Ik heb tot nu toe met Vista's, Whelen Liberty LFL's en nu de LED Vista mogen werken... De LED Vista is het rustigst van allen (de aanblik zegmaar; wanneer blauw-blauw aan staat), de Liberty LFL vond ik het zichtbaarst. De halogeen Vista was vooral storingsgevoelig; qua helderheid kan ik nog niet zeggen daar ik ze nog niet in het donker heb gezien. Bij daglicht vind ik de LED Vista beter zichtbaar.
@ HM: Met arrowstick; zonder full-text matrix
Wat betreft het 'netwerk' logootje: die dient bij ons voor de spreeksleutel, maar dan permanent. Dus 1x klik = spreeksleutel permanent open; nog een x klik = spreeksleutel weer dicht. Radio koppelen zie ik op deze dakset (nog) niet gebeuren...
Verdere bedieningsinfo:
Boven>Beneden>Links>Rechts:
Rode master knop (hele dakset aan/uit)
Stop voor <> Spreeksleutel megafoon
Sirene+flashers <> Alleen flashers
Takedownlights <> Alleylights
Stop achter <> Volgen achter
Traffic advisor, looplicht vanuit midden naar buiten toe (linksrechts)
TA looplicht naar links <> PD Eenheid licht (PDE) (groen) <> TA looplicht naar rechts
TA alternerend (gelijk aan gele zwaailichten eigenlijk, alle units links eerst aan, dan alle units rechts)
Wat ik MIS sinds de invoering van LED lichtbakken: een feedback dat het ding aan staat. Zoals Roy al zei: de achtergrondverlichting van de afst. bediening laat nogal eens te wensen over. Laatst zeker 20 minuten over (een rustige) weg rondgereden met de dakset aan. Zag het pas toen ik een bromfietser aansprak en ik de kermis in zijn vizier zag knipperen. De oude Vista bak hoorde je duidelijk in de auto aanstaan; alsmede buis-flashers. In veel regio's kiest men er ook voor om een piepje als feedback in te bouwen, maar daar wordt ik dan weer helemaal krankjorem van daar ik dat nu al wordt van de stop-matrix feedback...
@ Roy: wanneer heb jij tijd ? =D