo mogelijk het blauw blauw even aan te zetten om te zien of ik niet wat over het hoofd zie.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #3317 Gepost op: 15 februari 2013, 13:07:06
Dat lijkt op een megaflash lichtbalk waar we het eerder ook over gehad hebben. De witte dingetjes tussenin zijn de schroefgaatjes voor de deksel. Ben benieuwd waarom ze dit soort voertuigen met deze balken opbouwen :-\


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #3318 Gepost op: 15 februari 2013, 13:19:22
Ik vind het inderdaad zeer, zeer gering  :o
Zowel het aantal units als de lichtopbrengst, helemaal voor Belgische maatstaven.
Ze zijn toch niet Nederland aan het nadoen he   98uiye


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #3319 Gepost op: 15 februari 2013, 14:38:49
Ik loop al een tijdje te zoeken waar ik deze vraag zal stellen, maar ik denk dat hij hier wel op zijn plek. Ik ben al een tijdje op zoek naar het type schijnwerpers wat voorop deze passat of saab zit. Kan iemand mij hier veder mee helpen??





Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0