Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1224397 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #360 Gepost op: 10 januari 2008, 23:25:54
zomaar even ter vergelijking: 2 nederlandse ambu's met heel veel verlichting, en 2 buitenlandse ambu's met iets minder verlichting.

&feature=related

&feature=related
&feature=related

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #361 Gepost op: 10 januari 2008, 23:55:03
In Roemenië is dat nog veel erger. Eén draaipitje is geen uitzondering. En als er al meer lampen op zitten is er minimaal één kapot.

Daar hebben ze nu eenmaal geen geld om honderden euro's in verlichting te steken, dus ga je prioriteiten stellen...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Michelle1983

• Gast
Reactie #362 Gepost op: 11 januari 2008, 00:00:01
Bovendien moet ik wel toegeven dat in de sirene in Italië van brandweer en ambulance (dat is dezelfde, als je goed luistert hoor je de vijfde symfonie van Beethoven erin  8) ), naar mijn mening, op afstand beter hoorbaar is dan de Nederlandse drietoon.

ACKevin

• Gast
Reactie #363 Gepost op: 11 januari 2008, 00:04:46
dat wilde ik ook zeggen, wat daar te kort wordt gedaan aan verlichting, maken ze meer dan goed met hun geluid. En dan komt misschien de discussie welke beter opvalt.. in het donker het licht, overdag het geluid..
Maar amerikanen doen het helemaal goed.. een gigantische geluidsshow op de auto en aardig wat kermisverilchting.. :P

Gast

• Gast
Reactie #364 Gepost op: 11 januari 2008, 00:16:23
Vergeet niet dat dat geluid van de Italiaanse ambu's gekanaliseerd is door die steegjes, en dus veel luider. Maar, ik ben het met je eens dat er best een 2x 100watt sireneversterker in mag met 2 speakers erop/eraan.

Qua verlichting, ik denk dat de NL ambu's prima uitgerust zijn. Niet teveel, zeker niet te weinig.
Amerikaanse units bijvoorbeeld, dat is één groot zonnebril-moment wat er voorbij komt rijden, zeker met de witte flitsers en draaiers naar voren toe. Over het geluid maar niet te spreken inderdaad, het filmpje is een brandweerauto met een Q erop. De Federal Signal Q-siren. Dat hoor je inderdaad van verre aan komen joelen  :)

Less is more zeggen ze wel eens. Voor de Nederlandse ambu's denk ik dat het een mooie mix van verlichting is en ook genoeg.

V-V

• Forum gebruiker
Reactie #365 Gepost op: 11 januari 2008, 04:18:30
Deze hoor je ook wel denk ik.  ;D

Karim

• Gast
Reactie #366 Gepost op: 11 januari 2008, 04:30:42
Met 4 soorten sirene's en 'n flink luidde airhorn (a la amerikaanse brandweer) hebben wij 't hier ook niet slecht.

De ambu's hebben allemaal blauwe lampen (led's) maar alle response cars hebben ´n combinatie van blauw/rood wat ´t nog beter zichtbaar maakt.

Filmpje van hier :

http://www.zippyvideos.com/9328924836820546/noise/

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Reactie #367 Gepost op: 11 januari 2008, 11:57:41
Voor nederlandse begrippen denk ik dat dit de auto is die het meest voorzien is van blauwe EN RODE lampen
&feature=related

Als je alles bij elkaar opteld dan zitten er 19 blauwe lampen/flitsers en 2 rode lampen op.

AUB geen discussie beginnen over de rode lampen die is al genoeg gevoerd!
ACH & HBT

ACKevin

• Gast
Reactie #368 Gepost op: 11 januari 2008, 12:03:27
voor het klikken wist ik al dat het het voertuig van hoofddorp betrof, maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk vind dat elk voertuig zo uitgevoerd moet worden. Veel duidelijker, helderder, en niet geheel onbelangrijk: schitterend :P

Gast

• Gast
Reactie #369 Gepost op: 11 januari 2008, 15:42:30
Hier nog een mooi filmpje van een brandweer-optocht in de USA.
Let op! Het 2e voertuig heeft Trein-toeters erbovenop zitten.... ik hoop dat de mannen in de cabine hun headsets ophebben!

http://s48.photobucket.com/albums/f209/lv541/?action=view&current=TrainHorns2.flv