Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1214542 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1820 Gepost op: 5 februari 2011, 14:47:50
Eindelijk heb ik een Vista LED (Sputnik) aan mijn verzameling kunnen toevoegen. Het is de Spaanse Vista die ik eerder postte, maar nu omgebouwd tot de Nederlandse versie.
Mocht er iemand op het forum mee lezen; er is een storingsprobleem met mijn Vista die een van de mede verzamelaars ook had:

De controller (GEP500) wenst een feedback (denk ik) van het blauwblauw/sirene. Als ik blauwblauw aanzet namelijk, dan gaat de sirene knop (met de muzieknootjes) knipperen en de knop van de zwaailichten gaat uit. Kennelijk wil hij dus iets van een terugkoppeling. De sirene gaat ook maar 1 cycle aan en dan weer uit... Als ik de aansturingskast (BCT500) aan mijn dienstauto prik, werkt e.e.a. wel allemaal...

Wie het weet; mag het zeggen! :)

En dan nu wat foto's!









Gast

  • Gast
Reactie #1821 Gepost op: 5 februari 2011, 15:01:58
De zogenaamde "R-spiegels" is een aanduiding bij de Aerodynic en Twinsonic voor een spiegel die naar één kant reflecteert met 2 of 3 verspring-stukjes erin, ook wel "cascade mirror" genoemd.
Hier in een TwinSonic:


Met de welbekende ronddraaiende PAR36 lampen krijg je dan dit "hand-clap"-effect, officieel het S.A.F.E. patroon genoemd. Voor het idee, de flitsen zijn door de verschillende kleuren niet zo HEEL duidelijk, maar je snapt het idee.
AERODYNIC LIGHTBAR, FEDERAL SIGNAL CORPORATION

De "X-spiegels" zijn gesplitste R-spiegels, die van bovenaf op een X lijken. Hierdoor reflecteert het licht beide kanten op.

http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/Aerodynic%2024X%20amber%20for%20sale/?action=view&current=SDC14135.mp4

De onderste oranje Aerodynic zal, als hij gepoetst en gefixt is eruit zien als deze hier
Federal Signal AeroDynic amber lightbar
1 motor, 10 gesynchroniseerde rotators.
De rotators kun je in elke setting draaien die je wilt trouwens, dan krijg je dit soort leuke videootjes
Federal Signal AeroDynic Model 25 Pattern 9

Federal Signal AeroDynic Model 25 Pattern 2
(kijk alle video's van deze youtube-er maar, de mogelijkheden met flashpatterns met zo'n Aerodynic zijn geweldig!)


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1822 Gepost op: 5 februari 2011, 19:12:09
Dit is inderdaad een ouder patroon, het zgn. Action Flash waarschijnlijk, elke kant 3x een 4flits per unit gevolgd door 6 single-flashes links/rechts en dan weer de 3 series van 4flits per unit. Dit is juist één van de opvallendere patronen die Whelen ontworpen heeft. Zeker bij de strobe-balken is deze bijzonder goed zichtbaar, maar een strobe Edge is ook een keer zo hoog als een LFL Patriot of Liberty. Juist door het onderbreken van de monotone flitsen wordt het oog meer getrokken naar het lichtpunt.

Dankje voor je uitgebreide toelichting. Maar het patroon dat ik bedoel op de LFL is niet de actionflash, dat vind ik wel een mooi patroon. Die ik bedoel gaat grofweg: om en om (3x beide kanten 1,5 seconde enkel), vervolgens overgaand in heel snel flitsend aan beide zijden (net als de kerstversiering, echt waar), vervolgens overgaand in om en om (4flits) en om en om (enkelflits).

Heb al eens gevraagd aan het opbouwbedrijf of het patroon gewijzigd kon worden maar volgens hen kon dit niet. (volgens mij wel). De lenzen zijn ook iets donkerder dan de latere LFL's. Laatst hadden we 2 naast elkaar staan en toen kon je toch wel een verschil zien qua lichtopbrengst.


Gast

  • Gast
Reactie #1823 Gepost op: 5 februari 2011, 19:22:26
...Die ik bedoel gaat grofweg...

OWWW!! Dan staat hij op de "Scan-Lock!" dan pakt hij alle patronen die in de ballast powersupply zitten! Dat is denk ik een instellingsfoutje dan, en wel weer te wijzigen ook (met een plusje op de witte draad met paars streepje).
Ik heb hier een LFL liberty staan met (waarschijnlijk) precies dezelfde ballast powersupply als jij waarschijnlijk bedoelt, met dezelfde flitspatronen. Ik zal een filmpje maken.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1824 Gepost op: 5 februari 2011, 20:45:46
OWWW!! Dan staat hij op de "Scan-Lock!" dan pakt hij alle patronen die in de ballast powersupply zitten! Dat is denk ik een instellingsfoutje dan, en wel weer te wijzigen ook (met een plusje op de witte draad met paars streepje).
Ik heb hier een LFL liberty staan met (waarschijnlijk) precies dezelfde ballast powersupply als jij waarschijnlijk bedoelt, met dezelfde flitspatronen. Ik zal een filmpje maken.


En in ons korps rijdt een dienstauto die (per ongeluk denk ik) op dat patroon staat :)


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1825 Gepost op: 5 februari 2011, 21:26:53
OWWW!! Dan staat hij op de "Scan-Lock!" dan pakt hij alle patronen die in de ballast powersupply zitten! Dat is denk ik een instellingsfoutje dan, en wel weer te wijzigen ook (met een plusje op de witte draad met paars streepje).
Ik heb hier een LFL liberty staan met (waarschijnlijk) precies dezelfde ballast powersupply als jij waarschijnlijk bedoelt, met dezelfde flitspatronen. Ik zal een filmpje maken.


Oké! Hij pakt denk ik idd meerdere patronen achter elkaar. We hebben 2 auto's met zo'n dakset en beide doen ze het zo. Zal eens een balletje opgooien bij de techn dienst over het plusje op de wit/paarse draad. Zie graag je filmpje.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1826 Gepost op: 5 februari 2011, 21:37:57
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar filmpjes met deze patroon e050


Gast

  • Gast
Reactie #1827 Gepost op: 5 februari 2011, 21:40:04
Dit is een filmpje met 4x LIN8 ballast LED's op een Ballast Power supply, alleen is dit NIET een Liberty ballast power supply... waarschijnlijk zijn dit andere patronen dan in de LFL liberty.
http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/Whelen%20LIN8%20ballast/?action=view&current=CIMG0562.mp4

De LFL staat op de werkbank bovenop een Vector   O0 de batterijtje zitten al in de camera, tot zo!


Gast

  • Gast
Reactie #1828 Gepost op: 5 februari 2011, 23:07:52
De patronen die in mijn LFL Liberty zitten, een originele Whelen Ballast flasher met ballast corner LED's. Scanlock draait door de beschikbare patronen heen

http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/Whelen%20LFL%20Liberty%20red%20blue/?action=view&current=CIMG1151.mp4

Voorkant van de LFL met corners, "outer" TIR6, "inner" TIR6 en flashing takedowns/alleylights, per stuk en alles opgeschakeld.

http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/Whelen%20LFL%20Liberty%20red%20blue/?action=view&current=CIMG1152.mp4


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1829 Gepost op: 5 februari 2011, 23:14:01
Zoals te zien is op het 1e filmpje, zo zou ik het in NL ook wel willen zien op meer voertuigen, als men een vrije keus had  :P

Als men ter plaatste komt zoals te zien is op het 2e filmpje, dan zou ik zo staan :o (nice)