Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212347 keer)

0 gebruikers (en 62 gasten bekijken dit topic.

7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1250 Gepost op: 21 april 2010, 12:51:41
Alleen is het jammer dat het patroon wat nu gebruikt word in het Amsterdamse helemaal niet voldoet aan de nieuwe eisen ;)
Kun je nog zo'n mooie balk er op plakken, maar als het patroontje niet voldoet aan de frequentie's, dan had je net zo goed de oude balk er op kunnen laten zitten.
Vind de Amsterdamse sirene (met versneller) wél erg duidelijk, maar de hoeveelheid licht uit de lichtbalk is rondom triest ....


Ik ben het helemaal met je eens. De hoeveelheid licht is diep triest, zeker op de dag. De knipperende koplampen zouden een hele goede aanvulling zijn op de dag. Jammer genoeg zitten er mensen op sleutelposities die het nut er niet van inzien............  ??? Wat je nu dus ziet gebeuren, is dat mensen op de dag de take-down lights erbij aanzetten, om maar gezien te worden. Het suffe is nog eens dat dat de dakset geheel is voorbereid op het knipperend grootlicht en er alleen maar een draad getrokken hoeft te worden..... . Kennelijk moet het bekende kalf eerst weer eens verzuipen alvorens men de put dempt.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1251 Gepost op: 21 april 2010, 20:08:36
Nu we toch over dit onderwerp van gedachten wisselen, weet iemand welke dakset er geplaatst is op de voertuigen van de verkeersdienst van haaglanden ?
Ik hoorde van de week uit betrouwbare bron dat ze sinds kort met nieuwe en vrij "dunne" daksets rondrijden. Ben benieuwd welke het is en wat de ervaringen daarmee zijn.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1252 Gepost op: 21 april 2010, 23:41:47
Nu we toch over dit onderwerp van gedachten wisselen, weet iemand welke dakset er geplaatst is op de voertuigen van de verkeersdienst van haaglanden ?
Ik hoorde van de week uit betrouwbare bron dat ze sinds kort met nieuwe en vrij "dunne" daksets rondrijden. Ben benieuwd welke het is en wat de ervaringen daarmee zijn.

Wees er wel van bewust dat deze ''dunne'' dakset's niet voldoen aan de nieuwe geldende eisen.
Er zijn maar een paar balken / systemen goedgekeurd.

Om een voorbeeldje te nemen,

Nieuw (voldoet aan de eisen):





Regio: Haaglanden
Soort voertuig: Surveillancevoertuig Verkeerspolitie
Merk voertuig: Volvo V50
Wagenparknummer: 9425


Oud, voldoet niet aan de eisen:

Hier beide modellen samen op de foto:



In mijn optiek de beste set-up qua verlichting, zichtbaarheid én het rijden op hoge(re) snelheid:



Korps : Politie Rotterdam-Rijnmond
Soort voertuig : surveillancevoertuig
Afdeling/Buro : Verkeerspolitie
Wagenparknummer : 1681
Merk : Volvo
Type : V50
Kenteken : 99-GVH-3
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1253 Gepost op: 22 april 2010, 13:09:23
Wees er wel van bewust dat deze ''dunne'' dakset's niet voldoen aan de nieuwe geldende eisen.
Er zijn maar een paar balken / systemen goedgekeurd.

Om een voorbeeldje te nemen,

Nieuw (voldoet aan de eisen):

Oud, voldoet niet aan de eisen:

In mijn optiek de beste set-up qua verlichting, zichtbaarheid én het rijden op hoge(re) snelheid:


Ik ben het helemaal met je eens. De set-up van Rotterdam is in mijn optiek de beste.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1254 Gepost op: 22 april 2010, 13:24:56
Weet iemand van welk merk en type de lampen zijn die op de V50 van Rotterdam gemonteerd zitten ?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1255 Gepost op: 22 april 2010, 14:51:36
Whelen L31 (en amber is de whelen L32) O0


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1256 Gepost op: 22 april 2010, 19:07:04
Ik ben het helemaal met je eens. De set-up van Rotterdam is in mijn optiek de beste.

