Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1222752 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1480 Gepost op: 28 juli 2010, 18:56:18



Vandaag binnengekomen, dus dacht, ik schiet even een Youtube filmpje.

Nieuw LED zwaailicht, gekeurd uiteraard + typegoedkeuring voor 250 km/h

Lamp heeft standaard dubbelflits patroon, 16x High 3 watt leds met brede optiek, alleen op andere manier in de behuizing vespreid als de Movia D van Hänsch. Filmpje toont de blauwe versie, er is ook een oranje uitvoering.


Groeten, Ruud


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #1481 Gepost op: 1 augustus 2010, 16:37:51
http://www.youtube.com/watch?v=39dw_a5RMwU


Vandaag binnengekomen, dus dacht, ik schiet even een Youtube filmpje.


Heb je ook meer info over deze lampen van wie ze zijn bv.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1482 Gepost op: 1 augustus 2010, 16:49:37
Hallo,


Ja, de lampen zijn van origine Spaans. zelfde R&D afdeling als Federal Signal Vama.
Waar je ze kan kopen -> Stuur maar even PM
Komen binnenkort nog meer producten van dit merk voor de NL markt


Groeten, Ruud


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1483 Gepost op: 7 augustus 2010, 13:48:04
&feature=channel


Nog een nieuw systeem, inmiddels ook in NL leverbaar.
Het is een uitklapbaar dakbord.

Ingeklapt werkt de achterste balk als een traffic advisor
Uitgeklapt vormen de 4 buitenste led lampen een waarschuwingspatroon en de lampen in het midden een pijl naar links, naar rechts, of een groot kruis
Had het systeem mee naar de Rescue Vlissingen en ontzettend veel reacties op gehad. Hij wordt nu aangepast aan de wensen en eisen van de NL markt. Oorspronkelijk is het systeem voor de belgische politie ontwikkelt

Met name vanuit de politie kant veel reactie op het bord gehad, dus wie weet zien we het binnenkort ook wel op politiewagens in NL.



Mvg, Ruud


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #1484 Gepost op: 7 augustus 2010, 18:53:35
Mooi! Heb me daar altijd al over verbaasd dat we dit in Nederland nog niet hadden.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1485 Gepost op: 7 augustus 2010, 19:06:40
Mooi! Heb me daar altijd al over verbaasd dat we dit in Nederland nog niet hadden.

Waarschijnlijk omdat Nederland op de drukste snelwegen portalen heeft staan. En nu RSW steeds meer aandeel heeft in het incidentmanagement, voorzie ik niet dat veel regio's en het KLPD overgaan tot de aanschaf van een 'arrow board' op hun voertuigen...


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1486 Gepost op: 7 augustus 2010, 19:18:16
Mooi! Heb me daar altijd al over verbaasd dat we dit in Nederland nog niet hadden.
Voor werk in uitvoering vermoed ik dat deze systemen niet worden gebruikt, omdat:
1. De actieramen gemonteerd op voertuigen een bepaalde afmeting moeten hebben;
2. Kruisen in tegenstelling tot België en Duitsland niet in actieramen of op actiewagens worden gebruikt (maar uitsluitend boven de weg);
3. De knipperende pijl wordt gebruikt zonder de 4 alternerende lampen op de hoeken;
4. De knipperende pijl uitsluitend wordt gebruikt op botsabsorbers (bewegend) of op pijlwagens (stilstaande aanhangers).

Hierbij de kleuren buiten beschouwing latend omdat dit uiteraard een eenvoudige aanpassing is.

Voor de hulpverlening (politie, brandweer) kunnen deze systemen mogelijk wel van waarde zijn, hoewel ik ook daar bedenkingen heb:
1. Het systeem is (zoals ik het kan bekijken) in de lengte van het voertuig gemonteerd. Bij fend-off heb je er dus niets aan, en fend-off is op dit moment de standaard in de afscherming van ongevallen/incidenten op autosnelwegen;
2. Op autosnelwegen is Rijkswaterstaat doorgaans razendsnel in het oproepen van gespecialiseerd afzettingsmateriaal (botsabsorbers, pijlwagens, etc.), waardoor het systeem naar verhouding voor slechts korte tijd wordt gebruikt en dus prijstechnisch minder interessant is;
3. Op overige wegen (provinciaal, gemeentelijk) is meestal niet direct een verdrijfpijl noodzakelijk, de snelheden zijn (zeker bij file) stukken lager en een afzetting is dan eenvoudig opgezet.

Desondanks vind ik het wel een heel mooi ding, ik moest wel even twee keer kijken voor ik de pijl ook goed in beeld had (framerate?) en de lichtopbrengst lijkt me ook uitstekend.
Zit er nu overigens ook nog een tekstmatrix boven of lijkt dat zo?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1487 Gepost op: 7 augustus 2010, 19:57:22
De actieborden kun je meer zien als een alternatief voor de autodrips.
Heb diverse aanvragen gehad van politie en verkeersdiensten om hem in te zetten bij bepaalde
incidenten of bij evenementen.de sequentie van de lampen kan uiteraard
aangepast worden aan klantwens.draaibaar plateau voor fend off positie is relatief
simpel te realiseren.
Er bestaat ook een full matrix versie van en een truck uitvoering inclusief
bots absoorbeerder.aangezien stand op rescue Vlissingen beperkt is,evenals de
kofferbak van de auto die we mee hadden,leek t me niet zinvol die hele
constructie mee te slepen...

Daarnaast zijn er ook versies met additioneel meedraaiende verkeersborden.deze zijn qua
formaat conform eisen voor actieborden.

Het is zoals gezegd een voorbeeldversie...

Groeten,Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1488 Gepost op: 7 augustus 2010, 20:05:18

Voor de hulpverlening (politie, brandweer) kunnen deze systemen mogelijk wel van waarde zijn, hoewel ik ook daar bedenkingen heb:
1. Het systeem is (zoals ik het kan bekijken) in de lengte van het voertuig gemonteerd. Bij fend-off heb je er dus niets aan, en fend-off is op dit moment de standaard in de afscherming van ongevallen/incidenten op autosnelwegen;

3. Op overige wegen (provinciaal, gemeentelijk) is meestal niet direct een verdrijfpijl noodzakelijk, de snelheden zijn (zeker bij file) stukken lager en een afzetting is dan eenvoudig opgezet.

Ben ik niet helemaal met je eens, op onze huidige dienstvoertuigen maken wij ook gebruik van een pijl en een tekstkrant, echter beide gemonteerd in de lichtbalk. Fend-off kun je dan dus niet gebruiken (en dus zetten wij regelmatig de dienstauto met de neus een klein beetje richting de berm, inclusief ingedraaide wielen).

Er zijn ook provinciale danwel andere N-wegen in mijn werkgebied waar de snelheid 100 km is, geen wegsignalering voorhanden is én de kantonier een lange aanrijdtijd nodig heeft.
Ik heb vaak zat het gevoel gehad dat de vouwen uit m'n broek werden gereden, zéker op de tijdstippen buiten 09.00-17.00.

De enige variant die ik nu ken is op de tekstwagen van de verkeerspolitie Haaglanden. Dit is een groot kantelbord, voorzien van led's, welke op het dak van een Opel Vivaro is gemonteerd  098uo
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #1489 Gepost op: 7 augustus 2010, 21:14:32
Weet iemand welk type lichtbalk dit is, gemonteerd op de Lamborghini Gallardo van de Italiaanse Staatspolitie?


Bron: Carscoop

Alvast bedankt.