Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211845 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3330 Gepost op: 27 februari 2013, 11:34:14
Vandaag de kans gezien om van het LED Matrix bedienpaneel alle teksten uit te zoeken. Hierbij weer 'n handleidingetje :)


http://www.venturedesign.nl/werk/Handleiding%20LED%20Matrix%20Remote%20Honac.pdf

Het is me overigens een raadsel waarom de nummers niet oplopend zijn. Zoek je tekst "8" bijvoorbeeld door met de pijltoetsen te scrollen dan slaat 'ie 'm over. Toets je '8' in via het cijferpaneel dan toont ie "<-- <-- <-- <--" (trafficadvisor achtig) maar hij weigert 'm dan op het daadwerkelijke bord achterop de auto te tonen en gaat uiteindelijk terug naar de vorige geldige tekst die hij in het paneel geprogrammeerd heeft. Ik gok dat er een set voor geprogrammeerde teksten in zit waarvan er een aantal 'uitgevinkt' zijn. Ik mis er wel eentje: "ambulance volgt" die collega's in de grote steden nog wel eens zullen gebruiken denk ik.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #3331 Gepost op: 27 februari 2013, 12:10:01
@Venture:
Ziet er weer gelikt uit! Netjes hoor!  O0
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3332 Gepost op: 27 februari 2013, 12:55:57
Is zowiezo jammer dat bepaalde teksten ontbreken, volgens mij kunnen er namelijk nog veel meer in.

glad wegdek
niet inhalen
verkeerscontrole
50/70/80/100/120 km per uur
afsluiting / weg afgesloten / doorgang gestremd
snelheid verminderen / langzaam rijden
links houden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #3333 Gepost op: 27 februari 2013, 12:57:42
Is zowiezo jammer dat bepaalde teksten ontbreken, volgens mij kunnen er namelijk nog veel meer in.

glad wegdek
niet inhalen
verkeerscontrole
50/70/80/100/120 km per uur
afsluiting / weg afgesloten / doorgang gestremd
snelheid verminderen / langzaam rijden
links houden

Afsluiting/weg afgesloten/ doorgang gestremd, kan je toch gewoon opvangen met de tekst omleiding?

En waarom wil je links houden gebruiken?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3334 Gepost op: 27 februari 2013, 12:59:41
Afsluiting/weg afgesloten/ doorgang gestremd, kan je toch gewoon opvangen met de tekst omleiding?

En waarom wil je links houden gebruiken?

Om aan te geven dat de rechter rijstrook bijv. is afgesloten. (in het kader van ''als we toch nog een gaatje over hebben waar een tekst in kan'' waarom niet)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #3335 Gepost op: 27 februari 2013, 13:16:42
Venture, de teksten zijn (redelijk) vrij programeerbaar heb ik begrepen. Jouw lijstje kan dus gelden voor de voertuigen die bij jullie in dienst zijn, maar niet voor andere eenheden.

Zo hebben de Volvo's van Amsterdam ook nog de tekst "volgen politie" in het Frans, Duits, Pools en Bulgaars.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3336 Gepost op: 27 februari 2013, 13:39:58
Venture, de teksten zijn (redelijk) vrij programeerbaar heb ik begrepen. Jouw lijstje kan dus gelden voor de voertuigen die bij jullie in dienst zijn, maar niet voor andere eenheden.

Zo hebben de Volvo's van Amsterdam ook nog de tekst "volgen politie" in het Frans, Duits, Pools en Bulgaars.
Is ook significant anders :P Polizei Folgen en Politie Volgen :P
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #3337 Gepost op: 27 februari 2013, 13:41:55
Om aan te geven dat de rechter rijstrook bijv. is afgesloten. (in het kader van ''als we toch nog een gaatje over hebben waar een tekst in kan'' waarom niet)

Dat dikgedrukte vind ik wel een hele mooie. Dan kunnen we politie volgen misschien ook nog even in het Duits en Frans verwerken voor degene die geen Engels kunnen lezen.

Venture, de teksten zijn (redelijk) vrij programeerbaar heb ik begrepen. Jouw lijstje kan dus gelden voor de voertuigen die bij jullie in dienst zijn, maar niet voor andere eenheden.

Zo hebben de Volvo's van Amsterdam ook nog de tekst "volgen politie" in het Frans, Duits, Pools en Bulgaars.
Zo zie ik net dat je beter niet kan bellen met je antwoord vakje open en enthoussiast moet gaan typen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3338 Gepost op: 27 februari 2013, 13:56:36
Venture, de teksten zijn (redelijk) vrij programeerbaar heb ik begrepen. Jouw lijstje kan dus gelden voor de voertuigen die bij jullie in dienst zijn, maar niet voor andere eenheden.

Zo hebben de Volvo's van Amsterdam ook nog de tekst "volgen politie" in het Frans, Duits, Pools en Bulgaars.

Daar ben ik al achteraan aan het mailen. Ik denk dat het vrij programmeerbaar is maar ik denk dat het LAPV wel vastgesteld heeft wat er gebruikt mag worden. Het is sowieso niet door de eindgebruikers te programmeren zover ik nu weet.. Mocht dat anders zijn  >:D >:D


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #3339 Gepost op: 27 februari 2013, 19:45:50
@ Venture: Mooi gemaakt. Maakt het een stuk duidelijker zeker voor de gene welke nog niet een dergelijk voertuig hebben aan hun bureau. Ziet er intressant uit al die opties.

Waarom dit dan enkel weer op de Transporter zit is mij een groot vraagteken net zoals de optie van het zoeklicht. Je zou toch denken dat met name dit intressant is voor de noodhulp voertuigen en dus ook de Tourans en niet enkel de bus. Met de optie van het zoeklicht vervallen de alleylights in de balk van de Transporter ook zag ik aan de niet brandende lampjes op het bedieningspaneel op de foto van Venture.

http://imageshack.us/a/img703/7186/foto1jrj.jpg