Blauw is prima, zal je ongetwijfeld minder last van de wind hebben op hoge snelheid. Maar ooit wel eens op de snelweg als afzetting gestaan met alleen dat amber pitje? Ik wel. Serieus, de vouwen werden uit m'n broek gereden. ZO ontzettend slecht zichtbaar (was overdag). Dan duurt het aanvragen van een kruis ERG lang, dat kan ik je wel zeggen.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1257 Gepost op: 22 april 2010, 20:22:09
Whelen L31 (en amber is de whelen L32) O0

Bedankt voor de info. Als het goed is wordt dit jaar de 7131 (S60) vervangen dus wie weet wat er op de nieuwe komt te zitten.

Voor wat betreft de oranje lamp denk ik dat het toch beter is dan een bak. Deze lamp is tenminste 360 graden zichtbaar en de bak niet. In het Amsterdamse wordt er ook altijd een weginspecteur van RWS meegestuurd en worden de kruizen op voorhand door RWS bediend, omdat deze via de camera's de situatie voor onze aankomst al in ogenschouw hebben genomen. En daarbij scheelt een volledige dakset al gauw 20 km/h in de top, en dat zijn 20 km's die ik in een achtervolging niet wil missen, zeker niet nu een beetje auto al gauw 210 a 220 km/h haalt. Hoe vaak we al niet hebben moeten afhaken omdat we toch niet dichterbij komen........, en dat is nu met het enkele zwaailicht. Tja, al het aan mij lag reden we morgen allemaal Carbon E7, toch ?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1258 Gepost op: 23 april 2010, 01:55:30
Blauw is prima, zal je ongetwijfeld minder last van de wind hebben op hoge snelheid. Maar ooit wel eens op de snelweg als afzetting gestaan met alleen dat amber pitje? Ik wel. Serieus, de vouwen werden uit m'n broek gereden. ZO ontzettend slecht zichtbaar (was overdag). Dan duurt het aanvragen van een kruis ERG lang, dat kan ik je wel zeggen.

Dus jij gaat op een snelweg staan me talleen een amber pitje .... Ja sorry, maar dan ben je in mijn optiek ook niet heel erg slim bezig.
Niet vergeten dat het amber een ''extra'' is, géén vervanging voor blauw.

Bedankt voor de info. Als het goed is wordt dit jaar de 7131 (S60) vervangen dus wie weet wat er op de nieuwe komt te zitten.

Voor wat betreft de oranje lamp denk ik dat het toch beter is dan een bak. Deze lamp is tenminste 360 graden zichtbaar en de bak niet.

En daarbij scheelt een volledige dakset al gauw 20 km/h in de top, en dat zijn 20 km's die ik in een achtervolging niet wil missen, zeker niet nu een beetje auto al gauw 210 a 220 km/h haalt. Hoe vaak we al niet hebben moeten afhaken omdat we toch niet dichterbij komen........, en dat is nu met het enkele zwaailicht.

Ik had (gezien je naam) al het vermoeden dat je uit het Amsterdamse kwam, echter is de nieuwe balk (zoals die op de KLPD Volvo zit) wél 360 graden zichtbaar, dat is namelijk ook de nieuwe eis. Verplicht is rondom oranje én blauw. ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1259 Gepost op: 23 april 2010, 09:23:04
"Ik had (gezien je naam) al het vermoeden dat je uit het Amsterdamse kwam, echter is de nieuwe balk (zoals die op de KLPD Volvo zit) wél 360 graden zichtbaar, dat is namelijk ook de nieuwe eis. Verplicht is rondom oranje én blauw."

Tja, maar dan krijg je dus situaties waarin mensen bijvoorbeeld take-downlights gaan aanzetten om gezien te worden omdat er, omwille van die zelfde 360 graden zichtbaarheid van zowel blauw als oranje, ruimte waarin extra blauw geplaatst had kunnen worden (en dus meer en beter kunnen opvallen...) nu oranje is geplaatst.En geloof me, het KLPD is absoluut niet blij met de daksets. In mijn ogen is voor het werk op de snelweg de configuratie van Haaglanden de  beste oplossing, uiteraard in combinatie met grootlichtschakeling en dasboard-lamp.