Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211827 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3360 Gepost op: 25 maart 2013, 21:07:45
Die Volkswagen van Winterswijk is niet conform de eis. Plaatsing van 2 zwaailichten in elkaars verlengde mag simpelweg niet. Hij voldoet dan niet meer aan de eis 360 graden rondom zichtbaar.

Een L31 en een L32 is echter wel een goede lamp, mits fatsoenlijk geplaatst...

De foto van de DRV MAN. Dit zijn inbouw led modules van W&G uit Maarssen en heten Cyklon led.


Groeten, Ruud


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3361 Gepost op: 25 maart 2013, 22:02:24
Die Volkswagen van Winterswijk is niet conform de eis. Plaatsing van 2 zwaailichten in elkaars verlengde mag simpelweg niet. Hij voldoet dan niet meer aan de eis 360 graden rondom zichtbaar.

Een L31 en een L32 is echter wel een goede lamp, mits fatsoenlijk geplaatst...

Groeten, Ruud
Behoorlijk kortzichtig is het niet? Voordat ik mijn grote wijsneuzierigheid weer ergens in ga steken, wil even benoemen dat ik absoluut geen verstand heb van flitsers, draailampen, regelgeving en alles wat daarmee te maken heeft. Het interesseerd me niet en ik vind het veel te veel geouwehoer over licht. Wat bij mij van belang is, en volgens mij spreek ik voor 100% van de dienders en alle andere mensen die met OGS te maken hebben, is dat we opvallen. Opvallen in een maatschappij waarin vliegtuigen, trams, auto's, bussen, fietsers en voetgangers door elkaar krioelen en waarin mensen meer bezig zijn met mobiele telefoons en koptelefoons dan met datgene wat om zich heen gebeurd.  

Daarnaast denk ik dat ik met een paar wiskundige en natuurkundige wijsneuzen best wel eens kan gaan aantonen dat die lampen van Winterswijk meer licht geven en beter opvallen dan het door de VTS(pn) voorgeschreven concept dat 360 graden rondom zichtbaar is. Want die eis is begrijpelijk maar raakt kant nog wal. Een lamp kan namelijk prima 360 graden rondom zichtbaar zijn maar op een afstand van 20 meter een totaal verwaarloosbare lichtopbrengst geven. En dan is het doel van de zichtbaarheid nog niet bereikt. Doorslaggevend moet dus zijn de lichtopbrengst en niet de 360 graden zichtbaarheid.

Ik heb liever een lamp die op een afstand van 100 meter én 240 graden zichtbaar is dan een lamp die zichtbaar is bij 30 meter én 360 graden. Want bij de een kan ik de lampen verwisselen en het voertuig laten staan en bij de ander moet ik het voertuig gaan verplaatsen waardoor mijn veiligheidsbuffer in het geding komt.

Het gaat niet om een eis het gaat om veiligheid! Als de veiligheid in gedrang komt is de eis niet goed en dan moet je niet vasthouden aan de eis maar aan de veiligheid. Want hetis de veiligheid die mij 's avonds thuis brengt, niet een eis gesteld door de/het/een VTS(pn).

Een ieder met gezond verstand heeft dus <piep> aan de eisen en denkt aan zijn eigen veiligheid. En als je daarvoor de eisen opzij moet leggen:  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3362 Gepost op: 25 maart 2013, 22:26:26
Moppersmurf,

Ik snap je reactie. Er zijn inderdaad grote verschillen in kwaliteit van de lampen, die er op de markt zijn. Echter hoeft 360 graden rondom zichtbaarheid en kwalitatief hoogwaardige lamp elkaar niet uit te sluiten.  En de V70, tja, de lamp achterop overtuigd mij totaal niet qua zichtbaarheid. Ik heb bij de leverancier aangegeven dat ik de lamp best wil doorontwikkelen (ben productontwikkelaar van beroep), maar komt helaas geen gehoor.

Nadeel is gewoon dat er 2 partijen "hofleverancier" zijn van de politie. Op de LAPV voertuigen zou ik gewoon niet eens meer politie plakken maar "PON"
Het is toch absurd wat de bedragen zijn die een politieregio aan een voertuig moet besteden....

Bouw de laatste tijd veel bedrijfsbrandweerwagens, die zijn ook allemaal conform de nieuwe norm. Echter zijn zij vrij van allerlei rare LAPV aanbestedingen. Ik kan je vertellen dat ze grofweg honderden (!) euro's per zwaailamp minder moeten aftikken dan de dienders...om van de Freedom balk nog maar te zwijgen, daar lopen bedragen al naar de 4 cijfers op.
Ondanks dat hier ook braaf alle papieren van Klasse II, Klasse 1 etc bij zitten.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3363 Gepost op: 25 maart 2013, 22:45:57
LSV,

ik weet het, ik weet het

DIEPE ZUCHT

Zoals zo vaak wordt ook hier aangetoond dat een aanbesteding niet manier is om geld te besparen. Gezond verstand zou de doorslaggevende factor moeten zijn maar ja... dan moet  je wel verstand hebben van zaken en niet doen alsof  98uiye

Gelukkuig kunnen we van landelijke aanbesteding Politie voertuigen (LAPV) nog altijd landelijke aanbesteding Pon voertuigen maken  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3364 Gepost op: 25 maart 2013, 23:14:20
Ik durf wel te zeggen dat ik met mijn voertuig beter zichtbaar ben en vanaf grotere afstand dan jullie voertuigen moppersmurf en ik wil best wel eens bij je langskomen als ik in de buurt ben van de mooiste stad van het land.
Bij mij staat goed zichtbaar zijn en eigen veiligheid namelijk op nummer 1.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3365 Gepost op: 25 maart 2013, 23:21:30
(...) ik wil best wel eens bij je langskomen als ik in de buurt ben van de mooiste stad van het land.
Wist niet dat mopper in Den Haag werkte?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3366 Gepost op: 25 maart 2013, 23:30:20
Haageneesch er is maar 1 mooie stad en dat is Amsterdam en dat zeg ik als Rotterdammer met volle overtuiging.  098uo 098uo
Wil je niet beledigen maar Den Haag is een dorp.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3367 Gepost op: 26 maart 2013, 15:19:39
@Caprice,
Zou jij de Indonesische Politievoertuigen niet kunnen voorzien van jouw balken?
Wat ik afgelopen 16 dagen zag........om te  :'( :'(


Gast

  • Gast
Reactie #3368 Gepost op: 26 maart 2013, 15:40:06
@Caprice,
Zou jij de Indonesische Politievoertuigen niet kunnen voorzien van jouw balken?
Wat ik afgelopen 16 dagen zag........om te  :'( :'(

Voornamelijk Japanse en Chinese blinkyblinky-lights he....  8)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3369 Gepost op: 26 maart 2013, 15:54:17
Ja bijna allemaal Japans/Chinees. Ik zag echter wel 1 Hella OWS. 098uo 0098