Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212310 keer)

0 gebruikers (en 67 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1260 Gepost op: 23 april 2010, 10:47:52
"Ik had (gezien je naam) al het vermoeden dat je uit het Amsterdamse kwam, echter is de nieuwe balk (zoals die op de KLPD Volvo zit) wél 360 graden zichtbaar, dat is namelijk ook de nieuwe eis. Verplicht is rondom oranje én blauw."

Tja, maar dan krijg je dus situaties waarin mensen bijvoorbeeld take-downlights gaan aanzetten om gezien te worden omdat er, omwille van die zelfde 360 graden zichtbaarheid van zowel blauw als oranje, ruimte waarin extra blauw geplaatst had kunnen worden (en dus meer en beter kunnen opvallen...) nu oranje is geplaatst.En geloof me, het KLPD is absoluut niet blij met de daksets. In mijn ogen is voor het werk op de snelweg de configuratie van Haaglanden de  beste oplossing, uiteraard in combinatie met grootlichtschakeling en dasboard-lamp.

Dat is een Amsterdams gevolg van Amsterdamse eigenwijsheid. De lichtbalken die in Amsterdam op de nieuwe Touran gemonteerd worden voldoen niet aan de eisen (mede door het wederom zelf aangepaste knipperpatroon). Daarnaast kiezen ze er nog voor om de lampen om te draaien (oranje boven ipv blauw).

De nieuwe balk op de Volvo van onder andere Haaglanden voldoet wél aan de eisen én is goed zichtbaar. Dubbele rij sputnik led's in de kleur blauw, enkele rij sputnik led's amber.
De balk op de Mercedes voldoet niet aan de eisen en zul je in deze configuratie ook niet meer mogen hebben op een nieuw voertuig.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1261 Gepost op: 23 april 2010, 12:02:50
Dat is een Amsterdams gevolg van Amsterdamse eigenwijsheid. De lichtbalken die in Amsterdam op de nieuwe Touran gemonteerd worden voldoen niet aan de eisen (mede door het wederom zelf aangepaste knipperpatroon). Daarnaast kiezen ze er nog voor om de lampen om te draaien (oranje boven ipv blauw).

De nieuwe balk op de Volvo van onder andere Haaglanden voldoet wél aan de eisen én is goed zichtbaar. Dubbele rij sputnik led's in de kleur blauw, enkele rij sputnik led's amber.
De balk op de Mercedes voldoet niet aan de eisen en zul je in deze configuratie ook niet meer mogen hebben op een nieuw voertuig.

En over welke balk van Haaglanden hebben we het dan ? En heb je er een foto van ?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1262 Gepost op: 23 april 2010, 12:08:30
Dat is een Amsterdams gevolg van Amsterdamse eigenwijsheid. De lichtbalken die in Amsterdam op de nieuwe Touran gemonteerd worden voldoen niet aan de eisen (mede door het wederom zelf aangepaste knipperpatroon). Daarnaast kiezen ze er nog voor om de lampen om te draaien (oranje boven ipv blauw).

De nieuwe balk op de Volvo van onder andere Haaglanden voldoet wél aan de eisen én is goed zichtbaar. Dubbele rij sputnik led's in de kleur blauw, enkele rij sputnik led's amber.
De balk op de Mercedes voldoet niet aan de eisen en zul je in deze configuratie ook niet meer mogen hebben op een nieuw voertuig.

Vergat ik nog te vragen, je zegt dat de sets op de Touran niet aan de eisen voldoen, mede door het aangepaste knipperpatroon. Welke andere afwijkingen heb je kunnen constateren en waar staat hoe het knipperpatroon eruit MOET zien ?


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1263 Gepost op: 23 april 2010, 12:11:20
En over welke balk van Haaglanden hebben we het dan ? En heb je er een foto van ?
Ik denk dat deze wordt bedoeld:




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1264 Gepost op: 23 april 2010, 12:22:39
Vergat ik nog te vragen, je zegt dat de sets op de Touran niet aan de eisen voldoen, mede door het aangepaste knipperpatroon. Welke andere afwijkingen heb je kunnen constateren en waar staat hoe het knipperpatroon eruit MOET zien ?

Amsterdam heeft als enige het ''hele balk aan, hele balk uit'' patroon.
Het patroon wat met de nieuwe eisen (semi)verplicht is geworden komt neer op links-rechts-links-rechts. Én dat is in dezelfde balk véél opvallender ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1265 Gepost op: 23 april 2010, 13:58:07
Is de lampen-configuratie zoals die van Rotterdam - Rijnmond op hun Volvo's uberhaupt conform de nieuwe richtlijnen ?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1266 Gepost op: 23 april 2010, 14:27:08




Regio: Haaglanden
Soort voertuig: Surveillancevoertuig Verkeerspolitie
Merk voertuig: Volvo V50
Wagenparknummer: 9425


Dit is de nieuwe bak die Haaglanden gebruikt. Een goed gevulde Vista. Ook het KLPD is naar de Vista overgestapt, juist omdat hij zo goed voldoet. Eigenlijk best opvallend als je ziet dat tegelijk heel veel korpsen van de Vista of LFL naar de Freedom gaan om aan de eisen te voldoen... terwijl er bijvoorbeeld bij ons al heel lang 360 graden blauw, amber en groen in zat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1267 Gepost op: 23 april 2010, 14:53:37
Denk niet dat de lichtbalk op het dak een grote invloed heeft op de maximum snelheid die er gehaald kan worden met een voertuig.

Sprak vandaag een bekende en die reed gisteravond achter een Opvallende Polo (met vista) en die reed tussen de 170 en 180 km/u.... Denk dat het een Polo van het KLPD was en volgens internet heeft die een top van 180 km/u. (als ik naar deze:
kijk. Dus lagere snelheid icm grote lichtbalk is niet van heel grote invloed, volgens mij.

Het grote probleem qua snelheid is wat je aan gewicht in een auto gooit. Zet je er een mooi ladeblok in een scheidingswand, ect ect. Of gooi je een aantal kratten van POL in de kofferbak....
 Natuurlijk het geluid van een balk is het grote probleem...... en wat dat betreft zijn er maar 2 mogelijkheden ("KLPD" pitje, alleen dat mag niet meer) en de huidige R-R configuratie. Zou natuurlijk helemaal mooi zijn als Whelen LED's maakt met 2 kleuren (dan heb je nog maar 2 pitten) en kun je zo schakelen van blauw naar geel/oranje. En voldoe je aan de eisen zonder 3de tepel achterop het dak.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1268 Gepost op: 23 april 2010, 17:42:20
Denk niet dat de lichtbalk op het dak een grote invloed heeft op de maximum snelheid die er gehaald kan worden met een voertuig.

Verschil met en zonder balk ligt rond de 20 km per uur.
Een Vectra 2.2 dts welke uit dienst ging liep op de teller 240, een vectra in dienst (met een lege kofferbak) rond de 215/220 op de teller. (Was dezelfde auto, heen en terugweg)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1269 Gepost op: 23 april 2010, 17:56:31
Heb even goed gekeken naar die bak die op die KLPD-Polo ligt en volgens mij is die erg karigjes uitgerust. Zag onlangs de nieuwe noodhulp-Touran van Uithuizen (groningen) met eenzelfde bak. Hier zaten alleen op de hoeken een enkele rij blauw en oranje en geen arrow-stick of tegen de stoptransparant nog blauw. Er moet zeker weer met dubbeltjes en kwartjes een miljoen bespaard worden.... Jammer, ik zeg: Hoe meer licht des te beter.