Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1192252 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1780 Gepost op: 28 januari 2011, 10:27:02
En dan het stopbord van de Michigan State Police:



Bron: Wikipedia


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1781 Gepost op: 28 januari 2011, 12:48:28
Is bij jullie het PD licht voorzien van een flash pattern? Want ik hoorde dat best veel regio's dat hebben, wij hebben 'slechts' steadyburn, wat mijns inziens ook het beste werkt voor PD licht.

Ja, wij hebben ook steadyburn. Werkt opzich wel goed, alleen gebruiken we het dermate weinig dat je jezelf af zou kunnen vragen of je niet liever een (extra) rij blauwe led's daarvoor in de plaats had gehad  :|
Ik ben geen tegenstander van het groen en gebruik het af en toe, maar het is (op normale dienstauto's) niet onmisbaar.

Inderdaad zijn reflecterende objecten zeer goed zichtbaar, maar vond het verder behoorlijk tegenvallen moet ik zeggen. Wij hebben de 'oude' dakset nog met bovenin een dikke rij PD-groen.

Het is ook geen heilig middel, maar wel even iets extra's. Ik ben namelijk van mening dat de alley & take down verlichting ver beneden de norm is  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1782 Gepost op: 28 januari 2011, 13:52:41
En dan het stopbord van de Michigan State Police:



Bron: Wikipedia
Waar dient dit eigenlijk voor en hoe wordt dit gebruikt?


Gast

  • Gast
Reactie #1783 Gepost op: 28 januari 2011, 14:03:06
Waar dient dit eigenlijk voor en hoe wordt dit gebruikt?

Om voertuigen een stopteken te kunnen geven, door links naast het voertuig te rijden en het bordje te verlichten.
In hedendaagse achtervolgingen gaat dit traditionele principe niet meer op. Met is verplicht voor een emergency vehicle te stoppen (slow down and pull over to the curb), stopt het voertuig achter je dan moet hij je hebben, rijdt het je voorbij dan kun je je weg vervolgen. Dit stopbordje dateert ook, net als de single red beacon, vanuit een oudere traditie.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1784 Gepost op: 28 januari 2011, 15:00:27
Om voertuigen een stopteken te kunnen geven, door links naast het voertuig te rijden en het bordje te verlichten.
In hedendaagse achtervolgingen gaat dit traditionele principe niet meer op. Met is verplicht voor een emergency vehicle te stoppen (slow down and pull over to the curb), stopt het voertuig achter je dan moet hij je hebben, rijdt het je voorbij dan kun je je weg vervolgen. Dit stopbordje dateert ook, net als de single red beacon, vanuit een oudere traditie.
Okee, Dankje voor de info  :)


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #1785 Gepost op: 28 januari 2011, 17:54:02


Het is ook geen heilig middel, maar wel even iets extra's. Ik ben namelijk van mening dat de alley & take down verlichting ver beneden de norm is  :-X
Wacht maar op de nieuwe aanbesteding. Volgens mij zit daar wel een bak licht in...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1786 Gepost op: 28 januari 2011, 21:09:21
Wacht maar op de nieuwe aanbesteding. Volgens mij zit daar wel een bak licht in...

Tsja, of het word een karig model ... Daar is volgens mij nog niets over bekend  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #1787 Gepost op: 30 januari 2011, 17:37:56
En nog wat vanuit London maar helaas had deze brandweer zijn sirene niet meer aan!

PRIO 1 LONDON FIRE BRIGADE (LFB) KOMT AAN BIJ GEBOUWBRAND IN LONDON

Wat voor balk licht er op deze atego? volgens mij wordt deze balk ook geleverd op ziegler auto's, De 2 nieuwe wagens van Meppel


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1788 Gepost op: 30 januari 2011, 17:40:34
Wat voor balk licht er op deze atego? volgens mij wordt deze balk ook geleverd op ziegler auto's, De 2 nieuwe wagens van Meppel

Een Whelen (Ultra) Freedom, blauwe lenzen.

De Ziegler voertuigen worden uitgerust met een Hänsch balk (lijkt er op).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1789 Gepost op: 30 januari 2011, 18:37:04
Klopt,Ziegler levert de voertuigen af met een hänsch 975 led. Het frame is gelijk
Aan dat van een whelen edge alleen het binnenwerk is compleet anders.
Per hoekmodule zitten er bij hänsch 8x3watt leds in met daarvoor een 180 graden lens voor de lichtspreiding.
Whelen gebruikt linear corner modules.