Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1216334 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #2120 Gepost op: 31 augustus 2011, 18:13:30
New York city, county en state heeft als emergency colors rood en wit, en oranje aan de achterzijde voor ambulances en firetrucks.
De kleur blauw is bedoeld voor vrijwilliger firefighters, EMS/ambu personeel en andere geaccrediteerde "vollies", en gold blauw als "courtesy color", er werd gevraagd om voorrang, het is geen voorrangs-kleur. Door een wijziging in die kleuren-wetgeving op 8 september 2010  wordt stukje bij beetje de kleur blauw toegevoegd aan voertuigen maar, zoals zichtbaar, alleen (nog) aan de achterzijde. Deze wetswijziging betekende voornamelijk voor firetrucks en ambulances dat er blauw toegevoegd kan worden, de diverse "law enforcement agencies" in New York State mocht dit al langer maar het gros, waaronder New York City, deden dit uit traditionele overwegingen niet.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2121 Gepost op: 31 augustus 2011, 19:50:18
@Sylvester: dat lijkt wel die nieuwe Vision SLR van Fedsig. Hij valt me dan toch wat tegen als ik dat zo zie... ???
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2122 Gepost op: 31 augustus 2011, 20:05:27
@Sylvester: dat lijkt wel die nieuwe Vision SLR van Fedsig. Hij valt me dan toch wat tegen als ik dat zo zie... ???

Nee hoor, dit is een gewone Federal Signal Vision, met in plaats van het gene wat we in Nederland zien (halogeen draaiers) led's op twee niveau's.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2123 Gepost op: 31 augustus 2011, 21:25:17
Nee hoor, dit is een gewone Federal Signal Vision, met in plaats van het gene wat we in Nederland zien (halogeen draaiers) led's op twee niveau's.
OK, thanks, dan heb ik dat verkeerd gezien. Dan valt het misschien toch mee met die SLR  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2124 Gepost op: 3 september 2011, 23:18:17
SLR wordt aan gewerkt:)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2125 Gepost op: 4 september 2011, 16:01:09
Duidelijke balk, rare sirene :-X
Dienstfahrzeug Wiener Linien
User: Bahnheini


Gast

  • Gast
Reactie #2126 Gepost op: 4 september 2011, 16:04:21
In Oostenrijk heel normaal ;) 's lands wijs, 's lands eer!
Die dualcolor balk herken ik niet direct, LSV, jij?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2127 Gepost op: 4 september 2011, 16:11:31
Voldoet wel aan de Blauw/Amber eis O0

Lichtbalk lijkt me een versie van de Federal Signal Vama Phoenix P9000

(vanaf 0:26)
Retter 2010 - Gesig - Federal Signal
User: PatrikFaber1


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2128 Gepost op: 4 september 2011, 22:29:29
Tweekleurig, ja, gekeurd voor klasse II, nee.
Op de film is de rotatorversie te zien, die is voor Frankrijk bestemd (andere regels voor patroon)

De P9000 willen ze hier niet meer zo graag verkopen wegens vochtproblemen. De dakset zelf wordt wel ingezet bij de italiaanse politie op grote schaal


Groeten, Ruud


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #2129 Gepost op: 5 september 2011, 21:17:54
Tweekleurig, ja, gekeurd voor klasse II, nee.
Op de film is de rotatorversie te zien, die is voor Frankrijk bestemd (andere regels voor patroon)

De P9000 willen ze hier niet meer zo graag verkopen wegens vochtproblemen. De dakset zelf wordt wel ingezet bij de italiaanse politie op grote schaal


Groeten, Ruud

De 'losse' pit is kort geleden nog op een voertuig gebouwd en ontwikkeld voor de nieuwe eisen, neem aan dat hij dan ook goedgekeurd is  ???

Of hebben jullie het over de lichtbalk??
1:87 modelletjes: