Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212153 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1420 Gepost op: 29 juni 2010, 12:55:52
Helaas is de bron: FedSig zelf!

http://www.fedsig.com/products/docs/literature/MU300_VISTA_Obsolescence.pdf

te lezen op:http://www.fedsig.com/products/index.php?id=192. Als de de productlijn bekijkt zie je ook dat de vista er niet meer in staat.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1421 Gepost op: 29 juni 2010, 13:12:35
De Vista's zoals we ze nu gebruiken, dubbele rij'en met blauwe LED's, full-size tekstbord, arrowstick + amber rondom.
Groene ''beheerder-PD'' lampen, alley-lights en take-downs is wat mij betreft (qua optie's) lastig te overwinnen. De Whelen Ultra-Freedom kan dit ook, alleen moet je dan óf blauw inleveren (voor je groene PD lampen) of je moet kiezen voor een hele andere set-up.

Ik opteer voor een aparte groene beacon bovenop de lichtbalk, dan is dat groene licht eindelijk ook goed zichtbaar >:D Of lekker eraf laten en een losse kleefpit in de wagen, voor die enkele keer dat het gebruikt wordt (die discussie is al gevoerd). Dan kan je in ieder geval die alley-lights en take-downs ook nog kwijt en dat is belangrijker.

Overigens zou ik er niet rouwig om zijn hoor, die vista's vind ik maar lompe bakken (sorry voor je tenen) ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1422 Gepost op: 29 juni 2010, 13:15:59
De Whelen Ultra-Freedom kan dit ook, alleen moet je dan óf blauw inleveren (voor je groene PD lampen) of je moet kiezen voor een hele andere set-up.
Moet wel zeggen dat de Whelen TIR6 véél meer licht uitstralen dan de Sputnik grill-lampen.

Ik begrijp jou niet helemaal maar wij hebben inmiddels al een berg voertuigen rondrijden met de Freedom en ze hebben allemaal rondom amber, blauw en pd-groen. De truc is dat deze ledjes verstopt zitten onder de takedowns aan de voor- en achterzijde en aan de schijnlampen aan de zijkant. Druk op het knopje en ze gaan aan. Zal zo wel even een foto maken van het PD groen zoals het bij ons zit. En eerlijk is eerlijk... er komt op alle fronten verrekte veel licht vanaf. Meer dan van de Vista. Alleen de traffic advisor mis ik. Maar ook zonder red ik mij wel..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1423 Gepost op: 29 juni 2010, 13:23:33
Wel een bus van ons, niet mijn foto maar voor de verduidelijking:


Foto Roy Visser

In het middelste stuk op de foto zitten 2x 3 ledjes. De binnenste zijn de takedowns (stuk feller dan de analoge van de Vista) en daar links van zitten 3 groene ledjes voor PD groen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1424 Gepost op: 29 juni 2010, 13:28:38
@ PatrickSP, als ik jouw link gebruik, dan geeft het kopje Replacement Parts wel een indicatie.

De tekst is al volgt:

Replacement Parts

Even though new VISTA lightbars will no longer be available, Federal Signal will continue to offer a
variety of common replacement parts in order to service existing VISTA models currently in service.

Mijn vertaling in het Nederlands (correct me when i am wrong)
Hoewel nieuwe Vista lichtbalken niet langer beschikbaar zullen zijn, zal Federal Signal wel vervangbare delen leveren aan diensten die de vista reeds in gebruik hebben.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1425 Gepost op: 29 juni 2010, 13:31:50
KLopt dat merkte ik toen ik m'n hand ervoor hield ;) Maar ben benieuwd of m'n navigatie 'probleem' dan met de nieuwe versie's ook opgelost is.  

om hier even op terug te komen: Ja, is opgelost! Na het aanpassen van de sirene zag ik ook dat de verlichting van de bedienkast weer normaal werkte en eveneens de navigatie weer goed zichtbaar was!


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1426 Gepost op: 29 juni 2010, 13:34:40
@ PatrickSP, als ik jouw link gebruik, dan geeft het kopje Replacement Parts wel een indicatie.

De tekst is al volgt:

Replacement Parts

Even though new VISTA lightbars will no longer be available, Federal Signal will continue to offer a
variety of common replacement parts in order to service existing VISTA models currently in service.

Mijn vertaling in het Nederlands (correct me when i am wrong)
Hoewel nieuwe Vista lichtbalken niet langer beschikbaar zullen zijn, zal Federal Signal wel vervangbare delen leveren aan diensten die de vista reeds in gebruik hebben.

Klopt, maar als Nederland dus wil overstappenop vista's kan dat nietmeer. Je hebt dannamelijk meer lichtbalken nodig dan je nu hebt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1427 Gepost op: 29 juni 2010, 13:38:16
Ja precies, tenzij een ander merk het concept overneemt en verder gaat met de productie of zijn er al soortgelijke lichtbalken op de markt die qua doen en laten op de Vista lijken?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1428 Gepost op: 29 juni 2010, 14:08:46
ja, die concurrentie heet Whelen freedom/Pintsch Bamag Topas/ed.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1429 Gepost op: 29 juni 2010, 14:13:17
ja, die concurrentie heet whelen freedom.

Mischien ook nog vanuit Duitse hoek?
Hella en Hänsch bijvoorbeeld.

Of is dat geen partij op de Nederlandse markt?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s