Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212418 keer)

0 gebruikers (en 58 gasten bekijken dit topic.

Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1220 Gepost op: 16 april 2010, 16:55:56
Aha, dan ligt het dus niet aan mij.  ;D

Ik zal Honac eens vragen of het zo hoort.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1221 Gepost op: 16 april 2010, 18:42:21
Aha, dan ligt het dus niet aan mij.  ;D
Ik zal Honac eens vragen of het zo hoort.

Antwoord:
" Ja meneer ... natuurlijk hoort dat zo.
Onze apparatuur is dusdanig geavanceerd dat het detecteerd dat er een losse GSM op het dashboard ligt en omdat dit een gevaarlijke situatie kan opleveren zal hiervoor een signaal worden afgegeven."

 :D ;D
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1222 Gepost op: 16 april 2010, 19:15:34
;D

Er zal toch wel een filtertje tussen te zetten zijn, om het probleem te verhelpen, denk ik zo.
Het werkt doorgaans niet zo prettig als je onopvallend rijdt en ineens alles afgaat.

Maar misschien weet zwaailampmaker of iemand anders wel een oplossing ( de telefoon niet in de buurt leggen, is ook een optie uiteraard  ;))


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #1223 Gepost op: 16 april 2010, 22:42:56
storingen komen op de raarste manieren binnen en niet altijd te voorkomen.

deze bedienkast is samen met de sirene/versterker getest bij de kema, de oude set kwam niet door de keuring, de nieuwe wel.
m.a.w. de oude is dus inderdaad gevoellig voor storingen en vergeet niet hoeveel een gsm aan storing veroorzaken kan hoewel de gsm produkten ook gekeurd zijn en wel door de keuringen komen.

een filtertje helpt niet, de installatie goed monteren helpt wel, maar ieder type auto is weer anders, zelfs binnen 1 merk, helemaal storingsvrij zal wel nooit lukken, maar de storingen met de HB2100 bedienkast (de gene op de foto) zijn altijd erg weinig geweest.
Nemo me impune lacessit


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1224 Gepost op: 17 april 2010, 00:11:33
storingen komen op de raarste manieren binnen en niet altijd te voorkomen.

deze bedienkast is samen met de sirene/versterker getest bij de kema, de oude set kwam niet door de keuring, de nieuwe wel.
m.a.w. de oude is dus inderdaad gevoellig voor storingen en vergeet niet hoeveel een gsm aan storing veroorzaken kan hoewel de gsm produkten ook gekeurd zijn en wel door de keuringen komen.

een filtertje helpt niet, de installatie goed monteren helpt wel, maar ieder type auto is weer anders, zelfs binnen 1 merk, helemaal storingsvrij zal wel nooit lukken, maar de storingen met de HB2100 bedienkast (de gene op de foto) zijn altijd erg weinig geweest.
Is al wel weer een tijdje terug hoor, was begin 2009 met een van de laatste golfjes 4, van A-A. Volgens mij zit daar nog de oude kast in.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1225 Gepost op: 17 april 2010, 16:13:39
storingen komen op de raarste manieren binnen en niet altijd te voorkomen.

deze bedienkast is samen met de sirene/versterker getest bij de kema, de oude set kwam niet door de keuring, de nieuwe wel.
m.a.w. de oude is dus inderdaad gevoellig voor storingen en vergeet niet hoeveel een gsm aan storing veroorzaken kan hoewel de gsm produkten ook gekeurd zijn en wel door de keuringen komen.

een filtertje helpt niet, de installatie goed monteren helpt wel, maar ieder type auto is weer anders, zelfs binnen 1 merk, helemaal storingsvrij zal wel nooit lukken, maar de storingen met de HB2100 bedienkast (de gene op de foto) zijn altijd erg weinig geweest.

Zit er ook een lichtsensor in die HB2100's voor het dimmen van de verlichting? Bij ons gaat dat bijna altijd fout, 's nachts met auto verlichting aan dimt het ding zodat je de knopjes bijna niet meer kunt zien, vervelender is echter nog dat ook de helderheid van de ingebouwde navigatie mee dimt.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1226 Gepost op: 17 april 2010, 17:28:44
Zit er ook een lichtsensor in die HB2100's voor het dimmen van de verlichting? Bij ons gaat dat bijna altijd fout, 's nachts met auto verlichting aan dimt het ding zodat je de knopjes bijna niet meer kunt zien, vervelender is echter nog dat ook de helderheid van de ingebouwde navigatie mee dimt.
.
Ja klopt zit inderdaad een lichtdimmer in. Rechts onderin zit een LDR, zodra het donker wordt gaan de LEDs minder branden, oranje en rood zijn nog wel enigsinds zichtbaar maar blauw is bijna niet meer zichtbaar, de nieuwe versies hebben hier geen last meer van, houd overdag maar eens je vinger op , dan zul je zien dan de LEDs minder gaan branden.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #1227 Gepost op: 17 april 2010, 18:25:57
storingen komen op de raarste manieren binnen en niet altijd te voorkomen.

deze bedienkast is samen met de sirene/versterker getest bij de kema, de oude set kwam niet door de keuring, de nieuwe wel.
m.a.w. de oude is dus inderdaad gevoellig voor storingen en vergeet niet hoeveel een gsm aan storing veroorzaken kan hoewel de gsm produkten ook gekeurd zijn en wel door de keuringen komen.

een filtertje helpt niet, de installatie goed monteren helpt wel, maar ieder type auto is weer anders, zelfs binnen 1 merk, helemaal storingsvrij zal wel nooit lukken, maar de storingen met de HB2100 bedienkast (de gene op de foto) zijn altijd erg weinig geweest.

Als je dit kastje van metaal maakt en aard heb je hier veeeeeel minder last van lijkt mij
(al heb ik geen idee hoe het nu zit hoor :D )
1:87 modelletjes:  


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1228 Gepost op: 18 april 2010, 15:45:08
.
Ja klopt zit inderdaad een lichtdimmer in. Rechts onderin zit een LDR, zodra het donker wordt gaan de LEDs minder branden, oranje en rood zijn nog wel enigsinds zichtbaar maar blauw is bijna niet meer zichtbaar, de nieuwe versies hebben hier geen last meer van, houd overdag maar eens je vinger op , dan zul je zien dan de LEDs minder gaan branden.

KLopt dat merkte ik toen ik m'n hand ervoor hield ;) Maar ben benieuwd of m'n navigatie 'probleem' dan met de nieuwe versie's ook opgelost is.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1229 Gepost op: 18 april 2010, 16:00:45
Vannacht opgemerkt dat ook enkele oude Utrechtse Ford Focus wagons aangepast zijn mbt de nieuwe sirene. Ik vind het persoonlijk wel jammer, want vond de oude sirene 'mooier' klinken (voor wat het waard is). Wel heb ik het idee dat de nieuwe sirene beter gehoord wordt, dus wat dat betreft een verbetering.

Oude sirene:



Nieuwe Sirene: