Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212104 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1440 Gepost op: 30 juni 2010, 00:23:40
Ik begrijp jou niet helemaal maar wij hebben inmiddels al een berg voertuigen rondrijden met de Freedom en ze hebben allemaal rondom amber, blauw en pd-groen.

Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is ... Ik zeg wel dat je op een vlak moet in gaan leveren. De felheid van de nieuwste Vista's (met dubbele rij'en led's rondom óf alleen naar voren) is met de Freedom (bijna) niet te halen.

Noord Holland Noord is de enige (voor zover ik weet) die extra blauwe lampen naar voren hebben. Dit in combinatie met de (losse) zoeklamp + amber + arrowstick + ''pd''groen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #1441 Gepost op: 30 juni 2010, 00:43:04
Je levert met de Vista op andere punten wél in ten opzichte van de Ultra Freedom.: hoogte van de balk, snelheid, aerodynicama, verbruik, geluidsoverlast (nog altijd dat ruisende gepiep bij hoge snelheden??)
En persoonlijk, het ontwerp van de Edge en de bredere Ultra Edge en Ultra Freedom lijkt tijdloos te zijn, de Vista is een 90'er jaren design en dat begint zich te tonen, die grote surfplank op het dak ;) Ik vraag me ook af je de felheid wel vergelijken kunt. De setup van de LED's, de manier van projectie en hoeveelheid LED's verschilt nogal tussen de LED Vista en Ultra Freedom  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1442 Gepost op: 30 juni 2010, 10:17:16
Je levert met de Vista op andere punten wél in ten opzichte van de Ultra Freedom.: hoogte van de balk, snelheid, aerodynicama, verbruik, geluidsoverlast (nog altijd dat ruisende gepiep bij hoge snelheden??)

Ik vraag me ook af je de felheid wel vergelijken kunt. De setup van de LED's, de manier van projectie en hoeveelheid LED's verschilt nogal tussen de LED Vista en Ultra Freedom  

Tsja, ik vraag me dan af in hoeverre een Freedom (met barclay onderbak) heel veel lager is dan de Vista ... Voor de voertuigen die (regelmatig) hoge snelheden rijden zijn er ook prima oplossingen (zie de verkeerspolitie van Rotterdam-Rijnmond).

De felheid vergelijken is volgens mij een leuke vergelijking ... Je hebt namelijk of een felle of een minder felle op het dak staan. Zojuist nog even naar een Amsterdamse Freedom te kijken én ik durf te zeggen dat het ene rij'tje amber vele malen minder fel is dan de ene rij amber led's in een Vista
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1443 Gepost op: 30 juni 2010, 15:07:03
De felheid vergelijken is volgens mij een leuke vergelijking ... Je hebt namelijk of een felle of een minder felle op het dak staan. Zojuist nog even naar een Amsterdamse Freedom te kijken én ik durf te zeggen dat het ene rij'tje amber vele malen minder fel is dan de ene rij amber led's in een Vista

Dat durf ik wel aan... Ik denk persoonlijk dat ze ongeveer net zo fel zijn. Ik heb ze toevallig onlangs allebei naast elkaar aan gehad en ik zag niet veel verschil. Het is wel zo dat er op de Freedom natuurlijk minder zitten. 123chill
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #1444 Gepost op: 30 juni 2010, 16:49:01
Kan iemand mij vertellen waarom politie nederland whelen prefereert?het ontwerp is bij mijn weten al 23 jaar hetzelfde de eerste edge is volgens mij in 1987 verschenen,anno 2010 zie ik de Freedom overal op de daken verschijnen 14 van de 25 regio's heeft de balk in gebruik genomen ben het eens dat de Vista verouderd is en de Raydian voldoet niet aan de eisen zonder amber pit (ook weer extra kosten)Nu is er een balk verschenen die qua prijs in mijn optiek goedkoop is het betreft de Xpert van de firma Haztec,importeur Nederland=Abiom,nu weet ik dat in het verleden de regio's Brabant-noord en Limburg-noord met balken van deze firma hebben gereden.Brandweer Utrecht heeft de Xpert op hun nieuwe TAS is een mooie balk en 360 graden amber+blauw zichtbaar.Waarom de politie niet,allen vanwege de stopmatrix?


Gast

  • Gast
Reactie #1445 Gepost op: 30 juni 2010, 16:56:37
Volkswagen = PON = eigenaar HONAC = Whelen producten


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1446 Gepost op: 30 juni 2010, 18:00:37
Kan iemand mij vertellen waarom politie nederland whelen prefereert?het ontwerp is bij mijn weten al 23 jaar hetzelfde de eerste edge is volgens mij in 1987 verschenen,anno 2010 zie ik de Freedom overal op de daken verschijnen 14 van de 25 regio's heeft de balk in gebruik genomen ben het eens dat de Vista verouderd is en de Raydian voldoet niet aan de eisen zonder amber pit (ook weer extra kosten)Nu is er een balk verschenen die qua prijs in mijn optiek goedkoop is het betreft de Xpert van de firma Haztec,importeur Nederland=Abiom,nu weet ik dat in het verleden de regio's Brabant-noord en Limburg-noord met balken van deze firma hebben gereden.Brandweer Utrecht heeft de Xpert op hun nieuwe TAS is een mooie balk en 360 graden amber+blauw zichtbaar.Waarom de politie niet,allen vanwege de stopmatrix?

Jij werkt bij Abiom ofzo?......


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1447 Gepost op: 30 juni 2010, 18:10:26
Kijk eens bij zijn profiel onder 'emailadres'. Lijkt me niet?  ???


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1448 Gepost op: 30 juni 2010, 20:43:24
1. De Edge is al ouder dan 1987. Het model is inmiddels ouder dan 25 jaar, diverse andere firma's ook met een soortgelijke balk komen, die aan de buitenzijde identiek is aan een Edge. Hij bestaat als Whelen, Als Ecco, als Lucas, als Hänsch.
And why change a winning team? De balk werkt prima qua hoogte, qua lichtopbrengst en qua uitbreidingsmogelijkheden. Het binnenwerk heeft in al die jaren wel diverse vernieuwiingen doorgemaakt. O.a. de introductie (en later helaas het weer verdwijnen van) het action flash patroon, de omschakeling van strobe naar led, van enkelkleurig led naar dubbelkleurig led etc.

De samenwerking Whelen/Honac en de politie gaat al veel langer terug dan de edge. In de beginperiode dat zwaailichten opkwamen in Nederland waren er aanvankelijk maar 2 opbouwers, te weten Holland Nautic (later Honac geworden) en Taxameter (naderhand TM-CS geworden)

Daarnaast levert Honac ook andere producten dan alleen maar daksets (ook ademanalyse systemen etc. En om die reden dus een bekende partner van de politie. Enige tijd terug is, zoals René al aangegeven heeft, Honac overgenomen door de PON groep. Dit om een sterke turnkey oplossing te kunnen leveren voor de politiemarkt (alles van één leverancier)

Waarom er geen andere balken op politiewagens zitten? Ze zijn er wel. O.a. Code 3 balken op de VRT voertuigen. Altneratieven voor Whelen zijn er voldoende (lever ze o.a. zelf ook daksets...dus nee, dit is niet een post als reclame voor Honac....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1449 Gepost op: 1 juli 2010, 01:20:16
Brandweer Utrecht heeft de Xpert op hun nieuwe TAS is een mooie balk en 360 graden amber+blauw zichtbaar.Waarom de politie niet,allen vanwege de stopmatrix?

Omdat de felheid zéér matig is bij dit product ... Ík ben er in ieder geval geen fan van  byeorange
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !