Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1227587 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #760 Gepost op: 7 juli 2009, 13:37:15
Gaat mij ook niet om de windvang-component maar om het gruwelijke uiterlijk, -lelijk- was het keyword  ;D  ;D  ;)  ;)

Juist om die reden verdient Whelen de voorkeur :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #761 Gepost op: 7 juli 2009, 13:44:24
Ach, gelukkig mogen verschillende meningen altijd naast elkaar bestaan wat mooi is en wat niet ;) Als het maar functioneel is  ;D ;D


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #762 Gepost op: 7 juli 2009, 21:37:21
Als het goed is rijden er in totaal 10 Astra's met deze balk, er staat o.a. ook een in Arnhem.  Echt prima uitstraling hebben die Opal's op de KMAR Astra's.

De overige 15 Astra's zijn voorzien van Federal Signal Vista (12x) en Whelen Freedom Edge (3x)

Als het goed is zijn nu alle oude peugs 306 verdwenen (KV-02  & 93-KP serie)

Ik zag vandaag nog 2 KV-02-... en 1 93-KP-... op Schiphol ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #763 Gepost op: 7 juli 2009, 23:35:48
Ik zag vandaag nog 2 KV-02-... en 1 93-KP-... op Schiphol ;)

Klopt die zijn weer van stal gehaald. Die worden verder niet ingezet voor meldingen etc, alleen voor vervoer en andere bezigheden.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #764 Gepost op: 7 juli 2009, 23:38:50
Zo'n vista vangt toch minstens zoveel wind als een Opal ???
Volgens mij is die Vista zelfs nog platter dan de Opal.

Doe mij maar maar de Whelen edge, zoals die ook op de Kmar Hilux zit 8)

Ik zit liever in een astra met een Opal dan met een Vista.
In de auto heb je met een Vista al heel snel last van windgeruis in het voertuig, met de Opal niet.
De Opal is uitgebreid getest en schijnt absoluut geen windvanger te zijn en dat merk je ook in de auto als je op de snelweg zit. Het schijnt dat ie gestroomlijnder is dan menig andere balk. Maar dat heb ik me laten vertellen hoor. ;)

En qua uiterlijk, tja, het is even wennen, maar het went snel.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #765 Gepost op: 7 juli 2009, 23:41:13
Ik zag vorige week op Schiphol een KMAR voertuig rijden met een Vista op het dak! Ik was in de goede hoop dat die lelijke windvangers vervangen waren/zouden worden maar (nog) niet dus?  ;D

Die gaan ook niet vervangen worden, jammer genoeg. Wat ik heb gehoord is dat de bedoeling was alle voertuigen, lees Astra's,  voorzien zouden worden van de Opal, was het niet zo dat Pintch & Bamag op dat moment een mega order binnen kreeg van de Deutsche Polizei.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #766 Gepost op: 9 juli 2009, 15:43:42
Ja dat klopt Jerommeke
er was sprake van de hogere draailampen en daar tussen een lagere 'lichtkrant'
ipv de losse draailamp

Ik heb deze foto's kunnen vinden op internet. Hij stond hier ook al op het forum, alleen waren de afbeeldingen niet beschikbaar.

Komt ie nog een keer.





Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #767 Gepost op: 9 juli 2009, 18:36:38
De Opal is uitgebreid getest en schijnt absoluut geen windvanger te zijn en dat merk je ook in de auto als je op de snelweg zit. Het schijnt dat ie gestroomlijnder is dan menig andere balk. Maar dat heb ik me laten vertellen hoor. ;)

Tsja, als ik dan naar de foto's in je bericht hierboven kijk, kan ik me daar weinig bij voorstellen.
Maar ik heb de wijsheid dan ook niet in pacht op dat vlak ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #768 Gepost op: 9 juli 2009, 19:00:57
Dat is ook niet de Opal op die KLPD Volvo's  ;)

http://www.zwaailicht.com/PDF/EUROSIGNAL550.pdf
Blz. 9 en 10, dat is de Opal. De platte VisionAlert tegenhanger van de Code3 LEDX2100

Hazard systems heeft dezelfde balk als model 15 in de catalogus
http://www.zwaailicht.com/PDF/Hazard%20Lightbars.pdf

en in de ECCO catalogus (moederbedijf van Visionalert en Nova) staat hij ook als 15 series "Streetlazer", pagina 20
http://www.zwaailicht.com/PDF/ECCO_Catalog.pdf

Wat dat afzichtelijke ding op die Volvo's dan WEL is... er staat Pintsch Bamag op de LED modules die erin zitten maar op de website van Pintsch Bamag is hij niet te vinden.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #769 Gepost op: 9 juli 2009, 19:21:53
Dat is ook niet de Opal op die KLPD Volvo's  ;)

http://www.zwaailicht.com/PDF/EUROSIGNAL550.pdf
Blz. 9 en 10, dat is de Opal. De platte VisionAlert tegenhanger van de Code3 LEDX2100

Hazard systems heeft dezelfde balk als model 15 in de catalogus
http://www.zwaailicht.com/PDF/Hazard%20Lightbars.pdf

en in de ECCO catalogus (moederbedijf van Visionalert en Nova) staat hij ook als 15 series "Streetlazer", pagina 20
http://www.zwaailicht.com/PDF/ECCO_Catalog.pdf

Wat dat afzichtelijke ding op die Volvo's dan WEL is... er staat Pintsch Bamag op de LED modules die erin zitten maar op de website van Pintsch Bamag is hij niet te vinden.

Is toch wel degelijk de Opal op de Volvo, alsmede op de Astra's van de Kmar. ;)

Zie de brochure:

http://www.pintschbamag.com/fileadmin/v/w/documents/088_027_962_000_-_Datasheet_OPAL__GB_.pdf



De lichtbalk op pagina 9, is dan waarschijnlijk van een ander merk.