Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1214612 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #1840 Gepost op: 7 februari 2011, 11:34:05
Hopelijk is het plaatsen van de link een beetje gelukt want het is niet mijn sterkste punt...  :-\
Ik heb ze even tussen IMG tags geplaatst.





Mocht jullie TD hieraan gaan knutselen laat dan de foto's maar doorkomen!! Ik zal nog een foto maken van de draad die voor de patroonwissel zorgt  O0


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1841 Gepost op: 7 februari 2011, 21:34:29
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd welk patroon er bij ons op de LFL zit in de Utrechtse focus wagons? 't lijkt wel een vertraagde actionflash (auto's en lichtbak zijn uit 2007)

Politie Woerden 7.24 bij afzetting


Gast

  • Gast
Reactie #1842 Gepost op: 7 februari 2011, 23:09:11
Volgens LSV is dit een slow actionflash met een soort van signal-alert op de eerste cyclus van 3 of 4 flitsen, de laatste flits houdt dan even wat langer aan.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1843 Gepost op: 8 februari 2011, 00:03:38
Volgens LSV is dit een slow actionflash met een soort van signal-alert op de eerste cyclus van 3 of 4 flitsen, de laatste flits houdt dan even wat langer aan.


In  mijn losse Whelen flasher zat ook dit patroonmaar niet de snelle actionflash...


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1844 Gepost op: 11 februari 2011, 11:25:59


Ik heb de LFL Liberty die ik een aantal pagina's terug postte met behulp van mede verzamelaars om kunnen bouwen tot een Gelderland-Zuid versie, want voor zover ik weet zijn wij het enige korps met groen in de dakset erbij (in de LFL dan).

De groene LED's zijn besteld in China, want dat hoeft voor bij mij aan de muur nou niet echt high grade te zijn. Verder ga ik de Alley's en Takedowns nog vervangen voor 'slechts' 5W lampjes, ik meen dat er nu 50W in zit...



Verder heb ik hem gemodificeerd; ik heb een Federal Signal AS422 versterker in de behuizing weten te passen en meten. Waarom een AS422 van de concurrent? Omdat ABIOM in haar wijsheid dat bij ons in het korps overal zo heeft opgebouwd. Wij rijden dus met een WHELEN balk (de oudere voertuigen althans) met een Federal Signal aansturingseenheid.

Middels XLR pluggen wordt de behuizing van links naar rechts uitgevoerd met: 12 VDC invoer, Sirene output (niet gedempt :P) en UTP plug voor de afstandsbediening. Dit heb ik ook gedaan omdat de LFL misschien mee gaat bij wervingsdagen van mijn werkgever.



Hier zie je de connectoren maar dan aangesloten.



En de hele mik in actie.

Over dat action flash gesproken:

Deze balk heeft weer een afwijkende! Ipv 4x snelflits en dan om en om, doet deze 6x snelflits en 6x om en om.. Vreemd en niet eerder gezien.....

EDIT: nou zie ik toch volgens mij in de auto van Groningen een paar posts terug ook groen? Of niet?



Zit wel weer aan de 'andere' kant van het stop bord dan bij ons :)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1845 Gepost op: 11 februari 2011, 11:39:27
En toen mocht ik niet meer editen: wat overigens een mooie bijkomstigheid is wat ik niet wist: zolang de balk in 'bedrijf' is, en je trekt de remote eraf, gaat hij gewoon verder met wat hij aan het doen was. Dat is handig voordat irritante stand-bezoekers op alle knopjes gaan drukken  998765


Gast

  • Gast
Reactie #1846 Gepost op: 11 februari 2011, 14:13:51
Een hele nette en mooie ombouw Venture!! Chapeau, 2 vingers omhoog!! En nu is het wachten op de groene TIR3's  0098  0098


Gast

  • Gast
Reactie #1847 Gepost op: 11 februari 2011, 18:47:12
Sirennet heeft een Ford Transit Van voorzien van leuke verlichting, alleen een HEEL andere Transit Van dan wij hier gewend zijn!!
Dit is meer een grote Caddy dan een Van

Ford Transit Van Install


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1848 Gepost op: 11 februari 2011, 18:54:22
Citaat
nou zie ik toch volgens mij in de auto van Groningen een paar posts terug ook groen? Of niet?



Zit wel weer aan de 'andere' kant van het stop bord dan bij ons :)

Nee, daar zit geen groen méér. Hij zat er wel maar toen ze de oranje pitjes op de balk gezet hebben is groen er uit gehaald en is er zwart plastic voor in de plaats gekomen. Men was van mening dat met de nieuwe eisen groen niet meer nodig was. En ik moet zeggen ik heb hem nog nooit gebruikt. Groen vest is voldoende bij ons.

Zal eens kijken of ik er nog een plaatje van heb.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1849 Gepost op: 11 februari 2011, 19:56:59
(knip) alleen een HEEL andere Transit Van dan wij hier gewend zijn!!
Dit is meer een grote Caddy dan een Van


Dit is een Ford Transit Connect, die is ook hier te krijgen: http://www.ford.nl/Bedrijfsautos/TransitConnect