Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211772 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3340 Gepost op: 28 februari 2013, 08:52:08
@ Venture: Mooi gemaakt. Maakt het een stuk duidelijker zeker voor de gene welke nog niet een dergelijk voertuig hebben aan hun bureau. Ziet er intressant uit al die opties.

Waarom dit dan enkel weer op de Transporter zit is mij een groot vraagteken net zoals de optie van het zoeklicht. Je zou toch denken dat met name dit intressant is voor de noodhulp voertuigen en dus ook de Tourans en niet enkel de bus. Met de optie van het zoeklicht vervallen de alleylights in de balk van de Transporter ook zag ik aan de niet brandende lampjes op het bedieningspaneel op de foto van Venture.

http://imageshack.us/a/img703/7186/foto1jrj.jpg

Dat klopt, die zijn niet beschikbaar. Dat is best jammer, want dat zoeklicht is leuk maar als vervanging voor Takedown/Alleylights is ie mijns inziens niet snel genoeg.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3341 Gepost op: 28 februari 2013, 08:57:19
Alleen zitten ze wel erg ver achter de voorstoelen in deze opbouw.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3342 Gepost op: 28 februari 2013, 10:08:42
Alleen zitten ze wel erg ver achter de voorstoelen in deze opbouw.

Mja dat maakt dus nu niet uit want ze zitten er toch niet in  0098

Wat de interieur foto's betreft, ik zal 't vandaag ECHT proberen ;)

------

Op verzoek van de teamleiding een wat duidelijkere handleiding gemaakt !


http://www.venturedesign.nl/werk/LAPV_TRANSPORTER_DAKSET_INSTRUCTIE_GLZ03510.pdf


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3343 Gepost op: 1 maart 2013, 11:27:29

Op verzoek van de teamleiding een wat duidelijkere handleiding gemaakt !

Kijk aan dat is handig! Nu nog een handleiding voor de traffic advisor. Wij hebben nog geen nieuwe transporter, dus ik weet niet of de bediening daarvan erg ingewikkeld is, maar ik zag laatst een Rotterdamse collega op de rechter rijstrook staan bij een ongeval die zijn TA naar jawel... rechts had aanstaan.. ---> ---->

het matrixbord vertoonde wel de correcte tekens (Ongeval <--- <---)

Ik weet niet wat de standaard handleiding voor het hele spul is, maar wij verwachten binnenkort een nieuwe Transporter. Mag ik jouw handleiding gebruiken? Anders moet ik zelf opnieuw het wiel uitvinden.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3344 Gepost op: 1 maart 2013, 12:08:58
Kijk aan dat is handig! Nu nog een handleiding voor de traffic advisor. Wij hebben nog geen nieuwe transporter, dus ik weet niet of de bediening daarvan erg ingewikkeld is, maar ik zag laatst een Rotterdamse collega op de rechter rijstrook staan bij een ongeval die zijn TA naar jawel... rechts had aanstaan.. ---> ---->

het matrixbord vertoonde wel de correcte tekens (Ongeval <--- <---)

Ik weet niet wat de standaard handleiding voor het hele spul is, maar wij verwachten binnenkort een nieuwe Transporter. Mag ik jouw handleiding gebruiken? Anders moet ik zelf opnieuw het wiel uitvinden.

Alle handleidingen zijn -uiteraard- vrij te gebruiken :)

Ik was al bezig voor de trafficadvisor en hij is -net- af  0098


http://www.venturedesign.nl/werk/INTAVController_WhelenTACTLD1.pdf

Edit: foutje bijgewerkt  998765


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3345 Gepost op: 1 maart 2013, 14:14:09
Dat ziet er veel beter uit dan de standaard plaatjes van Honac!
Echt netjes!

Maar als ik het plaatje zo zie, snap ik niet dat er mensen zijn die het verkeerde signaal kunnen kiezen op de TA... zo ingewikkeld is het niet, en er zit zelfs een indicator op.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #3346 Gepost op: 5 maart 2013, 12:35:27
Twee berichten afgesplitst uit topic "Nederlandse HV-voertuigen met andere sirenes". Quote afkomstig uit betreffend topic.

Citaat
Rood valt veel minder op dan blauw, vooral overdag. Ambulance en Brandweer rijden hier met rode zwaai/knipperlampen/leds die veel minder opvallen dan blauw (ondanks dat ze super fel zijn). Waarom? Simpel, in het verkeer is het gros aan lichten al rood en valt de rode zwaai/knipperlamp daardoor niet op!

In het verkeer heeft verder niemand blauw licht, dus valt dit veel eerder op dan rood! Wanneer er ergens een ongeval is en er staat een busje met de rode lampjes aan, dan zie ik die veel minder snel dan wanneer er een politieauto staat met de blauwe flitsers aan. Ook als ze je tegemoed komen valt het minder op dan het blauw (voorkant van busjes en brandweer is meestal rood-wit-rood-wit etc flitsers).

Idd klopt vind ik ook Kijk maar eens naar de Jappen.
3/17 宮城野区 消防車隊列
...nog eentje.
(... dubbel filmpje, zie volgend bericht ...)
Aan sirene te horen dat hij prio1 rijdt  maar heeft optisch niet veel om het lijf.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #3347 Gepost op: 5 maart 2013, 12:49:45
街にサイレンが鳴り響く

Oeps sorry foutje vorig bericht dubbel. Bedoel deze die optisch niet veel om het lijf heeft. Je moet het van sirene horen dat hij prio1 wil.
Een roepen ze dan nog extra door de luidspreker: Ik wil erdoor ????   ;D


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #3348 Gepost op: 5 maart 2013, 21:02:39
weet niet of ie al gepost was, zo niet:

Whelen TRIO1 WeCan Super-LED Lightbar

ik zeg:  098uo Mooi toekomstbeeld, gaan we alleen de komende 10 jaar niet in NL zien :( Mooi spul! O0


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3349 Gepost op: 16 maart 2013, 13:58:53
In NL is hij gekeurd alleen verkrijgbaar in combi amber en wit, waarbij wit de werklichtfunctie is.
De standaard oranje is gekeurd, de standaard blauw is gekeurd (klasse II), de Justice is tevens gekeurd in blauw Klasse II, de Justice in amber in klasse 1 oranje. Dual colour blauw/oranje heeft Whelen momenteel alleen de Freedom gekeurd conform Klasse II blauw/Klasse 1 oranje.

Ik denk dat die Liberty trio kleur niet veel meer verkocht gaat worden, aangezien de opvolger al gepresenteerd is.
Deze is volledig CANBUS gestuurd, in tegenstelling tot de huidige modellen met een losse flashermodule of I/O board.

De gewone Freedom dual colour is inmiddels ook buiten NL leverbaar en ben zeer benieuwd ernaar of hier dezelfde corners in zitten als de NL versie. Voor de EU markt worden deze voor zover ik weet geproduceerd door Woodway engineering Engeland.

Groeten, Ruud