Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1194547 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #1930 Gepost op: 13 april 2011, 21:43:20
Zo, vanmiddag aan het klussen geweest aan een custom-made Federal Signal Arjent S1, de eerste LED versie van de Arjent voordat de Solaris en Vama Sputnik modules gebruikt werden. De Cuda LED is een GENIII LED unit die in meerdere FedSig balken gebruikt is.
Rode en blauwe Cuda's verdeeld over de onderlenzen van een Vista. De hoek-Cuda's moeten nog geïnstalleerd worden op het zwarte frame, achterin moeten nog oranje Cuda's als Traffic Advisor en de Takedowns en Alley-lights worden nog aangesloten op een aparte flasher.

Work in progress, het filmpje tot nu toe.

ArjentS1 v1


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1931 Gepost op: 13 april 2011, 21:48:17
Het resultaat mag er weer wezen O0


Gast

  • Gast
Reactie #1932 Gepost op: 14 april 2011, 00:04:53
Heb er een plaatje van kunnen schieten.


Uploaded with ImageShack.us

Groetjes

Het zijn warmte-sensoren!
Nog in de testfase in deze setup welliswaar, want er zijn al wel busjes opgebouwd met warmte-sensoren bovenop het voertuig hoorde ik, waarbij op een TFT-scherm te zien is of een voertuig nog warm is of dat er iemand in het voertuig zit, gebukt of niet.
Zo aan de zijkant van de balk gemonteerd werkt het hetzelfde, het registreert warmte en vertoont dit op een schermpje, waarmee je dus voertuighitte of van een persoon kunt detecteren.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1933 Gepost op: 14 april 2011, 18:44:06
Cool!!!! Waarom krijg ik die mail niet en jij wel :P


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #1934 Gepost op: 15 april 2011, 04:05:48
Het zijn warmte-sensoren!
Nog in de testfase in deze setup welliswaar, want er zijn al wel busjes opgebouwd met warmte-sensoren bovenop het voertuig hoorde ik, waarbij op een TFT-scherm te zien is of een voertuig nog warm is of dat er iemand in het voertuig zit, gebukt of niet.
Zo aan de zijkant van de balk gemonteerd werkt het hetzelfde, het registreert warmte en vertoont dit op een schermpje, waarmee je dus voertuighitte of van een persoon kunt detecteren.

Hey bedankt voor de reactie, weer wat geleerd.

Groetjes


sylvester1986

  • Gast


Gast

  • Gast
Reactie #1936 Gepost op: 22 april 2011, 21:34:47
Dat zijn de goudstaven onder de zwaailampen "van weleer", als je ze al vindt dan zijn ze NIET te betalen.
Als ik de staatsloterij win volgende week dan wil ik er ook eentje  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1937 Gepost op: 22 april 2011, 21:36:53
In welke periode werden deze gebruikt?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1938 Gepost op: 22 april 2011, 21:46:26
Nog even een andere vraag voor de kenners.
Eerder had de Franse politie lichtbalken met 2 blauwe gedeeltes aan de buitenzijdes en 2 amber stukken daar tussenin.

Dus zoiets....... 12***21
1=Blauw
2= amber

Waarom hebben ze nu vaak alleen maar blauw in hun balken zitten?


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1939 Gepost op: 22 april 2011, 22:05:43
Was vroeger in de jaren 80 en 90 zo, 4x halogeen draaier, 2 blauw, 2 oranje
Neem aan dat ze nu ook aan de europese regels toegaan en balken in volledig blauw bestellen.