Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1224446 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

firefighter353

• Gast
Reactie #130 Gepost op: 13 mei 2007, 23:41:50
Heeft een dergelijke handelswijze de goedkeuring van uw commandant? :-X Naast het feit dat dit niet toegestaan denk ik dat je, zeker met die goedkope čn slechte Type-R rommel, het overige verkeer in gevaar brengt. Dit spul heeft namelijk geen enkele typegoedkeuring en mag dus niet op de openbare weg gevoerd worden. Als je het dan goed wilt doen monteer je Whelen... ^-^.

Met vriendelijke groet,

Sander
Volgens de regels moet je als vrijwillige brandweer je aan de verkeers regels houden, maar elk mens weet dat je altijd harder rijd dan is toegestaan, het gaat er ook om een dat je gealarmeerd bent om iemand in nood te helpen en niet om mensen in gevaar te brengen, het gaat het mij ook niet om dat ik voorrang krijg, maar dat ik sneller gezien wordt, daarom zijn de flitsers ook wit en geen andere kleur, wat betreft de verkeers veiligheid rij ik erg defensief, dwz geen bumperkleven, op 1 baan blijven rijden en alleen sneller rijd als het verkeer het toelaat( dus niet in de spits zigzagend door het verkeer racen), als ik zie dat het niet gaat dan gaan de lampen uit hou ik me in.
Verder over het in bouwen, ik heb niets gedaan dat het functioneren van de richting aanwijzers
beinvloed of belemmerd, dus om dan een herkeuring te laten doen is ook overbodig

Mikey

• Forum gebruiker
Reactie #131 Gepost op: 23 mei 2007, 00:00:37
Wat vinden jullie hiervan: in Belgie hebben de nieuwe voertuigen van de fedrale politie, naast blauwe, ook rode LED-flitsers aan de achterkant van de lichtbak... Naar het schijnt zou de zichtbaarheid zo overdag beter zijn.

Je kan het heel goed zien op bepaalde momenten in dit verslag van een helaas dodelijk ongeval op de Brusselse ring:
http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/index_opgeknipt.php?20070522_200815_ongevalA

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #132 Gepost op: 23 mei 2007, 09:22:20
Wat vinden jullie hiervan: in Belgie hebben de nieuwe voertuigen van de fedrale politie, naast blauwe, ook rode LED-flitsers aan de achterkant van de lichtbak... Naar het schijnt zou de zichtbaarheid zo overdag beter zijn.

Je kan het heel goed zien op bepaalde momenten in dit verslag van een helaas dodelijk ongeval op de Brusselse ring:
http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/index_opgeknipt.php?20070522_200815_ongevalA

Ik heb ze in het echt mogen aanschouwen en ik vind het vele malen duidelijker zichtbaar als alleen blauw! De nieuwe HV van Brandweer Haarlemmermeer heeft ook rode kappen in de zwaailichtenbalk (Vector vieuwpoint 2 kappen rood,de rest blauw), zij gaan hiermee testen of dit de zichtbaarheid ten goede komt!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ron-Almere

• Gast
Reactie #133 Gepost op: 23 mei 2007, 15:51:51
Ik meen dat er een aantal jaren geleden ook al een test is geweest met rode zwaailampen. Tis weer eens het wiel opnieuw uitvinden.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #134 Gepost op: 23 mei 2007, 17:16:24
je bedoelt we hebben blauw waarom rood??

paul_hartog

• Gast
Reactie #135 Gepost op: 23 mei 2007, 17:17:40
dr rijden toch ook al van die(lelijke ;D) dennis voertuigen rond met rode flitsers voorop?

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 23 mei 2007, 18:37:49
Er staat ook ergens een foto op het forum dat (ik dacht 1) frontflitser inderdaad rood is.

En opzich vind ik die rooie ledjes wel vet bij dat belgische filmpje 8)
Maar ik vind wel dat blauw erbij moet blijven.
Straks gaat het nog te veel op oranje lijken en krijg je dat weer ;)

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 23 mei 2007, 18:44:16
Dat zal wel van een Dennis van brw Leidschendam-Voorburg zijn ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #138 Gepost op: 23 mei 2007, 19:05:33
Grote kans ja :D overigens is de adembeschermingswagen van Leidschendam-Voorburg ook uitgerust met rode lampen. Opzicht geeft het s'nachts wel een goed effect hoor, zie onderstaand filmpje.

http://www.regio15.nl/video/20070513%20terug%20naar%20kazerne.wmv

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Gast

• Gast
Reactie #139 Gepost op: 23 mei 2007, 19:09:24
Het is bewezen (al heel wat jaren geleden)dat de kleur rood 's nachts beter opvalt dan de kleur blauw (die valt overdag weer beter op) en, sterker nog, een halogeen (draai)signaal is het duidelijkst onder rood, en strobe het duidelijkst onder blauw. Amerika rijdt al sinds de jaren 50 in veel staten met de gemengde kleuren.
In Nederland is een jaar of 6-7 geleden ook al eens een testfase geweest, inderdaad het wiel opnieuw uitvinden, maar nu dan in het LED-tijdperk.
LED is wel de nieuwe "way to go" maar je kunt het oppervlak van een TIR3 (anderhalve centimeter hoog) niet vergelijken met een draaispiegel van 10-12centimeter hoog. Een blauwe LED-balk valt nu, met daglicht, al niet écht goed op (vind ik), met rood erbij zal dat niet veel beter worden.
Met de nieuwe eisen en regelgeving die voor de deur staat gaat er toch veel veranderen. Denk maar aan die mooie grote lompe (Duits uitziende) vierkante bak op die  ene IVIC foto...