Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1224294 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #310 Gepost op: 4 november 2007, 16:51:36
Bijgaand een foto van het aansturingskastje van een van de eerste fullsize matrixborden van Honac. De nieuwste kastjes van Honac hebben krijgen een draaiknop met LCD display waarop heel wat meer texten geprogammeerd kunnen worden als dit kastje.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #311 Gepost op: 4 november 2007, 16:58:22
Met twee segmenten (blauw, in het midden)

En met één segment (onderste) (rood, met stopbord erin)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #312 Gepost op: 4 november 2007, 17:08:10
Met twee segmenten (blauw, in het midden)

Duidelijk,

Het betreft dus een met 1 segment in het midden, maar een lichtkrant die loopt van de linker tot de rechter zijde.

Voor de mensen die bij de opendag Politie Kennemerland geweest zijn, misschien dat zij er foto's van hebben ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #313 Gepost op: 4 november 2007, 17:18:50
Dus intern is de lichtkrant veel breder dan dit rode segment? Wist niet dat dat kon :)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #314 Gepost op: 4 november 2007, 17:58:44
Correct  ;) Het kan natuurlijk zijn dat ze de lichtkrant ook in delen hebben opgesplitst, maar zou goed heb ik er nou ook niet naar gekeken.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #315 Gepost op: 4 november 2007, 18:52:01
Correct  ;) Het kan natuurlijk zijn dat ze de lichtkrant ook in delen hebben opgesplitst, maar zou goed heb ik er nou ook niet naar gekeken.

Nou dat lijkt me sterk. De constructie van de Vista laat dat echt niet toe. Het rode segment is niet verbonden met het blauwe segment aan weerszeide, binnenin loopt het niet door, het is echt helemaal afzondelijk van het blauwe gedeelte.

dus..

Stel dat ze dit hebben opgelost, dan zou dus volgens jouw bewering de lichtkrant breder zijn (zoals Venture zegt) dan de rode kap, dus een deel van de text is ook in het blauwe gedeelte aan beide zijdes zichbaar, niets is onmogelijk maar ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n balk de weg opsturen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #316 Gepost op: 4 november 2007, 19:08:40
De rode led's komen gewoon door de blauwe kappen heen, dus het zou geen probleem moeten zijn volgens mij  ;) De groene LED's schijnen namelijk ook door de blauwe kappen ;)

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #317 Gepost op: 4 november 2007, 19:44:14
In de Vista met rode middensegment zit volgens mij een klein matrixbord met daarin alleen de teksten STOP POLITIE en POLITIE VOLGEN. De
volledige 10 karakters brede tekstmatrix past precies tussen de Sputnik LED-units die links en rechts zitten en volgens mij dienen de kappen van de volledige balk dan transparant uitgevoerd te worden. Ik denk namelijk niet dat de led's van het tekstbord krachtig genoeg zijn om door een blauwe/amber kap te schijnen. De Sputnik LED's zijn hiervoor denk ik wel geschikt (zoals de groene unit die in de Vista met blauwe kappen zit)

Het bedrijf waar ik voor werk krijgt op korte termijn een nieuwe dienstauto met daarop een FedSig Vista balk met
daarin de ronde Sputnik LED-units en de 10karakters brede tekstmatrix aan de achterkant. Voor de opbouw
brengen we binnenkort een bezoekje aan TM-CS en zal daar wat foto's maken van deze balken ook zonder de kappen.
Servo Per Amikeco

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #318 Gepost op: 4 november 2007, 20:17:15
ff andere vraag @ Roy:

Zijn die nieuwe LED bakken nou voorzien van volledig transparante kappen? Dus zonder kleurtjes?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #319 Gepost op: 4 november 2007, 20:21:55
In de Vista met rode middensegment zit volgens mij een klein matrixbord met daarin alleen de teksten STOP POLITIE en POLITIE VOLGEN. De
volledige 10 karakters brede tekstmatrix past precies tussen de Sputnik LED-units die links en rechts zitten en volgens mij dienen de kappen van de volledige balk dan transparant uitgevoerd te worden. Ik denk namelijk niet dat de led's van het tekstbord krachtig genoeg zijn om door een blauwe/amber kap te schijnen. De Sputnik LED's zijn hiervoor denk ik wel geschikt (zoals de groene unit die in de Vista met blauwe kappen zit)

Bij deze een uitsnede foto gemaakt door Jeroen! voertuig Kennemerland. Zoals jullie kunnen zien, is dit een led uitvoering, alleen in de achterzijde zit de krant. Kappen zijn dus gewoon blauw. Voorzijde is een klein transparant, achterzijde is volgens mij gewoon de grote. Geen kleine EN grote aan de achterzijde dus.