Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1223972 keer)

0 gebruikers (en 35 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1020 Gepost op: 23 december 2009, 21:06:54
Ben benieuwd of we deze LFL's binnenkort op de NL voertuigen gaan terugzien:

LIBERTY-2010 WHELEN

Mooie balk, ideaal voor de nieuwe signaleringseisen. Mooier dan de freedoms, maar ik gok wel wat duurder.


Gast

  • Gast
Reactie #1021 Gepost op: 23 december 2009, 21:22:41
Dan moeten ze weer alles overnieuw specificeren, alles opnieuw laten keuren, weer heel wat maanden en euro's verder.... dat willen ze niet, net nu dat ze eindelijk die LFL's met TBII en alle eisen voor mekaar hebben.
Nee joh, leuk voor de heb en de USA, maar voor NL weer niet te doen waarschijnlijk.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1022 Gepost op: 23 december 2009, 23:15:26
Het enige wat eigenlijk gekeurd moet worden is die nieuwe led-module. Maar we zullen het zien of Honac het op gaat nemen in het gamma ;) Zal wel niet snel zijn inderdaad.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1023 Gepost op: 24 december 2009, 16:46:36
Tsja, het zijn toch nieuwe europese eisen ... Lijkt me dat als je voor de ''europese'' markt gaat, je toch wel enig voordeel er uit kunt halen als internationaal bedrijf zijnde
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1024 Gepost op: 24 december 2009, 16:48:50
alleen de combinatie zuignap/magneet onder een VAMA LR135 halogeen zwaailamp en strobe-versie dusdanig sterk dat ze tot een bepaalde snelheid (even niet meer uit mijn hoofd oproepbaar) gecertificeerd zijn.

200 km/u +  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1025 Gepost op: 24 december 2009, 16:52:32
Niet geheel correct. ECE R65 geldt voor alle europese landen, ECE R65 TB II is een klasse die enkel voor Nederland geldt. In alle andere europese landen geldt enkel de ECE R65 TB 1.

Nederland wijkt hierin dus af tov andere europese landen. En aangezien deze keuring best prijzig is, kijken leveranciers toch eerst even of er vraag naar een product is op de (relatief kleine) Nederlandse markt.

Bij Hänsch loopt er bijvoorbeeld een speciale lijn "NL", oftewel signaleringspakketten die puur en alleen voor Nederland gemaakt worden. Deze wijken op enkele punten af van de lampen en daksets die naar het buitenland geleverd worden.


Groeten, Ruud


Glenn2

  • Gast
Reactie #1026 Gepost op: 24 december 2009, 17:12:09
Wat is het grote verschil tussen TB II en TB I?


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1027 Gepost op: 25 december 2009, 14:44:18
Lichtintensiteit, Dag/Nachtschakeling, functiebewaking.




Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1028 Gepost op: 25 december 2009, 18:25:02
Lichtintensiteit, Dag/Nachtschakeling, functiebewaking.

Groeten, Ruud

Mbt de nachtschakeling, op de nieuwste Federal Signal Vista's zit bij ons ook een schakelaar. Alleen veranderd er qua licht niets en word het geluid van de 2toon niet zachter. De sirene klinkt wel iets anders..... Heel apart  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1029 Gepost op: 26 december 2009, 15:26:03
Foutje in de software?