Dat klopt, dat is als ''reminder'' dat er signalering aan staat (en dus om te voorkomen dat je met iets aan blijft rijden wat je eigenlijk niet wilt)
Bij Federal Signal is dit alleen bij de stop en volgmatrixen. Bij Whelen bij blauw en blauw en herrie.
je hebt de bel horen luiden maar de klepel niet gevonden, alle pieptonen hebben een functie en is verplicht (dit geld tenminste voor Honac), wanneer je bij blauw alleen een onderbroken pieptoon hoort houdt dit in dat er iets met het licht aan de hand is en je dus in combinatie met sirene geen voorrangsvoertuig ben, dit zelfde geld als bij blauw alleen geen piep klinkt en met bijschakelen van de sirene weer wel er iets met de sirene aan de hand is, hoewel je dat zo ook wel hoort, maar ben je wederom geen voorrangsvoertuig en mag je je ook niet zo gedragen.
de controle dat er iets aanstaat wordt aangegeven door de knipperende toets die geselecteerd is, als hij niet is geselecteerd brand hij continu, anders bij de auto's van dienst dvo, als daar de toets niet geselecteerd is , is hij uit.
bij de stop borden heeft de pieptoon een andere functie n.l. de pieptoon klinkt als of het woord stop brand (zo ook met volgen). als het bord wordt aangezet mag de agent in de auto pas na 3 piepjes er van uit gaan dat de bestuurder achter hem het woord heeft kunnen zien, hij kan immers met zijn ogen knipperen, ook dat kan de agent weer met zijn achteruitkijk spiegel zien.
nou zal de bestuurder er achter het woord stop wel vaker zien voor hij stil staat, maar dit is de instruktie die de agenten dienen mee te krijgen.
overigens als alleen het woord politie brand en stop zou stuk zijn komt er geen piepje en heeft de agent een controle dat zijn bord stuk is.
de achteroprijdende automobilist hoeft niet op het woord politie te reageren.