Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211995 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3480 Gepost op: 17 mei 2013, 10:19:16
Ik kan me deels vinden in je argumentatie hoor maar als er een koplamp kapotis mag t voertuig niet harder dan 40km/u? Lekker dan als je op de snelweg zit :p


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #3481 Gepost op: 17 mei 2013, 10:27:45
Als een boordcomputer heel vaak kapotte koplampen voor zijn kiezen krijgt, zou het op kortsluiting kunnen duiden en dan denkt de boordcomputer dat het veiliger is om niet harder dan 40 km/h te rijden. ;)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3482 Gepost op: 17 mei 2013, 14:26:35
Dan kennen ze bij Honac hun eigen producten niet goed....

Ik monteer al jaren een Koplampwigwag van Whelen, met gescheiden signalen voor linker en rechter koplamp. Werkt prima, ook bij voertuigen met CAN-signalen (diverse Landrovers, Mercedes en ook een T5 waar het inzit). Alleen moet je de koplampdraad niet onderbreken bij de schakelaar, maar dichtbij de lamp. In de uitstand gaat de lampcheck gewoon erdoorheen en zal geen fouten waarnemen. Als het relais ingeschakeld is, wordt er geen spanning doorgegeven richting lichtschakelaar. (als dit wel zou gebeuren, dan krijg je inderdaad storingsmeldingen en mogelijk zelfs een defecte lichtmodule).

Het feit dat de koplampen niet mogen alterneren, maar simultaan moeten knipperen hebben we te danken aan de "wijze heren" van TNO. In de praktijk werkt het echter voor geen meter, omdat simultaan knipperende lampen het effect eigenlijk teveel op gewoon weggedrag lijkt. Als een auto over een heuvel in de weg rijdt, even inveert en dan weer op normale rijhoogte komt, ziet er op afstand namelijk exact hetzelfde uit.

Ik blijf persoonlijk meer fan van het afwisselende verspringen van de koplampen. Gelukkig bestaat er zoiets als Scanlock op de modules.
Voor de Tourans en de T5 LAPV neem ik aan dat er een centrale stuurkast is, waar alles in geïntegreerd is. Dus koplampwigwag integraal onderdeel van de aansturing ipv een los kastje.

Groeten, Ruud


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3483 Gepost op: 17 mei 2013, 14:35:38
Voor de Tourans en de T5 LAPV neem ik aan dat er een centrale stuurkast is, waar alles in geïntegreerd is. Dus koplampwigwag integraal onderdeel van de aansturing ipv een los kastje.

Correct. En is volgens de insiders in principe wel aan te passen maar is niet voorgeprogrammeerd (wigwag)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3484 Gepost op: 17 mei 2013, 14:55:36
Vreemde constructie, want voor alle VW producten is de wigwag vanaf fabriek leverbaar. O0 En die gaat dan wel via scan. ;) Moet je wel aangeven dat je de RETTUNGSANZEIGE wil hebben. Nadeel hiervan zijn de kabels, die zijn verrekte dun. :(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3485 Gepost op: 17 mei 2013, 15:01:45
Klopt, onderdeel van het "Behördenpaket", dat voor BMW, Opel en een groot gedeelte van de auto's uit de VAG groep bestaat.

Pakket omvat inderdaad "Springlicht" voor het grootlicht, maar kan ook uitgebreid worden met versterkt verenpakket (Schlechtwegefahrwerk), andere fusees (kleinere draaicirkel), zwaardere schokdempers, zwaardere en extra ontstoorde dynamo etc.

Groeten, Ruud

@Hit, lampjes ontvangen trouwens?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3486 Gepost op: 17 mei 2013, 15:05:33
Klopt, onderdeel van het "Behördenpaket", dat voor BMW, Opel en een groot gedeelte van de auto's uit de VAG groep bestaat.

Pakket omvat inderdaad "Springlicht" voor het grootlicht, maar kan ook uitgebreid worden met versterkt verenpakket (Schlechtwegefahrwerk), andere fusees (kleinere draaicirkel), zwaardere schokdempers, zwaardere en extra ontstoorde dynamo etc.

Groeten, Ruud

@Hit, lampjes ontvangen trouwens?

Ik weet het toevallig omdat het op zowel mijn MAN en Crafter geleverd is :) Maar ik heb dus alle draden moeten vervangen omdat ze niet zijn berekend op mijn zwaailampbalkjes  998765 0098

Lampjes ontvangen en van het weekeind ga ik een poging doen ze te monteren O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.




enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3488 Gepost op: 22 mei 2013, 22:07:17
Kende ik nog niet.
http://www.strobesupply.eu/a-29136014/strobesupply-signaalverlichting-purmerend/mercura-gyroled-stick-a-flash/

Te zien op onderstaand filmpje van 00:32 tot 00:44.

gyroled mercura
Gepubliceerd op 21 jul 2012 lmsecurite8

Geen beschrijving beschikbaar.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #3489 Gepost op: 23 mei 2013, 00:25:11
Te zien op onderstaand filmpje van 00:32 tot 00:44.

gyroled mercura
Gepubliceerd op 21 jul 2012 lmsecurite8

Geen beschrijving beschikbaar.

Zie ze wekelijks de versie vanaf 0:12. Sita/suez heeft de nieuwste huisvuilauto's hiermee uitgerust