Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212304 keer)

0 gebruikers (en 63 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1520 Gepost op: 17 augustus 2010, 01:46:45
Appart. Met het stuk onder de balk dicht zoals wij nu hebben is stukken minder. Voorheen met de oude draaiers zat er onder de balk geen afdichting en dus een ruimte tussen dak en balk. Dat maakte vanaf 80 à 90 al een aardige herrie, boven de 120 floot het aan alle kanten!
Met de nieuwe set-up, dus met stuk er tussen hebben we daar eigenlijk totaal geen last meer van.
Raar dat het KLPD het dan zo gaat doen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1521 Gepost op: 17 augustus 2010, 12:27:43
De KLPD Volvo met een wiziging aan de Vista balk bevestiging op het dak.

Iets waarvan ik al meteen zei dat het ging gebeuren. De (grote) lichtbalken maken veel te veel herrie als je constant 140 rijd.
Heb ook nooit begrepen waarom ze niet voor de ''Rotterdamse'' set-up zijn gegaan en de tekstkrant in het voertuig hebben gezet  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #1522 Gepost op: 17 augustus 2010, 12:43:30
Ik begrijp überhaupt niet waarom die dubbele surfplank uit de jaren 90 nog altijd opgebouwd wordt. Inclusief onderbak is hij net zo hoog als een Twinsonic op je dak. Die ruist dan nog wel wat meer  0098

Als er al tijden lichtbalken zijn van het formaat LFL, of de Arjent, of de Legend, waarom zou je dan nog die gruwelijke grote bakken op je dak willen zetten? Eén van de redenen, in mijn ogen, is die behoefte om het STOPBORD of andere matrix-borden persé in je dakset te willen hebben. Ook al zijn er kleinere stopborden, zoals in de LFL Liberty, in gebruik, zonder die noodzaak van de bordjes in een dakset zou je meer opties hebben qua dakset-keuze, mijns inziens.
De Ultra Freedom is wat dat betreft nog altijd de ideale lichtbalk, zoals ik het als verzamelaar en amateur-kenner zie. Hoog genoeg om een duidelijke matrix erin kwijt te kunnen en laag genoeg om voldoende aerodynamia te waarborgen.

Het hele ontwerp van de Vista, zoals die nu met LED's wordt geleverd, slaat nergens meer op in de huidige vorm. De specifieke rondingen zijn ontworpen voor de halogeen rotator uitvoering, zodat je op de 45 graden en 90 graden hoeken altijd 2 lichtpunten zou overhouden. De Vista is niet de enige Federal Signal balk die als "nieuw ontwerp" is uitgebracht, terwijl er alleen maar LED's in geduwd zijn. Bij de Vista is het ontwerp van de balk zelf overbodig geworden door er LED's in te duwen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1523 Gepost op: 17 augustus 2010, 19:24:58
Ik moet zeggen dat de Freedom mij ook verraste door het nagenoeg geheel ontbreken van windruis waar de Vista behoorlijk kan fluiten. Hij ziet er uit als een baksteen maar lijkt aardig aerodynamisch.
Bovendien is de zichtbaarheid ondanks dat de hoeveelheid blauw minder is veel beter. Dit komt door het Solarisontwerp wat een fel randje geeft en het licht flikkeren van de led waar de Sputnik ledjes in de Vista een groot blauw beeld geeft maar een mindere attentiewaarde heeft. Ook zit alles lekker weggewerkt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1524 Gepost op: 23 augustus 2010, 21:23:11
Binnenkort zchtbaar op 's heren wegen. De KLPD Volvo met een wiziging aan de Vista balk bevestiging op het dak. De balk word op een dakrails geplaatst waardoor de geluidsoverlast een stuk minder moet worden. Schijnt intern getest te zijn dus wellicht heeft iemand ergens al iets voorbij zien schuiven. Maar ze blijven dus wel vasthouden aan de Vista... Tot de nieuwe aanbesteding natuurlijk, want dan moet alles het zelfde gaan worden!! :-X

Voor wat betreft de zinsnede "Tot de nieuwe aanbesteding natuurlijk, want dan moet alles het zelfde gaan worden!!" ;) zou ik willen adviseren om pagina 13 van het begeleidend document van de LAPV 2010 te lezen. Vooral paragraaf 2.2.5 (Voertuigen Diverse Doeleinden) biedt de nodige ruimte om af te kunnen wijken. ;)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1525 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:41:34
Ik begrijp überhaupt niet waarom die dubbele surfplank uit de jaren 90 nog altijd opgebouwd wordt.

Feit is dat in in deze bak alles zit wat je maar wenst: blauw, oranje, groen, stopmatrix, alleys, frontstralers en een arrowstick, alles te bedienen via 1 kastje. Volgens mij is er geen andere lichtbalk op de Nederlandse markt die dat ook heeft (of de kenners moeten er toch één kennen).

Groet,
een tevreden Vista-gebruiker ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1526 Gepost op: 24 augustus 2010, 00:08:11
Ja hoor, de Ultra Freedom kan het ook allemaal vanuit 1 kastje ;). Moet wel de stopmatrix achter naar de kofferbak maar dat is geen probleem.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1527 Gepost op: 24 augustus 2010, 01:30:34
Ja hoor, de Ultra Freedom kan het ook allemaal vanuit 1 kastje ;). Moet wel de stopmatrix achter naar de kofferbak maar dat is geen probleem.

Er zijn, voorzover ik weet nog geen mooie oplossingen (buiten de Vista) die bovenstaande optie's en een fullsize tekstmatrix kunnen herbergen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1528 Gepost op: 24 augustus 2010, 14:57:58
Ja hoor, de Ultra Freedom kan het ook allemaal vanuit 1 kastje ;). Moet wel de stopmatrix achter naar de kofferbak maar dat is geen probleem.

Lees mijn regel nog eens... Die Ultra Freedom heeft niet alles wat de Vista wel heeft (afgezien van dat ene kastje). Dat maakt de Vista zo uniek: alle mogelijkheden in een ba(l)k.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #1529 Gepost op: 24 augustus 2010, 17:52:44
Met een hele pagina vol tekst weer eens tijd voor een mooi plaatje van wat flitsers:

Het nieuwe voertuig van de Bossche Reddingsbrigade is door Marelko Benelux voorzien van een volledig pakket optische en geluidsignalering volgens de nieuwe eisen:

Code3 Defender ECE65 klasse 2 blauw met TriCore Leds
Premier Hazard grillflitsers blauw (net boven kentekenplaat)
losse opsteek draailamp oranje
Haztec versterker met 2x100Watt speakers in de bumper op de plaats van de verstralers (die er niet zaten), versneller en dag/nachtstand

Ik kan je zeggen: de dakset is zo fel, daar kun je niet eens tegenin kijken zonder sterretjes/vlekken te zien...
En het geluid is oorverdovend!


kleine demonstratie in de werkplaats van Marelko



Op dit moment wordt de BZK-striping aangebracht, daarna ga ik eens een poging doen om een filmpje te maken!
Daar heb ik trouwens geen ervaring mee, wat is een mooi moment en locatie voor het maken van foto's en filmpjes van flitsers en herrie?

 8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch