Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1216340 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #2140 Gepost op: 13 september 2011, 01:27:02
Bijna elke lijkwagen die bij ongevallen komt heeft Amber;-)

De laatste hulp bij ongelukken...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #2141 Gepost op: 18 september 2011, 23:22:29
Mooi ingebouwde signalering in deze Italiaanse ambulance.

ambulanza in codice rosso bloccata


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #2142 Gepost op: 18 september 2011, 23:24:21
Mooi ingebouwde signalering in deze Italiaanse ambulance.

ambulanza in codice rosso bloccata

Da's praktisch een hele zwaai-/flitsbalk naar de zijkanten toe  ;D


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #2143 Gepost op: 18 september 2011, 23:59:42
Da's praktisch een hele zwaai-/flitsbalk naar de zijkanten toe  ;D

Minder praktisch: de batterij ledjes onder de koplam unit. Dat helpt alleen van dichtbij toch??


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2144 Gepost op: 19 september 2011, 11:34:28
Die valt wel op.
Ik ben benieuwt hoe het 's nachts eruit ziet.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #2145 Gepost op: 19 september 2011, 15:07:56
Wat me opvalt is dat de grill-flitsers steeds vaker simultaan knipperen in plaats van om en om, zoals vaak bij de Whelen TIR6 bij de politie het geval is.
Is dat ook iets van de nieuwe richtlijn of gewoon iets waar misschien niet aan gedacht wordt? Ik vindt om en om
knipperen toch echt beter opvallen als tegelijk.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2146 Gepost op: 19 september 2011, 17:05:32
Wat me opvalt is dat de grill-flitsers steeds vaker simultaan knipperen in plaats van om en om, zoals vaak bij de Whelen TIR6 bij de politie het geval is.
Is dat ook iets van de nieuwe richtlijn of gewoon iets waar misschien niet aan gedacht wordt? Ik vindt om en om
knipperen toch echt beter opvallen als tegelijk.
Ik meen ergens eens iets gelezen of gehoord te hebben dat onderzoek had aangetoond dat simultaan knipperen meer attentie trekt, en dat daardoor weggebruikers eerder aan de kant gaan. Helaas ben ik de bron van dat verhaal kwijt  :-\
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #2147 Gepost op: 20 september 2011, 21:23:44
Die leds onder de koplamp vind ik best netjes weg gewerkt!
Alleen jammer dat de leds boven in alleen maar naar voren licht uitstralen. Terwijl de hoeken nou juist erg belangrijk zijn.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2148 Gepost op: 21 september 2011, 19:02:14
Ze doen wel meer onderzoek waarbij ik ernstig twijfel aan de uitkomst... ;)
Zoals de koplampwigwag die alleen simultaan mag in NL. Nou, zet 2 identieke voertuigen naast elkaar, eentje alternerend en eentje simultaan en je ziet meteen het verschil...en als het zo goed zou zijn, waarom zijn ze dan in het land van herkomst, de VS, bijna allemaal alternerend, of minimaal een alternerende sequentie erin?

In NL mogen de flitslampen in de grille alterneren of synchroon gaan. In Duitsland officieel alleen synchroon. (dus alletwee tegelijk, in hetzelfde patroon)


Groeten, Ruud


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2149 Gepost op: 25 september 2011, 09:41:35
Ik meen ergens eens iets gelezen of gehoord te hebben dat onderzoek had aangetoond dat simultaan knipperen meer attentie trekt, en dat daardoor weggebruikers eerder aan de kant gaan. Helaas ben ik de bron van dat verhaal kwijt  :-\

Dat simultaan knipperen meer attentie zou trekken lijkt mij erg stug. Hierbij is namelijk altijd een moment van geen licht, en dat lijkt mij geen attentie verhogende stand van de verlichting.