Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212004 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #680 Gepost op: 24 februari 2009, 01:07:59
Als je het NOS item bekijkt dan zul je de nieuwe sirene wel horen........


mijn computer wil dit filmpje helaas niet openen, maar inmiddels via een andere computer gezien en gehoord en ja dit is ook een nieuw klinkende sirene

ieder merk gaat/heeft nu zijn software aangepast en door gebruik van verschillende luidsprekers en andere benaderingen hoe de toon softwarematig gemaakt wordt, zal alles weer anders klinken, alleen de toon hoogten zullen ongeveer gelijk moeten zijn.

we zullen dus veel verschillende 375/500 Hz klanken gaan horen, het zullen wel allemaal 2-tonen zijn.
Nemo me impune lacessit


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #681 Gepost op: 24 februari 2009, 09:04:48
En tja, nieuwe tweetoon, we hebben hem al een tijdje "op de plank" liggen. In December ben ik nog in Dld geweest om de eerste proef versies te kunnen bekijken (en beluisteren). Maar aan het kastje te zien, zijn de heren in Friesland voor een oplossing uit Apeldoorn gegaan....
Groeten, Ruud

Dit is echt geen nieuw geluid en ook niet een oplossing van Honac uit Apeldoorn, wat je hoort is de MS300 van Pintch Bamag met de MicroRub speakers, worden al zeker 2 jaar door W&G toegepast op o.a. Ambulance en Politie motoren en zijn echt zeer goed hoorbaar, als je te dicht bij staat voelt het gewoon niet fijn aan je oren.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #682 Gepost op: 27 februari 2009, 09:19:47
Volgens mij hebben de Astra's  van de KMAR op Schiphol ook de speakers van Pintch Bamag. De toonhoogte is behoorlijk anders dan de meeste andere sirene's. Mijn ervaring is dat tijdens een spoedrit, mensen met de vingers in de oren aan de kant van de weg staan.

Mijn eigen ervaring is dat mensen het goed horen in de auto en tijdig aan de kant gaan. Misschien komt het ook wel in combinatie met het lichtcircus op de Astra. ;)


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #683 Gepost op: 27 februari 2009, 12:25:35
Volgens mij hebben de Astra's  van de KMAR op Schiphol ook de speakers van Pintch Bamag. De toonhoogte is behoorlijk anders dan de meeste andere sirene's. Mijn ervaring is dat tijdens een spoedrit, mensen met de vingers in de oren aan de kant van de weg staan.

Mijn eigen ervaring is dat mensen het goed horen in de auto en tijdig aan de kant gaan. Misschien komt het ook wel in combinatie met het lichtcircus op de Astra. ;)

Klopt de Astra's van Schiphol zijn ook met Pintch Bamag opbouw niet alleen de sirene maar ook de dakset, op de plek van de mistlampen zitten nu de speakers, en daarvoor wil je echt wel aan de kant gaan...


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #684 Gepost op: 27 februari 2009, 14:02:38
Knetterhard is ie gewoon.. :o Misschien maar eens een decibelmeter erbij hangen, kijken wat ie aangeeft. Alleen jammer dat als je de versneller gebruikt, je eerst de claxon hoort. :(


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #685 Gepost op: 28 februari 2009, 17:19:45
Afgelopen week heb ik na lang wachten eindelijk mijn 1e Whelen LFL Edge aan de verzameling kunnen toevoegen. Inmiddels is dit alweer balk nr 48 maar op dit moment voor mijn echt even de mooiste.

Ik heb zojuist wat plaatjes gemaakt, volgende week ga ik hem helemaal oppoetsen waarna hij een heel mooi plaatsje in de verzameling gaat krijgen:


Boven Whelen Edge 9000 strobe, onder Whelen LFL Edge LED



Boven Whelen Edge 9000 strobe, onder Whelen LFL Edge LED



Boven Whelen Edge 9000 met SA40 speaker, onder Whelen LFL Edge LED



Boven Honac RP440 bediening, onder HONAC HB 2100 bediening




Filmpje: Edge 9000 strobe versus LFL Edge LED


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #686 Gepost op: 28 februari 2009, 17:41:39
En jij hebt nog steeds je eigen trommelvliezen? En nog steeds niet aangevallen door je buren?  ;D
greetz,  Enrique


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #687 Gepost op: 28 februari 2009, 17:48:34
En jij hebt nog steeds je eigen trommelvliezen? En nog steeds niet aangevallen door je buren?  ;D

Zit een weerstand tussen, zelfs de kat wordt hier niet meer wakker van haha.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #688 Gepost op: 28 februari 2009, 20:17:47
En zoeken en zoeken :) Weet iemand waar LFL voor staat? Ik kan het echt niet vinden tot nu toe...

Linear Four Led oid?

TIR staat volgens mij voor Total Internal Reflection toch? :)


Gast

  • Gast
Reactie #689 Gepost op: 28 februari 2009, 20:50:53
TIR staat volgens mij voor Total Internal Reflection toch? :)

Ik zal nog eens een keer een afkorting uitleggen  ;D ;D Total Internal Reflector inderdaad.
Maar LFL, kon het zo snel even niet vinden!! het zal geen Dingesdinges LED zijn, omdat de LFL Patriot een strobe-model was.... ik meende me te herinneren van een US forum dat het een verbastering is van het woord Lowlevel...ELEFEL... LFL.. zoiets.